Centura de sud a Timișoarei va fi inclusă în versiunea revizuită a Masterplanului General de Transport, însă nu e sigur că se va întâmpla la fel și în cazul centrului intermodal. Un alt lucru e cert însă: Ministerul Transporturilor recunoaște, negru pe alb, că nu a considerat necesară o centură de sud la Timișoara!
Masterplanul General de Transport, versiunea revizuită, urmează să fie prezentată în guvern până pe data de 15 decembrie 2014. „În urma dezbaterilor publice avute în luna octombrie 2014 au fost primite aproximativ 130 de adrese/interpelări cu sugestii, propuneri și observații (aprox. 30 s-au repetat). (…) Până în data de 15 decembrie 2014 se va prezenta în guvern Masterplanul General de Transport (MPGT) – versiunea revizuită, care urmează a fi prezentat în primă lectură, guvernul urmând a decide dacă acesta va fi adoptat sub forma unui proiect de lege pentru dezvoltarea infrastructurii de transport sau va fi adoptat prin hotărâre de guvern”, se precizează într-un document care conține corecturi propuse pentru revizuirea ediției din septembrie a MPGT. Acesta a fost prezentat marți, de ministrul Ioan Rus.
Astfel, la propunerea „includerea variantei ocolitoare Timișoara Sud în Scenariul de Referință al Masterplanului”, în document se precizează foarte clar că „recomandarea a fost luată în considerare și va fi inclusă în varianta finală a MPGT”. În ceea ce privește al doilea mare of al Timișului, centrul intermodal anunțat în Giroc, lucrurile nu sunt la fel de așezate. „Modificarea locației terminalului intermodal de la Timișoara – Semenic (locația actuală) la aeroportul «Traian Vuia» – alternativa propusă în cadrul dezbaterii publice va fi analizată o dată cu elaborarea raportului de MPGT revizuit. Se au în vedere dificultățile de realizare a unui terminal intermodal de transport”, este notat în același document.
Pe de altă parte, dincolo de declarațiile de până acum ale liderilor social-democrați din Timiș, care au susținut că lăsarea pe dinafară a centurii de sud a Timișoarei este doar o eroare de redactare a masterplanului, Ministerul Transporturilor admite că la baza acestei decizii a stat cu totul altceva. Într-un act semnat de ministrul Ioan Rus, se precizează atât faptul că nu s-a pus niciodată problema finanțării unei asemenea investiții, cât și faptul că o astfel de șosea nici măcar nu era necesară! „Până în acest moment, la nivelul Autorității de Management pentru Programul Operațional Sectorial Transport 2007-2013 (AM-POST) nu a fost depusă o cerere de finanțare care să vizeze construcția variantei de ocolire Timișoara Sud (…) Menționăm totuși faptul că în Masterplanul General de Transport (…) a fost realizată o analiză pentru identificarea potențialelor proiecte pentru variante ocolitoare, care a ținut cont de populația orașelor și de traficul de tranzit al vehiculelor grele și ușoare. Această analiză nu a identificat nevoia pentru implementarea unei variante ocolitoare în partea de sud a orașului Timișoara”, scrie în documentul semnat de Rus.
Citește și: Bojin a rezolvat centura de sud si intermodalul, dar nu prezinta documente oficiale
Citește și: Centura Timișoarei nu e în masterplan, pentru că e deja aprobată
Citește și: Dacă până în 2016 nu începe șantierul la centură, Bojin nu mai candidează
Comentarii prin facebook