În sfârșit, o veste bună pentru voluntarii Campaniei Help 25: a fost cumpărat mamograful mult așteptat. Achiziția este făcută în rate și a fost posibilă grație unui cec de 10.000 de dolari, primit din partea unei companii private. Campania a început în toamna lui 2014, cu un obiectiv foarte îndrăzneț.
La un an de la demararea Campaniei Help25, unul dintre obiectivele propuse la lansare a fost atins. Datorită sprijinului şi donaţiilor oferite de comunitate şi de sponsori, la care s-a adăugat un cec în valoare de 10.000 de dolari oferit de compania Flextronics, a fost cumpărat mamograful performant de care era nevoie pentru demararea campaniei de screening. „Din fondurile strânse în primul an de campanie a fost plătit jumătate din preţul mamografului, diferenţa de bani urmând să fie achitată pe parcursul anului 2015, în rate. Noul mamograf a fost deja amplasat într-un spaţiu special amenajat al Asociaţiei OncoHelp”, spune Smaranda Marcu, PR-ul campaniei. Primele investigații vor fi făcute de la începutul anului viitor, odată cu demararea programului de depistare precoce a cancerului la sân. Acesta presupune, printre altele, 5.000 de mamografii gratuite pentru femeile cu venituri reduse din județele Arad, Caraș-Severin, Hunedoara și Timiș, dar şi sesiuni de consiliere şi educaţie medicală pentru femeile din companiile partenere şi din zonele rurale. Campania „Help25” a demarat în 1 octombrie 2013 şi este destinată conştientizării şi informării cu privire la cancerul la sân. Depistat la timp, cancerul de sân nu omoară. Tratat în fază incipientă, rata de supraviețuire la cinci ani de la diagnosticare este de 95%. Din cauza lipsei de informare, româncele ajung la doctor mult prea târziu. Anual, în România sunt depistate circa 8.000 de noi cazuri de cancer de sân și mor peste 3.000 de femei. Mai multe detalii găsiți despre această campanie găsiți aici.
Comentarii prin facebook