Robu o da la intors cu metroul: de fapt, vrea sa scape de liniile de cale ferata din oras

Supărat pe „modul defectuos” în care a fost reflectată în spațiul public ideea unei linii de metrou în Timișoara, primarul Nicolae Robu a simțit nevoia să aducă niște clarificări. A făcut-o, evident, pe Facebook. Concluzia edilului: metroul e doar o chestiune colaterală, problema fiind îngroparea liniilor de cale ferată care rup Timișoara în două.

AttikoMetro_SA.jpg

Ideea unei linii de metrou la Timișoara a revenit în atenția publică la începutul anului, după ce o agenție națională de presă a preluat un articol datat decembrie 2013, în care primarul Nicolae Robu spunea că, în 2015, ar putea începe lucrările la o astfel de investiție. Edilul a preluat din mers „mingea”. „Nu e lipsită de temei abordarea proiectului. Am dat undă verde pentru contractarea studiului de fezabilitate. Problema este cea a asigurării fondurilor”, declara primarul Timișoarei. Graba cu care a marșat, din nou, pe posibilitatea construirii unei linii de metrou i-a atras lui Robu o mulțime de critici. Detractorii proiectului susțin categoric că o astfel de investiție – estimată la 1,5-2 miliarde de euro – nu se justifică, în condițiile în care în Timișoara sunt grave probleme de infrastructură. Miercuri, Robu a revenit cu niște „clarificări” postate pe Facebook.

robu la michelangelo

„La ora actuală, Timişoara este un oraş rupt în două de liniile de cale ferată postate pe o movilă de pământ, care îl străbat foarte aproape de centrul său. (…) Consecinţe (…): mari dificultăţi în trafic pe axa Sud-Nord, cu ambuteiaje permanente pe cele cinci artere care trec pe sub liniile de cale ferată, gălăgie făcută de trenuri (…) aspect urât şi cvasipermanentă insalubritate (…), ţinerea blocată a unei fâşii de teren de cca 8 kilometri lungime şi 60-80 m lăţime, situată în centrul oraşului, cu orientarea Est (Nord-Est) – Vest, care, altfel, s-ar putea constitui într-un bulevard ultramodern, cu toate beneficiile derivate (…) Tinând la Timişoara (!!!), consider că liniile de cale ferată trebuie să dispară din poziţia actuală. Sunt trei soluţii: (i) ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului, (ii) ridicarea liniilor de cale ferată pe estacadă, (iii) ducerea liniilor de cale ferată în subteran”, a notat edilul.

Conform primarului, prima variantă este cea mai simplă din punct de vedere tehnic și, probabil, cea mai ieftină. Robu spune că ar fi de acord și cu această soluție, „fără nicio frustrare că Timișoara ar rămâne fără metrou (sâc!), pentru că acest obiectiv, pentru mine, n-a fost nicio clipă scop în sine”. Varianta pe estacadă este exclusă din start, dar soluția cea mai bună pe termen lung este cea a îngropării liniilor de tren. „Ea disponibilizează terenul de cca 8 Km lungime şi 60-80 m lăţime (…) în vederea realizării unui bulevard ultramodern, (…) rezolvă problema definitiv, indiferent de extinderea ulterioară a oraşului, permite, cu costuri suplimentare acceptabile, utilizarea amenajării şi pentru transportul în comun, prin prevederea unui număr de staţii, cum ar fi, cu titlu de exemplu, după bunul simţ: la Gara de Nord, Iulius Mall, la Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport. Plecând de la ultima idee de mai sus, s-a ajuns la deja celebra temă a metroului din Timişoara (…) În concluzie, ce vrea Primarul Timişoarei este să scape Timişoara de prezenţa liniilor de cale ferată pe traseul actual sau cel puţin de prezenţa lor la suprafaţă!”, conchide Nicolae Robu.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

virgont a spus: (ianuarie 14th, 2015 at 15:58 )

Faceţi TELEGONDOLĂ. Asta este rezolvarea problemelor Timişoarei. TELEGONDOLĂ !!!!!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

STPT oferă în noaptea de Înviere curse speciale, după un orar prelungit, pe mai multe rute de tramvai

În Noaptea de Înviere, programul de circulație a mijloacelor de transport va fi prelungit pentru a oferi timișorenilor posibilitatea să se întoarcă acasă în siguranță după slujba religioasă de Înviere. Astfel, câte o cursă specială de tramvai va circula până la ora 03:30, cu pauză la capetele de linie, pe perioada slujbei religioase (00:00 –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul STPT oferă în noaptea de Înviere curse speciale, după un orar prelungit, pe mai multe rute de tramvai
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

România renaşte la gimnastică de Paşte! Două medalii europene pentru Sabrina Voinea

Medalii, finale şi evoluţii bune! Dar şi multă speranţă! Sabrina Maneca Voinea (16 ani) a cucerit medalia de argint în finala de la sol, sâmbătă, la Campionatele Europene feminine de Gimnastică artistică de la Rimini, Italia. Sportiva noastră a avut cea mai mare notă în calificări (13,700), iar în finala de la sol a reușit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul România renaşte la gimnastică de Paşte! Două medalii europene pentru Sabrina Voinea
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

România are aproape 5 milioane de pensionari. Care este pensia medie

Un număr de 4.748.274 de pensionari era înregistrat în aprilie 2024 în România, cu 4.274 persoane mai puţine comparativ cu luna precedentă, iar pensia medie a fost de 2.248 de lei, conform datelor centralizate de Casa Naţională de Pensii Publice (CNPP). Valoarea totală a drepturilor de pensie cuvenite s-a ridicat la aproape 10,676 miliarde lei,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul România are aproape 5 milioane de pensionari. Care este pensia medie
dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Cât e chiria pentru un apartament în zonele din Timișoara. Cetate, cel mai scump cartier, Buziașului cel mai ieftin

Cererea pentru închirierea de locuințe la Timișoara este în creștere cu cinci procente. Prețurile pornesc de la 240 de euro la o garsonieră până la 450 de euro la trei camere. Dacă în alte orașe mari din țară interesul pentru  casele  și apartamentele listate la închiriere s-a redus considerabil față de începutul lui 2023, în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cât e chiria pentru un apartament în zonele din Timișoara. Cetate, cel mai scump cartier, Buziașului cel mai ieftin

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Scrisoare Pastorală la Sărbătoarea Învierii Domnului 2024 † IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii Române Unite cu Roma, Episcop al Eparhiei Greco-Catolice de Lugoj SCRISOARE PASTORALĂ la sărbătoarea Învierii Domnului – 2024 Clerului, călugărilor, călugărițelor, credincioșilor greco-catolici și tuturor creștinilor iubitori de Dumnezeu Preacucernici părinți, dragi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Paşti a PS Ioan Călin Bot, episcopul greco-catolic de Lugoj
† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru cler, cinului monahal şi drept-credincioşilor creştini, har, milă şi pace de la Dumnezeu Tatăl, iar de la noi, părintească binecuvântare.  „Vrăjmașul cel din urmă care va fi nimicit este moartea.”  (I Corinteni 15, 26) Hristos a înviat!                                    Iubiți fii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pastorala de Învierea Domnului a IPS Ioan Selejan, Mitropolitul Banatului
Sportiva timișoreană Mădălina Stanca este un adevărat tsunami competițional. Tânăra e de neoprit și își pune în palmares noi premii remarcabile. În acest weekend, Mădălian Stanca tocmai a devenit Campioană Europeană la Culturism și Fitness. Studenta minionă din orașul de pe Bega a reușit această performanță la numai o săptămână după ce și-a adjudecat două...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Săptămâna trecută a câştigat titlul Balcanic la Timişoara, iar acum e campioană europeană în Spania
Top