Mii de elevi primesc meditații gratuite, în speranța că Timișul nu se va mai număra printre județele codașe în ceea ce privește rezultatele de la Bacalaureat sau de la Evaluarea Națională. Conform reprezentanților ISJ Timiș, prima etapă a proiectului de meditații pare că a dat roade și elevii se descurcă mai bine. Totuși, abia în luna mai elevii cu probleme vor demonstra dacă meditațiile au avut succes.
Din 2014, Inspectoratul Școlar Timiș a anunțat că va demara un amplu proiect de meditații gratuite, asta după ce ani de-a rândul rezultatele elevilor timișeni la examenul de Bacalaureat sau la Evaluarea Națională au lăsat de dorit. Nu mai puțin de 6.000 de elevi sunt înscriși în acest program, iar meditațiile se adresează celor din clasele a VIII-a, a IX-a și a X-a, respectiv elevilor de clasa a XII-a. Pentru aceste proiecte s-au investit aproape două milioane de euro, iar reprezentanții ISJ Timiș spun că după prima evaluare se vede o îmbunătățire. „S-a făcut o evaluare inițială, o evaluare pe parcurs și o să se facă o evaluare finală, după ce se încheie perioada de derulare a proiectului, să vedem dacă ne atingem sau nu indicatorii. Raportându-ne la evaluarea inițială se poate vedea la acești copii un ușor progres”, a declarat inspectorul școlar general Aura Danielescu.
Aceasta a ținut însă să precizeze că progresul înregistrat poate să nu aibă nicio legătură cu rezultatul final, pentru că proiectul este încă în curs de derulare și urmează să aibă loc noi evaluări. Concret, abia în luna mai se va ști dacă investiția de aproape două milioane de euro a meritat sau nu. Încă de la începutul proiectului, Danielescu i-a avertizat pe părinți că deși se dorește o îmbunătățire a capacității elevilor, nimeni nu trebuie să se aștepte la… minuni. „Toate aceste proiecte au obiective și indicatori care se urmăresc a fi atinși. În mod evident, noi nu ne așteptăm la miracole. Acești copii beneficiază, într-adevăr, de un sprijin suplimentar, de meditații gratuite, dar vorbim de perioade de timp relativ scurte. Ca orice proiect, și acesta are anumiți indicatori pe care trebuie să-i atingem. Dacă nu se înregistrează acest progres la elevi, proiectele noastre au costuri neeligibile și nu ne dorim niciunul acest lucru. Copiii au primit subvenții, cadrele didactice au fost plătite, ceea ce înseamnă că ne așteptăm la anumite progrese”, a mai spus Danielescu.
Comentarii prin facebook