Haos prin Timisoara: niciun stalp fara un semn de circulatie! Poate din mai se revine la normal

Stâlpul și indicatorul: la asta s-a ajuns în Timișoara, după cei aproape 15 ani de monopol Rosign, care nu a pus semne de circulație decât acolo unde nu a vrut. Pe străduțele din centrul Timișoarei e o adevărată „explozie”, pentru care primarul Nicolae Robu nu are o explicație, dar vorbește despre o… viitoare optimizare.

semne de circulatie2

Zeci de metri de stradă, zeci de indicatoare rutiere. E peisajul frecvent întâlnit în centrul Timișoarei, unde șoferii ar trebui să stea mai degrabă cu ochii spre stâlpi, decât să fie atenți la volan. Vorbim de puținele străzi pe care încă e permis traficul auto, unde oricum se circulă la viteză foarte mică și cu multă atenție, pentru a nu lovi mașinile parcate pe ambele părți ale carosabilului. Primarul Nicolae Robu nu știe de ce s-a ajuns în această situație. „Mă voi informa să văd. Dacă este vorba despre indicatoare în centrul istoric, acolo a trebuit să punem ceea ce a prevăzut proiectantul, indiferent dacă a fost inspirat sau nu. Dacă vorbim despre indicatoare pe alte străzi, acolo putem analiza și putem optimiza. Contractul cu Rosign a expirat și se face pregătirea pentru SDM”, a spus, pentru deBanat.ro, edilul. După ce a văzut o fotografie în care, pe vreo 80 de metri de stradă, pot fi numărate peste 15 indicatoare, primarul a rămas uimit. „Chiar nu știu de ce sunt puse așa indicatoarele”, a afirmat Robu. Consilierul local Simion Moșiu, un mai vechi „prieten” al Rosign, firma care a avut, timp de 15 ani, monopol pe tot ce înseamnă indicatoare rutiere în Timișoara, are însă o explicație. „Este ultima chestie a Rosign, înainte de expirarea contractului”, susține Moșiu.

În 2001, Consiliul Local Timișoara a hotărât ca SDM SA să intre, cu o cotă de 35%, cu întreaga secție de semnalizări rutiere, în societatea SC Rosign SRL, nou înființată. În octombrie același an, firma a primit cadou, de la CL Timișoara, exclusivitatea, pe nu mai puțin de 14 ani, a tot ce însemna marcaje, semnalizări și semaforizări. În 2005, AGA de la SDM, altfel spus consilierii locali, au vândut acțiunile deținute la Rosign, iar CL Timișoara a scăpat de sub control activitatea de semnalizare rutieră A urmat un adevărat haos, Timișoara devenind, probabil, cel mai semnalizat oraș din Europa, în condițiile în care Rosign nu avea nevoie de acordul Comisiei de circulație a PMT pentru a pune indicatoare și stâlpișori. Totul, pe bani grei: numai în perioada 2001-2006, de exemplu, în conturile Rosign au ajuns peste 4,3 milioane de euro. Există de altfel și un raport al Curții de Conturi care vorbește despre un prejudiciu considerabil.

semne de circulatie3

În 2013, consilierul PDL Simion Moșiu susținea că respectivul contract în PMT și Rosign este ilegal, iar în același an, un raport al Curții de Conturi, bazat pe un act al Gărzii Financiare, arăta că, în perioada 2010-2012, Rosign ar fi produs Primăriei Timișoara un prejudiciu de 3,7 milioane de lei. Între timp, contractul pe 14 ani dintre PMT și Rosign a expirat, iar consilierii locali au avut de votat un studiu de oportunitate privind gestiunea delegată, către SDM, a serviciului „Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”. Durata gestiunii delegate este de 15 ani, iar termenul estimat pentru încheierea contractului este mai 2016. Poate de atunci încolo se va face un pic de ordine…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

ana a spus: (March 12th, 2016 at 15:51 )

Niste corupti batuti in cap

Sandy a spus: (March 12th, 2016 at 17:37 )

Povestea cu indicatoarele i se datoreaza in exclusivitate lui Gheorghe Ciuhandu, care a lăsat Rosignul să facă tot ce-a vrut în oraș și să se înfrupte cât a poftit din banul public. Ori chestia asta nu se făcea fără acordul interesat al Ciuhandului. Dacă DNA-ul vrea să facă dreptate aici, ar trebui să-lia la întrebări chiar pe acest bulibașă pântecos, care și-a băgat picioarele în oraș timp de 16 ani, scoțându-l la vânzare de parcă era moșia moștenită de la tac-su.

Paisie a spus: (March 13th, 2016 at 06:51 )

Ar trebui mai multe indicatoare de fluidizare (a circulatiei) nu decat stationare, ca-n vest prevestind miscarile cu cateva cornuri inainte. Fucking awesome 🙂

anteconbega a spus: (March 14th, 2016 at 12:11 )

Oraşul e precum conducătorii actuali. Vraişte pe străzi, vraişte în capul edililor Diaconu, Robu, Stoia-Paranoia. Dorel Cojan preşedinte!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Aproape 6.000 de euro, pentru intretinerea „capsunului” din Parcul Copiilor

Se caută o firmă care, în următorii doi ani, să verifice mufele și ledurile de la Strawberry Tree. Este vorba despre „copacul” care încarcă telefoane și tablete, amplasat de primărie în Parcul Copiilor. Acesta a fost cumpărat în 2014 și a costat aproape 100.000 de lei, sumă care a inclus și servicii de întreținere.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aproape 6.000 de euro, pentru intretinerea „capsunului” din Parcul Copiilor
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Inceput bun, final slab! BC Timisoara pierde la Cluj

Primul meci din returul sezonului regulat s-a dovedit o misiune imposibilă pentru „leii” de la BC Timişoara. Elevii lui Nenad Mandic au contat doar în prima repriză pe terenul liderului UBT Cluj Napoca. Adelenii s-au impus cu 98-81 (50-43) în faţa unei echipe ce a pus probleme cu adevărat printr-un singur jucător, Mladen Jeremic - marcator a 36 de puncte!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inceput bun, final slab! BC Timisoara pierde la Cluj
Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Liceul Calderon ramane fara director! Elena Wolf, de la Lenau, a trecut la contestatie

ISJ Timiş a soluţionat contestaţiile depuse pentru concursul de directori de şcoli. Nouă din cei 23 de profesori nemulțumiți de punctajele obținute la interviu au avut câștig de cauză. Printre ei, și Elena Wolf, de la „Lenau”. Lucrurile nu au stat însă la fel de bine pentru alți pretendenți.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liceul Calderon ramane fara director! Elena Wolf, de la Lenau, a trecut la contestatie
Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

DHL, dupa un an la Timisoara: crestere de 20% la expedieri internationale / FOTO

DHL, liderul pieţei internaţionale de curierat expres şi logistică, are un an de când a inaugurat terminalul de la Aeroportul Internaţional „Traian Vuia” din Timişoara. Investiţia a fost de un milion de euro, iar rezultatele se văd: volumul expedierilor internaţionale a crescut, față de noiembrie 2015, cu 20%!
Citeşte tot articolul Citeste articolul DHL, dupa un an la Timisoara: crestere de 20% la expedieri internationale / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primul meci din returul sezonului regulat s-a dovedit o misiune imposibilă pentru „leii” de la BC Timişoara. Elevii lui Nenad Mandic au contat doar în prima repriză pe terenul liderului UBT Cluj Napoca. Adelenii s-au impus cu 98-81 (50-43) în faţa unei echipe ce a pus probleme cu adevărat printr-un singur jucător, Mladen Jeremic - marcator a 36 de puncte!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inceput bun, final slab! BC Timisoara pierde la Cluj
Sistemul de management al traficului a umplut orașul de semafoare, dar primarul Nicolae Robu spune că, în cele aproximativ cinci săptămâni, de când este în funcțiune, se văd deja primele rezultate. Acestea sunt, în opinia edilului, pozitive, ceea ce face din acest sistem „un nou proiect de succes implementat de administrația Robu”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Unda verde va fi una dintre mandriile Timisoarei! E concluzia la care a ajuns primarul Robu
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top