Pe A1 Lugoj – Deva se reziliaza contracte care n-au fost scoase la licitatie. Ministrul Cuc a fost in vizita

Ministrul Transporturilor și șeful CNAIR au inventat „rezilierea parțială” a unui contract care abia urmează să fie fie scos la licitație. Se întâmplă pe autostrada Lugoj – Deva, unde cei doi au fost în vizită „de lucru”. Răzvan Cuc amintește și de penalități aplicate constructorilor, dar nu anunță nimic concret.

„Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, și Ștefan Ioniță, directorul general al CNAIR, au continuat, în perioada 9-10 august, inspecțiile inopinate pe șantierele autostrăzilor Lugoj – Deva și Sebeș – Turda. În urma constatării mai multor nereguli sesizate la fața locului s-a decis rezilierea parțială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, dar și penalizarea antreprenorilor care nu au respectat termenele și calitatea lucrărilor. De asemenea, consultanții au primit penalități pe loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru că nu au supravegheat corespunzător lucrările” – așa sună, sec, un comunicat al CNAIR. Care este, concret, contractul reziliat pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva (LD2 – n.r.) și la ce sume se ridică penalitățile aplicate constructorilor și consultanților nu se precizează oficial. Ministrul Transporturilor a postat însă pe Facebook câteva filmulețe făcute în timpul vizitei pe autostrada Lugoj – Deva, în care șeful CNAIR este auzit cât se poate de clar spunând că „am și făcut o reziliere parțială, secțiunea E am scos-o deja”.

Din nou probleme la Autostrada Lugoj-Deva, pe Loturile 2 si 3. M-am săturat de vorbe și de explicații puerile, așa că trec la fapte! Aplicăm rezilieri parțiale și penalități pentru fiecare întârziere pentru a se înțelege clar că în România trebuie respectate termenele și calitatea lucrărilor!
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc

Furați, probabil, de importanța momentului, fiindcă nu ne permitem să vorbim despre incompetență, Cuc și Ioniță n-au sesizat penibilul situației: contractul de pe secțiunea E e foarte greu să fie reziliat, fie și parțial, pentru simplul motiv că… el nu există ca atare! Lotul 2, cu o lungime de 28 kilometri, a fost adjudecat integral la licitație, cu secțiunile A – E, contra sumei de 562,73 milioane de lei fără TVA, de asocierea Salini Impregilo Spa – Secol SA. Ulterior semnării contractului, pe secțiunea E a apărut problema construirii unor ecoducte pentru urși, lucrare care trebuie licitată separat, în condițiile în care costurile nu sunt suprinse în suma contractului inițial.

Au sesizat însă penibilul utilizatorii forumului peundemerg.ro, al Asociației Pro Infrastructură. „Mă mir cum nimeni din companie nu sesizează hilarul situației de-a evalua LD2 ca un întreg, deși știm cu toții că Salini n-a primit de făcut decât sectoarele A,B,C,D, în timp ce sectorul E (cu faimosul său subsector E2, cel cu tunelurile) va face obiectul altei licitații”, a scris unul dintre ei. „CNAIR nu poate «rezilia» contractul cu Salini. Mai ales nu pentru niște șanțuri de scurgere de la Margina sau pentru un CIC nedat încă în funcțiune. Poate ajunge la un acord cu Salini, prin care cele două părți convin că Salini nu poate executa în cadrul sumei stabilite în contractul inițial tunelurile cerute ulterior semnării contractului, iar valoarea contractului pentru Lotul 2 va fi diminuată cu valoarea corespunzătoare lucrarilor de pe secțiunea E. Sau, mai simplu, nu poate fi vorba de o reziliere (o decizie unilaterală), ci de un acord (act adițional) prin care cele două părți stabilesc care este valoarea secțiunii E, valoare care va fi scăzută din factura finală prezentată de Salini”, a explicat alt utilizator.

Până vom afla concret de la Ministerul Transporturilor / CNAIR ce contracte aflate în vigoare au fost reziliate, fie și parțial, și care este suma penalităților aplicate, vă reamintim că pe LD2 au fost deschiși, în martie 2017, 15 kilometri, între Traian Vuia şi Margina. În acest moment se circulă pe secțiunile A, B și C. Secțiunea D, chiar dacă va fi finalizată, se oprește în câmp. Și va rămâne așa, până când va fi scoasă la licitație și ulterior realizată, cu tot cu tunelurile pentru urși, secțiunea E…

 

Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017

 

Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

ion a spus: (August 11th, 2017 at 11:46 )

incompetent.. pus acolo doar sa protejeze interese.. de 2 ani se dicuta de tunelurile alea.. si el reziliaza contracte…

 
jean valjean a spus: (August 11th, 2017 at 12:33 )

In ritmul asta, cu cuci si alti gugustiuci la MT , nici in 50 de ani nu se va crivula pana la Sibiu continuu, pe autostrada.
Suntem o natie de incapabili, din randul carora promovam pe cei mai incapabili!

 
oli a spus: (August 11th, 2017 at 12:44 )

Poate ca nu e asa rau ca nu sunt in stare sa termine, investitiile mari se vor face pina unde e autostrada.Pacat de oamenii care mor pe sosele cu zile. Va dati seama cit o sa le ia sa treaca valea oltului, ne prinde bicentenarul…..
Astia ar trebui incadrati la TRADARE NATIONALA si arestai toti cei razpunzatori de tergiversari si de legislatia imbecila pe care o avem pt proiecte de infrastructura. Si da, ne trebuie oameni competenti la locul potrivit.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

ovidiu sîrbu

Alt „competent” în Guvernul Dăncilă: timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE), secretar de stat la Transporturi

Numit joi secretar de stat în Ministerul Tranporturilor, timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE) încurcă borcanele, atacând Primăria Timișoara fiindcă... n-are șosea de centură, iar infrastructura rutieră este la pământ. Acum câteva luni, același Sîrbu afirma că a demisionat dintr-o funcție avută în primărie, fiindcă municipalitatea punea prea mare accent pe... infrastructura rutieră.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alt „competent” în Guvernul Dăncilă: timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE), secretar de stat la Transporturi
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

poli

Politehnica va juca la rand cu Ripensia, ACS Poli si UTA / PROGRAM LIGA a II-a

La sediul Federatiei Romane de Fotbal a avut loc, joi dimineata, tragerea la sorti pentru viitorul sezon competitional al Ligii a II-a Dupa decenii, Timisoara va avea trei echipe in acest esalon, iar suporterii sunt impartiti. Cel mai greu program il va avea Politehnica, echipa suporterilor.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Politehnica va juca la rand cu Ripensia, ACS Poli si UTA / PROGRAM LIGA a II-a
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Numit joi secretar de stat în Ministerul Tranporturilor, timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE) încurcă borcanele, atacând Primăria Timișoara fiindcă... n-are șosea de centură, iar infrastructura rutieră este la pământ. Acum câteva luni, același Sîrbu afirma că a demisionat dintr-o funcție avută în primărie, fiindcă municipalitatea punea prea mare accent pe... infrastructura rutieră.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alt „competent” în Guvernul Dăncilă: timișoreanul Ovidiu Sîrbu (ALDE), secretar de stat la Transporturi
Primăria Timișoara doar se laudă cu deschiderea către specialiștii în turism. În realitate, totul e de fațadă, să nu se spună că administrația locală nu e transparentă. Totul se face după cum vor cei din PMT, așa că, în aceste condiții, membrii Comisiei Operative de Turism (COT) au decis să se retragă, dar nu înainte de a trage un semnal de alarmă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Specialiștii în turism îi bat obrazul lui Robu: Dacă nu se iau măsuri, Timișoara va primi un stigmat, nu un renume
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com