Pe A1 Lugoj – Deva se reziliaza contracte care n-au fost scoase la licitatie. Ministrul Cuc a fost in vizita

Ministrul Transporturilor și șeful CNAIR au inventat „rezilierea parțială” a unui contract care abia urmează să fie fie scos la licitație. Se întâmplă pe autostrada Lugoj – Deva, unde cei doi au fost în vizită „de lucru”. Răzvan Cuc amintește și de penalități aplicate constructorilor, dar nu anunță nimic concret.

„Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, și Ștefan Ioniță, directorul general al CNAIR, au continuat, în perioada 9-10 august, inspecțiile inopinate pe șantierele autostrăzilor Lugoj – Deva și Sebeș – Turda. În urma constatării mai multor nereguli sesizate la fața locului s-a decis rezilierea parțială a contractului pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, dar și penalizarea antreprenorilor care nu au respectat termenele și calitatea lucrărilor. De asemenea, consultanții au primit penalități pe loturile 2 și 3 ale Autostrăzii Lugoj-Deva, pentru că nu au supravegheat corespunzător lucrările” – așa sună, sec, un comunicat al CNAIR. Care este, concret, contractul reziliat pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva (LD2 – n.r.) și la ce sume se ridică penalitățile aplicate constructorilor și consultanților nu se precizează oficial. Ministrul Transporturilor a postat însă pe Facebook câteva filmulețe făcute în timpul vizitei pe autostrada Lugoj – Deva, în care șeful CNAIR este auzit cât se poate de clar spunând că „am și făcut o reziliere parțială, secțiunea E am scos-o deja”.

Din nou probleme la Autostrada Lugoj-Deva, pe Loturile 2 si 3. M-am săturat de vorbe și de explicații puerile, așa că trec la fapte! Aplicăm rezilieri parțiale și penalități pentru fiecare întârziere pentru a se înțelege clar că în România trebuie respectate termenele și calitatea lucrărilor!
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc

Furați, probabil, de importanța momentului, fiindcă nu ne permitem să vorbim despre incompetență, Cuc și Ioniță n-au sesizat penibilul situației: contractul de pe secțiunea E e foarte greu să fie reziliat, fie și parțial, pentru simplul motiv că… el nu există ca atare! Lotul 2, cu o lungime de 28 kilometri, a fost adjudecat integral la licitație, cu secțiunile A – E, contra sumei de 562,73 milioane de lei fără TVA, de asocierea Salini Impregilo Spa – Secol SA. Ulterior semnării contractului, pe secțiunea E a apărut problema construirii unor ecoducte pentru urși, lucrare care trebuie licitată separat, în condițiile în care costurile nu sunt suprinse în suma contractului inițial.

Au sesizat însă penibilul utilizatorii forumului peundemerg.ro, al Asociației Pro Infrastructură. „Mă mir cum nimeni din companie nu sesizează hilarul situației de-a evalua LD2 ca un întreg, deși știm cu toții că Salini n-a primit de făcut decât sectoarele A,B,C,D, în timp ce sectorul E (cu faimosul său subsector E2, cel cu tunelurile) va face obiectul altei licitații”, a scris unul dintre ei. „CNAIR nu poate «rezilia» contractul cu Salini. Mai ales nu pentru niște șanțuri de scurgere de la Margina sau pentru un CIC nedat încă în funcțiune. Poate ajunge la un acord cu Salini, prin care cele două părți convin că Salini nu poate executa în cadrul sumei stabilite în contractul inițial tunelurile cerute ulterior semnării contractului, iar valoarea contractului pentru Lotul 2 va fi diminuată cu valoarea corespunzătoare lucrarilor de pe secțiunea E. Sau, mai simplu, nu poate fi vorba de o reziliere (o decizie unilaterală), ci de un acord (act adițional) prin care cele două părți stabilesc care este valoarea secțiunii E, valoare care va fi scăzută din factura finală prezentată de Salini”, a explicat alt utilizator.

Până vom afla concret de la Ministerul Transporturilor / CNAIR ce contracte aflate în vigoare au fost reziliate, fie și parțial, și care este suma penalităților aplicate, vă reamintim că pe LD2 au fost deschiși, în martie 2017, 15 kilometri, între Traian Vuia şi Margina. În acest moment se circulă pe secțiunile A, B și C. Secțiunea D, chiar dacă va fi finalizată, se oprește în câmp. Și va rămâne așa, până când va fi scoasă la licitație și ulterior realizată, cu tot cu tunelurile pentru urși, secțiunea E…

 

Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017

 

Posted by Razvan Cuc on Thursday, August 10, 2017

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

ion a spus: (August 11th, 2017 at 11:46 )

incompetent.. pus acolo doar sa protejeze interese.. de 2 ani se dicuta de tunelurile alea.. si el reziliaza contracte…

 
jean valjean a spus: (August 11th, 2017 at 12:33 )

In ritmul asta, cu cuci si alti gugustiuci la MT , nici in 50 de ani nu se va crivula pana la Sibiu continuu, pe autostrada.
Suntem o natie de incapabili, din randul carora promovam pe cei mai incapabili!

 
oli a spus: (August 11th, 2017 at 12:44 )

Poate ca nu e asa rau ca nu sunt in stare sa termine, investitiile mari se vor face pina unde e autostrada.Pacat de oamenii care mor pe sosele cu zile. Va dati seama cit o sa le ia sa treaca valea oltului, ne prinde bicentenarul…..
Astia ar trebui incadrati la TRADARE NATIONALA si arestai toti cei razpunzatori de tergiversari si de legislatia imbecila pe care o avem pt proiecte de infrastructura. Si da, ne trebuie oameni competenti la locul potrivit.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs

Cam cât poți să fii interimar pe o funcție de conducere în România? Cât vrea cel care te numește. La Timișoara, Poliția Locală este condusă cu numire directă de trei ani și jumătate, dar acest lucru s-ar putea schimba. Senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi va propune ca, prin lege, interimatele să fie limitate la șase luni, cu o singură posibilitate de prelungire de trei luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Specialiştii din domeniul apelor din zona Banatului şi au verificat, în zona de graniţă, instalaţiile hidrotehnice din Serbia. Având în vedere că numeroase ape au cursul de curgere pe teritoriul ambelor ţări, nefuncţionarea acestor instalaţii poate afecta atât teritoriul României, cât şi cel al Serbiei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Putem sta linistiti, sarbii se ocupa de raurile comune de la granita cu Romania

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Primarul Nicolae Robu a explicat, vineri, de ce a cerut, până la urmă, de la guvern doar 2,2 milioane de lei pentru reparațiile de la școlile afectate de furtună. Practic, sunt singurii bani care ajung, cel puțin pentru moment, în Timiș. Alte județe au primit sume considerabil mai mari: Maramureșul, 9,4 milioane, iar Bihorul, 8,7 milioane.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu explica de ce a cerut doar 2,2 milioane de lei de la guvern: Ne-am conformat solicitarii lui Tudose
Sunt cinci zile de la furtuna care a măturat orașul și bezna încă e la ea acasă în Timișoara. Primarul Nicolae Robu a publicat o listă cu străzi pe care nu funcționează iluminatul stradal, dar de pe ea lipsesc artere importante, precum Calea Aradului, Calea Lipovei sau Calea Șagului. PMT a plătit, în ultimii ani, milioane de euro către Enel pentru un serviciu care are o mulțime de hibe.
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timisoara e inca bezna pe strazi. Robu a trimis Enel solicitare de urgenta
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top