Taxa de poluare auto va fi redusă cu 30%, indiferent de tipul de motorizare conform standardelor Euro. Reducerea nu se aplică maşinilor cu motor Euro 5 şi nici celor non-euro cu motor mai mare de 3.000 cmc.
Taxa auto va fi redusă cu 30%, dar nu şi pentru motoare Euro 5 şi maşinile cele mai poluante, scrie agenţia Mediafax, care citează proiectul ordonanţei de modificare a acestei taxe. Pentru maşinile cele mai poluante din categoria non-euro, cuantumul taxei va fi redus mai puţin sau deloc. Actul normativ introduce o nouă grilă de calcul a taxei auto în funcţie de capacitatea cilindrică a maşinilor.
Coeficienţii taxei calculate pe baza acestui indicator vor scădea astfel uniform cu 30% pentru maşinile cu motor Euro 4, Euro 3, Euro 2, Euro 1 şi non-euro, indiferent de capacitatea cilindrică, cu excepţia maşinilor non-euro de 2.001-3.000 centimetri cubi, pentru care taxa scade doar cu 12%, şi de peste 3.000 centimetri cubi, unde taxa rămâne la acelaşi nivel. Taxa auto pentru maşini Euro 5 nu va fi redusă, deoarece aceasta este, deja, la un nivel redus. O decizie finală va fi luată într-o şedinţă viitoare a guvernului. Sistemul actual al taxei auto va fi modificat după ce Curtea de Justiţie a Comunităţilor Europene (CJUE) a arătat că taxa de primă înmatriculare încalcă legislaţia UE, întrucât produce un dezavantaj la vânzarea maşinilor second-hand din alte state pe teritoriul României. Ministrul Mediului, Laszlo Borbely, a propus, în aceste condiţii, aplicarea unei taxe auto la prima vânzare a maşinilor intrate în ţară înainte de 1 ianuarie 2007, data de introducere a taxei de înmatriculare auto, cu o reducere a cuantumului taxei cuprinsă între 20 şi 30%. (sursa foto: mediafax.ro)
Comentarii prin facebook