Personalul medical de pe ambulanţele timișene, și așa insuficient, lucrează în trei ture, în loc de patru. Asta înseamnă că oamenii stau mai mult la serviciu și au mai puțin timp pentru recuperare. Este ultima soluţie găsită de Serviciul de Ambulanţă Timiş pentru a suplini deficitul de angajați cu care se confruntă de câţiva ani.
În ultimul an, aproximativ 30 de medici şi asistente au plecat în străinătate de la Serviciul de Ambulanță Timiș, iar posturile lor au fost blocate. În prezent, se lucrează cu personal foarte puțin și, dacă Ministerul Sănătăţii nu va debloca posturi, ambulanţa se va confrunta cu o criză şi mai mare de personal. Șase medici, 20 de asistente şi 16 şoferi au contracte pe o perioadă determinată, care se apropie de data de expirare. Instituţia riscă astfel să rămână cu şi mai puţini angajaţi, asta dacă nu se întorc cei care muncesc acum în străinătate.
Serviciul Judeţean de Ambulanţă a găsit de-a lungul anilor diferite soluţii pentru suplinirea personalului. Una dintre ele a fost plata cu ora a asistentelor de la mai multe spitale din Timişoara. Bugetul restrâns nu a mai permis însă acest lucru. Angajaţii fac faţă cu greu solicitărilor, fiind nevoiţi de multe ori să lucreze chiar și trei sau patru ture în plus pe lună, șoferii fiind folosiți și pe post de brancadieri.
Una dintre soluţiile găsite de conducerea Ambulanței este munca în trei ture, în loc de patru cum era până acum. „Am schimbat programul de lucru pe trei ture, în ideea de a câștiga personal. Pe tură sunt cam 17 asistenți și 17 șoferi, dar intervin și concediile, astfel că sunt și mai puțini oameni în anumite zile”, spune dr. Carmen Dehelean, director adjunct al SAJ Timiș. Acum, angajații SAJ Timiș stau mai mult la lucru, fiind suprasolicitați.
Comentarii prin facebook