De anul viitor, o parte din tramvaiele din Timișoara vor arăta omenește. Scaune cu încălzire, instalație de climatizare, camere video de supraveghere, caroserie nou-nouță – toate acestea vor fi asigurate de câștigătorul licitației pentru reabilitarea tramvaielor. El va fi cunoscut cel mai devreme în februarie 2014. În patru ani, 30 de vehicule vor primi față nouă.
La aproape jumătate de an de când, de la Mamaia, primarul Nicolae Robu anunța că documentația pentru reabilitarea tramvaielor e gata pentru a fi trimisă pe SEAP, în sfârșit, acest lucru s-a întâmplat. Actele au fost trimise spre avizare la ANRMAP pe 2 noiembrie și urmează ca anunțul de licitație să fie publicat pe sistemul electronic în câteva zile.
„Formula de achiziție este aceea a unui acord-cadru pe o perioadă de patru ani, patru contracte subsecvente. Numărul maxim de tramvaie care vor fi reabilitate prin acest acord-cadru este de 30, iar sursa de finanțare este bugetul local. Acord-cadru înseamnă că se oferă spre licitație costurile pentru un set de lucrări de reabilitare a unui tramvai – uși, scaune, climatizare, încălzire în scaune, sistem de frânare, camere video interior si exterior. Urmează ca, în funcție de disponibilitățile bugetului local, să fie achiziționat un număr de astfel de seturi de lucrări de reabilitare în fiecare an”, a declarat, marți, viceprimarul Dan Diaconu.
Licitația trebuie să rămână publicată pe SEAP timp de 52 de zile. „Dacă publicarea se va face zilele acestea, așa cum ne așteptăm din partea ANRMAP, probabil că înseamnă începutul lui ianuarie, pentru faza de depunere a ofertelor. Aceasta este urmată de evaluare și, după experiența anterioară, am putea avea un câștigător la începutul lunii februarie 2014”, mai spune Diaconu.
În februarie 2013, primarul Nicolae Robu a fost în vizită la Pașcani, la fabrica Remar, a omului de afaceri Gruia Stoica. S-a întors extrem de încântat de tramvaiele reabilitate acolo, la prețul de aproximativ 500.000 de euro per garnitură, incomparabil mai puțin de cele trei milioane de euro cât costă un tramvai nou. În prezent, pe liniile din Timișoara circulă aproximativ 60 de garnituri, toate cu o vechime de peste trei decenii. După reabilitare, un astfel de tramvai mai poate „trăi” încă 10-15 ani.
Comentarii prin facebook