Zona Michelangelo va sta închisă minimum o lună, după estimările primarului Nicolae Robu, sau chiar două luni, din ce spun constructorii. După redeschiderea traficului, șoferii vor circula pe traseul definitiv, așa cum va rămâne el la terminarea lucrărilor. Pe șantier lucrează SDM, dar nu se știe cu câți muncitori, pentru că numărul acestora este… secret!
Pe șoferii timișoreni îi așteaptă câteva săptămâni de coșmar. Ruta ocolitoare de pe Michelangelo s-a închis în noaptea de marți spre miercuri, pentru că, spun reprezentanții primăriei, lucrările au avansat atât de mult, încât s-a ajuns în faza în care se poate realiza traseul final, pe patru benzi, pe axa sud-nord. „Ceea ce am avut până acum, din decembrie, a fost o soluţie improvizată. Suntem acum într-un moment foarte important, în care pe pod trebuie să se toarne asfaltul în varianta finală. Pe o jumătate de pod deja este realizată hidroizolaţia, trebuie pusă şi bordura şi apoi se va turna asfalt. Pe cealaltă jumătate trebuie îndepărtat stratul actual de asfalt, trebuie postată hidroizolaţia şi apoi trebuie realizată asfaltarea definitivă şi bordurarea şi aici”, explică primarul Nicolae Robu. Tot acum, la piciorul podului, vizavi de Parcul Rozelor, va începe lucrul la o stație de epurare a apei. „Proiectanţii au avut în vedere lucrul acesta, nu-i neobişnuit. La orice lucrare care merge în adâncime se prevăd pompe care detectează, cu ajutorul unor senzori, automat, prezenţa apei, se pornesc şi o evacuează. Acea apă nu va fi deversată direct în Bega, ci va fi epurată”, mai spune edilul șef.
În prima fază, Robu a afirmat că lucrările vor dura o lună. „Lucrările sunt complexe şi necesită circa patru săptămâni. Să sperăm că va fi vreme bună. Am promisiuni că se va lucra şi noaptea de către o parte dintre echipele de aici. După o lună deschidem circulaţia pe patru benzi, în varianta finală, peste subpasaj. Acela va fi momentul în care va fi o uşurare foarte mare pentru toţi timişorenii şi pentru toţi cei ce vin cu treburi sau în vizită prin Timişoara”, a spus el. Totuși, directorul tehnic al SDM, Valentin Martinov, nu vede un termen de finalizare mai scurt de două luni. Martinov n-a vrut să precizeze nici numărul de muncitori pe care firma îi are pe acest șantier extrem de important. „Lucrăm cu câți muncitori trebuie. Dacă dumneavoastră îi numărați pe cei de la umbră, eu ce să mai zic? Întrebarea «câți muncitori sunt» este o întrebare la care nu se răspunde»”, a spus reprezentantul SDM.
Robu este optimist în ceea ce privește terminarea lucrărilor până la termenul stabilit, acela de 29 septembrie. „Ce rămâne, începând de circa o lună încolo, este lucrul doar la subpasajul propriu-zis, la dislocarea pământului din interiorul structurii de rezistenţă, realizarea în final a fundaţiei şi asfaltarea părţii care trece prin subteran. Din punct de vedere tehnic, lucrările sunt realizate în proporţie de cel puţin 70% la pasaj. Din punct de vedere financiar circa 50%, pentru că ultimele operaţii sunt foarte costisitoare –asfaltul este foarte scump”, a conchis edilul. Între timp, pe șantierul închis pentru mașini trec într-o veselie, neopriți de nimeni, pietonii.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook