Cu zeci de sesizări primite în ultimele două săptămâni, de la oameni ale căror subsoluri au fost inundate, reprezentanții Aquatim au câteva recomandări pentru evitarea unor astfel de situații. Asta, mai ales că intervențiile de urgență nu rezolvă problema decât pe moment. La prima ploaie serioasă, inundația reapare.
În ultimele două săptămâni, la dispeceratul societății Aquatim au fost făcute peste 40 de sesizări privind subsoluri inundate. Echipele de intervenție au evacuat apa, dar, la prima ploaie serioasă, situația se va repeta. Problema poate fi însă rezolvată de proprietarii imobilelor, susțin reprezentanții operatorului de apă-canal. „Multe subsoluri din Timișoara au fost reamenajate ca locuinţe, birouri sau spaţii comerciale, fiind inițial spații tehnice sau de depozitare. În procesul de modernizare a subsolurilor, prin dotarea acestora cu instalaţii sanitare, nu întotdeauna au fost respectate prevederile legale. Când instalaţiile interioare au fost legate la rețeaua publică de canalizare neautorizat, fără un proiect tehnic corespunzător, riscul de inundare al acestor spaţii devine foarte mare. Legislația specifică prevede ca imobilele cu subsoluri echipate cu instalaţii sanitare să se racordeze doar cu respectarea măsurilor speciale anti-refulare din colector spre subsol”, spun cei de la Aquatim. Compania anunță că poate oferi, la cerere, gratuit, consultanţă de specialitate pentru abonații care au probleme cu inundarea subsolurilor. Una din soluțiile recomandate este montarea, pe reţeaua interioară de canalizare, a unei clapete anti-refulare, însă la fel de important este și ca utilizatorii să nu arunce deșeuri menajere sau alte obiecte în vasul de toaletă sau direct în canalizare.
Comentarii prin facebook