Persoanele care au peste 65 de ani și au nevoie de asistență pot să apeleze cu încredere Telefonul Vârstnicului. La șase luni de la lansarea programului, telefonul a fost apelat de mii de ori, iar timișenii sunt printre cei care au folosit cel mai des acest serviciu.
Telefonul Vârstnicului, un program național care se adresează persoanelor care au peste 65 de ani, a fost lansat în urmă cu șase luni. Proiectul este operat de Fundația Principesa Margareta a României, în parteneriat cu un operator de telefonie mobilă. „Telefonul Vârstnicului este o linie telefonică gratuită și confidențială, care răspunde nevoilor tuturor vârstnicilor din România, fie că vorbim de informare, consiliere sau sprijin practic și emoțional. La numărul de telefon 0800 460 001, persoanele vârstnice primesc sfaturi și informații de la operatorii specializați în asistență socială (…) Această linie telefonică, lansată în septembrie 2015, este disponibilă de luni până vineri, între orele 8 și 20. Linia poate fi accesată și de cei care doresc să semnaleze un abuz sau o situație dificilă a unui bătrân”, transmit reprezentanții Fundației Principesa Margareta.
De la lansare, Telefonul Vârstnicului a sunat de 2.700 de ori. Numărul apelanților unici este de 962. Dintre acestea, cel puțin 30 de persoane au fost din Timiș. „Cele mai multe apeluri provin din zona Munteniei și a municipiului București, urmează zona Moldovei, a Transilvaniei şi a Olteniei. Cel mai mare număr de apelanţi sunt din București, urmaţi de cei din județul Prahova, Galați, Iași, Constanța, Brașov și Timiș. Repartiția apelanților în funcție de mediul de proveniență ne arată o distribuţie echilibrată, 381 dintre aceștia locuind în mediul rural sau în orașe mici, 259 în orașe mari și 285 în capitală”, mai transmit reprezentanții Telefonului Vârstnicului. Statistica arată că peste 55% dintre cei care au apelat linia trăiesc singuri, în timp ce 15% locuiesc cu un partener de viață. De asemenea, 10% dintre cei care au folosit numărul se află în instituții de asistență socială. Dintre apelanți, 846 și-a spus vârsta, ajungându-se astfel la concluzia că 229 dintre cei care au sunat la Telefonul Vârstnicului au între 70 și 80 de ani. 174 dintre apelanți se încadrează în intervalul 65 – 70, iar 182 au vârste între 60 și 65 de ani. Pentru seniorii singuri, Telefonul Vârstnicului asigură și serviciul de reapelare regulată, de care beneficiază aproximativ 150 de persoane.
Comentarii prin facebook