Vom avea cel mai tare sistem de management al traficului din Europa! Pentru asta, Primăria Timișoara trebuie să finalizeze, în mai puțin de trei luni, o licitație pentru lucrări neprevăzute în valoare de 6 milioane de lei! Consilierii locali au fost de acord, marți, ca bugetul local să suporte, în total, 9,9 milioane de lei, sumă care include și cheltuielile neeligibile de pe proiectul inițial.
Proiectul de trafic management şi supraveghere video care prevede semaforizarea a 44 de noi intersectii, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări, este executat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA.. Prețul: 19,9 milioane de lei, fără TVA. Termen de finalizare: 30 iunie 2016. În decembrie 2015 a fost finalizat Centrul de control, fiind achiziționate, de asemenea, 80% din echipamentele necesare. Proiectul a fost inclus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice în lista celor cu risc de neimplementare în perioada de eligibilitate a POR 2007-2013, care pot face însă obiectul unor acte adiţionale de prelungire a duratei acestora. Condiția: adoptarea unei HCL care să aprobe includerea, în lista de investiţii pentru anul 2016, a proiectului al cărui termen de finalizare se prelungeşte, cu precizarea valorii estimate necesare.
În 16 decembrie 2015, CL Timişoara a aprobat atât data limită de finalizare a proiectului „Trafic management și supraveghere video” ca fiind 30 iunie 2016, cât și includerea în bugetul local pe 2016 a sumei de 3,9 milioane de lei. Aceasta este contravaloarea facturilor nedecontate până la 31 decembrie 2015. Toate bune și frumoase, însă în plenul de marți după-amiază, consilierii au fost solicitați să aprobe încă 6 milioane de lei, pentru același proiect. Suma a fost, de altfel, prevăzută deja în bugetul pe 2016. Discuțiile s-au întins pe durata a câteva zeci de minute, în urma cărora s-a lămurit și motivul incredibil pentru care este nevoie de acești bani. „Pentru proiect sunt necesare și alte lucruri care nu au fost la acea vreme prevăzute, fie din motive de imprevizibilitate, fie din motive de neeligibilitate a unor cheltuieli. Banii pentru lucrurile care au apărut au fost deja aprobați, dar de la autoritatea de management s-a cerut să nu fie două hotărâri, ci să se cumuleze. Atunci, din banii care sunt acum stabiliți ca sumă totală prin această hotărâre, o parte vor fi dați în continuare pe contractul care e deja în derulare până la finalizarea lui și cealaltă parte va acoperi cheltuielile rezultate în urma noii licitații pentru lucrurile imprevizibile sau neeligibile”, a explicat primarul Nicolae Robu.
„Dacă nu asiguram comunicațiile pentru acest proiect, proiectul nu va funcționa. Se face licitație. Am spus că este cel mai performant sistem din Europa, pentru că alte orașe sunt cu 10 ani înaintea noastră… noi avem cele mai performante aparate. Firma pe care o avem contractată își face treaba… este vorba despre modificarea unor intersecții și de comunicația noastră”, a spus, la rândul lui, Culiță Chiș, șeful Direcției Tehnice a PMT. „Dacă nu se realizează toate conexiunile cu fibră optică nu pot comunica între ele camerele. Drept urmare, proiectul este afectat, nu financiar, el rămâne așa cum a fost conceput. Este altă licitație! Așa ni s-a recomandat”, a declarat, de asemenea, Robu. Practic, pentru ca sistemul de trafic management să și funcționeze, este nevoie de lucrări suplimentare, care trebuie, la rândul lor, licitate și încheiate. În caz contrar, toată „zbaterea” a fost degeaba!
Comentarii prin facebook