Mai e mult până departe! Apele Române spun că va mai dura ceva până va fi clarificată situația celor șapte vaporașe cumpărate de Primăria Timișoara. Titu Bojin, directorul ABAB, crede că situația ar fi putea deblocată în primăvara lui 2017, dar unele chestiuni nu vor putea trece niciodată în administrarea primăriei.
Cele șapte vaporetto cumpărate de Primăria Timișoara sunt trase pe dreapta cel puțin până la primăvară, și nu din cauza faptului că se apropie înghețul. În acest moment, nu există o variantă legală pentru ca ele să poată fi integrate în sistemul de transport în comun. „Trebuie ca Administraţia Apelor să intre într-o structură, nu ştim, juridic, împreună cu primăria (…) Noi nu putem să cedăm suprafaţa de teren pe care am amenajat staţiile, fiindcă am pierde fondurile europene. Administraţia Apelor nu vrea să cedeze către primărie tot ce înseamnă canalul Bega, deşi bine ar face să cedeze, pentru că văd că nu are fonduri nici să cureţe Bega”, declara, la finele lunii, noiembrie, primarul Nicolae Robu. Lucrurile se văd însă cu totul altfel dinspre Ape. Directorul ABAB, Titu Bojin, consideră că sunt mai multe aspecte de lămurit. „În primul rând va trebui să clarificăm cine se ocupă de circulaţia vaporaşelor (…) Cred că nu are nicio legătură cu activitatea RATT, va trebui să se constituie o societate, probabil în jurul Apelor Banat”, afirmă Bojin.
Bojin crede că situația poate fi deblocată, dacă există bunăvoință, dar nu are nici el o soluție concretă. „Sper ca împreună cu primăria să găsim modalitatea cea mai bună pentru ca, începând din primăvara anului 2017, vaporaşele să poată circula. Nu se pune în discuţie doar circulaţia vaporaşelor pe tronsonul timişorean al Begheiului, ci trebuie să vedem mai larg. Asigurarea nivelului de apă pentru circulaţia în Timişoara începe de la Barajul Surduc şi de la izvoarele Begheiului. Nu putem discuta despre activităţi secţionate, noi avem obligaţii ca apa din Bega, la ieşirea din ţară spre Serbia, să aibă anumite calităţi pe care să le asigurăm în graniţă, inclusiv un anumit debit pe care trebuie să-l aibă la frontieră. Sunt aspecte care nu cred că vor putea fi trecute vreodată de la Apele Române la PMT”, a mai declarat Titu Bojin. Confrom directorului ABAB, oricum, până să se treacă la intrarea efectivă a vaporettelor în circuit, mai sunt de rezolvat niște probleme. „Mai trebuie făcute staţii de alimentare pentru vaporaşe, staţii de descărcare pentru reziduurile adunate pe vapoare, trebuie formată o echipă de intervenţie în cazuri nedorite, încă nu sunt «marinarii» învăţaţi cu tot ceea ce se întâmplă în caz de accidente….”, a conchis Bojin. Cele șapte vaporașe au costat 7 milioane de lei și, pe durata acestei veri, au făcut doar ture de agrement, gratuite, cu timișorenii care au vrut să vadă cum e pe Bega.
Comentarii prin facebook