Cumpărarea mașinii mult visate se poate transforma, în România, în cel mai urât coșmar. Așa s-a întâmplat la Timișoara, unde RS Sara Motors, dealer autorizat Suzuki, și-a bătut joc de câteva zeci de oameni de la care a luat banii, dar a „uitat” să le comande și mașinile. Între timp, a rămas fără licență, însă asta nu-i ajută cu nimic pe cei trași pe sfoară.
Ce faci când vrei foarte mult să-ți schimbi mașina și reușești să pui un ban deoparte? Cauți automobilul visurilor tale și te duci la reprezentanță. Discuți detaliile, dai un avans și pleci fericit acasă. Teoretic, nu-ți rămâne decât telefonul care să te cheme să-ți iei cheile. Practic, în România, totul se poate transforma într-o mare dezamăgire. E și povestea familiei Miron din Timișoara, pentru care cumpărarea unei noi mașini a fost una dintre cele mai nefericite experiențe din viața lor. În iunie, au decis că e cazul să-și schimbe vechiul autoturism. Au căutat o vreme și s-au oprit asupra unui Suzuki Swift. Au făcut și drivetest, condițiile prin Programul „Rabla” oferite de dealerul RS Sara Motors au părut foarte avantajoase. Ce a urmat însă a fost un coșmar.
„Radu Avram, consultant vânzări, ne-a trimis pe mail toate actele de care avem nevoie, iar în 20 iunie am semnat contractul și am plătit un avans de 2.0000 de euro. Un alt domn aparent respectabil, Marcel Constantin, ne-a spus că vom primi mașina în septembrie pentru că atunci ajunge «vaporul din Japonia». La începutul lui august, același Marcel Constantin m-a sunat să-mi spună că a expirat certificatul fiscal și trebuie să scoatem altul. Zis și făcut, dar am întrebat de ce e nevoie de unul nou. Răspunsul ne-a șocat: «S-au terminat fondurile Rabla, dar statul suplimenteaza lunar și sigur luna asta prindeți programul Rabla». N-a fost așa, în septembrie a urmat un nou certificat fiscal, placa era aceeași. În 2 octombrie ne-au chemat cu un nou certificat fiscal, deși, conform contractului, trebuia să avem deja mașina. Abia atunci am aflat cât de mare este scandalul. Erau acolo și clienți cu mașini plătite integral încă din luna februarie, cu rate la credite și fără mașini, și clienți ca noi, cu avansuri plătite, dar fără comandă pe mașini”, povestește Iasmina Miron.
Nesimțirea celor de la RS Sara Motors a mers și mai departe! „Ultima minciună pe care mi-a servit-o Radu Avram a fost că mașina a fost comandată, dar e altă culoare decât cea pe care am vrut-o, și să nu facem cerere de reziliere. Un avocat ne-a sfătuit însă să facem cerere de reziliere. Ne-am cerut banii înapoi, avem actele mașinii vechi, dar mașina e în parcare la Service Suzuki, deoarece nu ni s-a predat cheia. Așa că am platit 2.000 de euro, am un contract, o factura proformă, pentru că factură fiscală nu am văzut, dovada plății, cu extras din contul meu personal, o cerere de reziliere fără răspuns”, spune timișoreanca.
Între timp, Suzuki România a decis să rupă relațiile cu RS Sara Motors. „În urma analizării sesizărilor recente din partea clientilor din Timișoara și în urma unor încălcări ale prevederilor contractuale de către dealerul RS Sara Motors SA, în special în ceea ce privește standardele de calitate, am decis să reziliem contractul cu acest partener. Zona de vest a ţării este extrem de importantă pentru Suzuki şi am considerat necesar să acordăm RS Sara Motors SA un termen rezonabil pentru îndeplinirea în mod onorabil a tuturor obligațiilor contractuale deja asumate față de clienți”, a precizat, într-un comunicat, Nicoleta Gerea, director general Suzuki România. Totuși, compania „mamă” nu precizează ce înseamnă termenul „rezonabil” pentru o firmă care, în ultimul an, a încasat probabil sute de mii de euro de la clienți cinstiți, care au rămas, până una-alta, și fără bani, și fără mașini…
Comentarii prin facebook