La peste trei săptămâni de la furtuna din 17 septembrie, Primăria Timișoara nu a oferit nicio informație oficială legată de poarta de intrare de pe Calea Lugojului, care a căzut în timpul furtunii și a ucis un tânăr. Tăcerea are ca motivație ancheta în desfășurare.
Incidentul din 17 septembrie, când uriașa structură de pe Calea Lugojului s-a prăbușit peste o mașină în care se afla un tânăr de 24 de ani, care a murit, este o premieră nefastă pentru Timișoara. Poarta a fost reabilitată în 2015, când lucrarea a fost dată cu încredințare directă către Stareto SRL, o firmă care a avut mai multe lucrări cu primăria și care a primit pentru „estetizarea” structurii 56.000 euro. Ce s-a făcut cu exactitate acolo nu este cunoscut, pentru că primarul Nicolae Robu a decis să nu comenteze situația, spunând de fiecare dată că este treaba organelor de anchetă și că nimeni nu ar trebui să insiste asupra acestei chestiuni. „Nu discut. Alte subiecte? Oameni buni, chiar nu înțelegeți odată? De ce vă puneți în penibil tot imixtionând peste organele de anchetă? (…) Există instituții ale statului abilitate prin lege, care știu tot ce trebuie și pot apela la specialiști să facă tot ce consideră ei că trebuie făcut. Eu respect instituțiile statului și normele statului de drept și câtă vreme se desfășoară o anchetă las ancheta neperturbată”, a spus, ultima dată, edilul.
Întrebarea cea mai des întâlnită este cea legată de existența unui proiect al lucrării de estetizare a porții. Înainte să înceapă lucrările propriu-zise, Primăria Timișoara a făcut publice niște schițe tehnice, legate de situația existentă și cea propusă, dar nu un proiect propriu-zis.
Pe 22 septembrie 2017, reprezentanții Inspectoratului de Stat în Construcții au ridicat, sub semnătură, mai multe documente legate de această lucrare. Pe listă nu se regăsește însă proiectul, ci doar autorizația de construire și certificatul de urbanism, ambele eliberate de urgență în 2014, deși lucrarea a început în 2015, sau caietul de sarcini. Există un proces-verbal de recepție și o „comunicare privind începerea execuției lucrărilor la Inspectoratul de Stat în Construcții”. Iată ce a ridicat Ioan Furdui, reprezentantul ISC, de la Burtic Pascu, angajat al PMT. În total, 70 de pagini, după cum urmează:
Autorizație de construire nr. 1407/24.10.2014 – 2 file
Certificat de urbanism nr. 3565/15.10.2014 (planuri situație, expertiză tehnică, plan situație încadrare în zonă, detalii – poartă intrare oraș, structură existentă, situație propusă) – 13 file
Caiet sarcini (cu și fără valori) – 45 file
Proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor – 1 filă
Solicitare de convocare a comisiei de recepție – 1 filă
Aviz Comisia de circulație pentru restricționarea traficului rutier – 1 filă
Plan de situație semnalizare a punctelor de lucru – 1 filă
Comunicare privind începerea lucrărilor – 1 filă
Comunicare privind începerea execuției lucrărilor la Inspectoratul de Stat în Construcții – 2 file
Solicitare eliberare Carte Tehnică construcție – 1 filă
Fișa mijlocului fix – 2 file
Poarta de intrare de pe Calea Aradului a trecut printr-o operațiune similară de estetizare, cum a numit-o edilul șef. O expertiză, a spus primarul Nicolae Robu, va fi făcută doar dacă anchetatorii vor considera că acest lucru este necesar.
Comentarii prin facebook