Internetul gratuit din centrul istoric și mijloacele de transport în comun au adus un premiu în „portofoliul” Primăriei Timișoara. De această dată, este, spune Nicolae Robu, unul de excelență pentru promovarea conceptului de smart city. Edilul promite, în viitor, și parcare inteligentă pentru 11.000 de locuri.
Smart City Industry Awards, un eveniment organizat de Asociația Română pentru Smart City și Mobilitate în parteneriat cu Bucharest Business Breakfast și Camera de Comerț și Industrie a României, premiază, pentru al doilea an, principalele proiecte, companii și personalități ale industriei Smart City. Conform organizatorilor, criteriile de jurizare țin cont de inovație, cercetare, eficientizare și impact urban. Primăria Timișoara și-a înscris la această gală proiectul de internet gratuit în centrul istoric și mijloacele de transport în comun și a plecat acasă cu un premiu. „Municipiul Timișoara a primit premiul de excelență pentru rezultate obținute pentru strădaniile și pentru interesul pe care îl manifestă în promovarea conceptului de smart city. S-au apreciat rezultatele pe care le-am obținut deja și strădaniile pe care le depunem în promovarea cât mai multor idei în ceea ce înseamnă conceptul de smart city. S-a apreciat proiectul de asigurare gratis a accesului la internet pentru rețea wi-fi din centrul istoric și din mijloacele de transport în comun, împreună cu partenerii care au finanțat acest program. A fost desemnat drept proiectul anului și ne bucurăm că ceea ce facem este apreciat”, a anunțat, vineri, primarul Nicolae Robu.
Edilul promite că, în viitor, va fi extins proiectul pilot de parcare inteligentă testat, în ultimul an, în parcarea de la Modex. Practic, grației unei aplicații mobile, orice șofer poate afla dacă are sau nu rost să vină până acolo pentru a căuta un loc de parcare. „Pregătim generalizarea aplicării principiilor de smart parking. Am experimentat în regim pilot parcarea de la Modex. Vom merge în regim de top mondial cu funcționalitățile pe care le vom asigura și vom selecta, pe criterii competitive, partenerul care va putea să realizeze în Timișoara promovarea ideilor ce țin de smart parking, pentru gestionarea în acest sistem a tuturor locurilor de parcare din oraș. Sunt vreo 11.000 care s-ar preta să intre în acest concept de administrare. Avem mult mai multe locuri, o să vedem când se va lucra la nivel de detalii. Veți vedea că vom pune mare accent pe promovarea soluțiilor de smart city”, a completat edilul. Ideea de a găsi un loc de parcare chiar de pe telefonul mobil sună minunat, dar probabil că încântarea șoferilor ar fi și mai mare dacă numărul de locuri de parcare ar crește și… fizic. Cât despre Internetul gratuit din autobuze și tramvaie, ideea e, la rândul ei, minunată, dar, când aștepți zeci de minute în stații, parcă nu prea mai ai chef de navigare.
Comentarii prin facebook