Jumătate din lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva este gata în totalitate, restul șoselei fiind în stare avansată de lucru. Totuși, ce e greu abia acum urmează, pentru că la „Dealul Liliecilor” încă e mult de făcut. Cei de la Pro Infrastructură estimează că abia în 2019 vom putea circula pe acolo și nici asta nu e sigur.
Echipele de control ale CNAIR au vizitat, la începutul săptămânii, loturile 3 și 4 ale Autostrăzii A1 Lugoj-Deva. Concluziile sunt că pe lotul 3 nu se lucrează îndeajuns și că ar putea fi reziliat contractul cu antreprenorul, în condițiile în care lucrarea este gata în proporție de 80%, iar pe lotul 4 se lucrează bine, deși muncitorii intraseră deja în vacanță. Cu o zi înainte de vizitele oficialilor de la Drumuri, cei de la Asociația Pro Infrastructură au trecut și ei pe acolo. Iată acum concluziile. „Aproximativ jumătate (între nod Ilia și cariera de piatră de la Bretea Mureșană) din cei 22,139 km ai tronsonului sunt gata. Pe restul lotului constructorul are în continuare mult de muncă, în special la «dealul liliecilor», punctul nevralgic al șantierului. Nodul Șoimuș este într-un stadiu avansat, la fel și viaductul și debleul Brănișca (…) încă se lucrează la relocarea stâlpilor LEA în apropiere de Mintia. Ne apropiem de final pe segmentul dintre pescărie și debleul Brănișca, acolo unde avem straturi de asfalt proaspăt așternut. Mai greu se înaintează la zidurile de sprijin de la Bretea Mureșană, dar și aici autostrada începe să prindă formă”, susține API.
Citește și: Sefii de la Drumuri, nemultumiti de santierul pe lotul 3 al Autostrazii Lugoj – Deva
Oficial, lucrarea este executată în proporție de 76%. Totuși, cei de la API nu sunt deloc optimiști și explică: „În ciuda promisiunilor repetate ale șefilor CNAIR și speranțelor celor mai optimiști pasionați de infrastructură, estimările noastre obiective, realiste, spun că vom putea circula pe acest tronson abia în 2019. De ce? Din cauza numeroaselor provocări tehnice din «dealul liliecilor», unde volumul de muncă este imens, și din cauza blocajului birocratic total de pe lotul vecin, pe care se află nodul Ilia (fără de care nu am putea circula chiar dacă lucrările ar fi gata «mâine»)”. (sursa foto: forum.peundemerg.ro)
Comentarii prin facebook