Pasajul Jiul a fost începutul, iar acum Pasajul Popa Șapcă urmează același model. Intersecția cu strada Demetriade are același model de marcaje rutiere care au stârnit o avalanșă de reacții în urmă cu o jumătate de an, dar sunt extrem de apreciate… în Franța.
Marcajul plin de linii din intersecția de la Pasajul Jiul a făcut vâlvă în media românească și internațională la finele anului trecut. Primarul Nicolae Robu a reacționat atunci, pentru că multă lume a spus că ideea i-ar aparține. „N-am nicio legătură cu acel marcaj! Dimpotrivă, părerea mea a fost să nu se realizeze și mi-am exprimat-o la fața locului, sâmbătă, în jurul orei 19, înainte de a pleca de pe șantier. Dar un primar nu este nici proiectant și nici realizator de marcaje rutiere și lucrul acesta ar trebui să-l știe orice om care pretinde că are inteligența superioară unei gâște – ca să iau un referențial”, spunea, nemulțumit, edilul. El a derulat atunci un sondaj, întrebându-și prietenii de pe Facebook ce părere au despre marcajul respectiv, dar, pentru că răspunsurile nu au fost destul de concludente, a anunțat că va lăsa specialiștii să se pronunțe, neexcluzând nici renunțarea la marcajele xu pricina.
Aparent, specialiștii au spus că ideea este extrem de bună, astfel că ea a fost deja pusă în practică și la Pasajul Popa Șapcă, a cărui deschidere oficială a fost anunțată de Robu pentru marți, 29 mai. Intersecția de după pasaj a fost „desenată” cu aceleași marcaje care, de sus, arată haotic, dar care, spun cei din PMT, sunt extrem de utile pentru șoferi, Mai mult decât atât, aceștia susțin că marcajele de la Pasajul Jiul au fost foarte apreciate de specialiști din Franța, așa că a fost un motiv în plus pentru a repeta experiența și în noua amenajare de la Popa Șapcă. Aceasta a presupus lărgirea la patru benzi a străzii cu același nume, înlocuire vechiului pod pentru calea ferată, dar și refacerea trotuarelor. Prin pasaj sunt 6 benzi, 4 pentru înainte și câte una pentru viraje la stânga și la dreapta. Lucrările, începute în mai 2016, când a fost predat amplasamentul, au costat 28,5 milioane de lei, cu tot cu TVA, și au fost executate de asocierea SC Sylc Con Trans SRL – SC Tableros Y Puentes SA – SC Petrucco SA. Să mai spunem că, în 2017, SDM, care are monopol pe ceea ce înseamnă stâlpișori, semafoare și indicatoare rutiere, a facturat marcaje rutiere în valoare de 4,09 milioane lei.
Comentarii prin facebook