La nouă ani de când a făcut, studiul de fezabilitate pentru extinderea Bd. Sudului ajunge din nou în plenul CL Timișoara, pentru reactualizare. Suma estimată pentru lucrare: aproape 9 milioane de de euro. Nu se știe când ar putea începe șantierul, dar el va porni de la Bd. Bulbuca / Rebreanu.
Contractul pentru studiul de fezabilitate referitor la extinderea Bd. Sudului a a fost întocmit în anul 2009, când vechea administrație a semnat un contract cu SC Path’s Rout SRL. Documentul a fost adoptat în ianuarie 2010 de CL Timișoara, dar nu s-a mers mai departe. Și totuși… el n-a fost uitat. Un proiect privind adoptarea studiului de fezabilitate, cu actualizările de rigoare, va apărea pe ordinea de zi a plenului extraordinar al CL Timișoara programat vineri, 18 mai. „Având în vedere că Studiul de fezabilitate a fost întocmit în anul 2009, este necesară actualizarea Studiului de Fezabilitate și a indicatorilor tehnico-economici, ţinând cont de rata inflaţiei, modificarea cotei TVA și de modificările legislative. Datorită actualizării valoarea investiţiei, conform Devizului General, este estimată la 41.563,772 mii lei (inclusiv TVA)”, se arată în proiectul de hotărâre publicat pe site-ul PMT. Suma inițială, cea din 2010, era de 58,4 milioane de lei, cu tot cu TVA.
B-dul Sudului este amplasat în zona de sud a municipiului Timişoara, fiind delimitat de străzile dr. Aurel Păunescu Podeanu spre nord şi Musicescu spre sud. Pentru îmbunătăţirea condiţiilor de circulaţie în partea de sud a municipiului este necesară realizarea unei legături directe între zona Soarelui şi străzile dr. Aurel Păunescu Podeanu, strada Cerna şi Aleea FC Ripensia. Prin realizarea acestei legături se va descongestiona traficul din zona Spitalului Judeţean şi se va asigura totodată şi accesul la bazele sportive din zona stadionului Dan Păltinişan.
Proiect de HCL
„Lucrările de modernizare se vor executa într-o prima etapă doar asupra tronsonului cuprins între B-dul Dr. Iosif Bulbuca și strada Mareșal C-tin Prezan”, se mai arată în proiect. Este vorba despre 2.060 metri de stradă cu patru benzi de circulație, cu piste de biciclete și trotuare, unde vor fi făcute și lucrări la rețelele de utilități. Nu se va merge, cel puțin nu în viitorul apropiat dincolo de intersecția cu str. Prezan. E nevoie de exproprieri, iar primarul Nicolae Robu spune că nu este de acord cu înțelegerile inițiate de vechea administrație, urmând ca instanța să fie cea care să stabilească prețul pentru terenurile respective.
Comentarii prin facebook