Faptul că, în mai puțin de o lună, cel puțin teoretic, altă firmă va face curat pe străzile Timișoarei nu înseamnă că primarul Nicolae Robu va rămâne fără Mercedesul de serviciu. Mașina a fost dată în contract de comodat Consiliului Local Timișoara, pe durată nelimitată, spre folosința executivului PMT.
În decembrie 2014, CL Timișoara aproba preluarea, cu titlu gratuit, a unui autoturism de la SC Retim Ecologic Service SA. „Consiliul Local supunem spre aprobare preluarea cu titlu gratuit prin încheierea unui contract de comodat a autoturismului pus la dispoziţie de către SC Retim Ecologic Service SA. Autoturismul va fi pus la dispoziţia executivului Primăriei Municipiului Timişoara pe durată nelimitată, cheltuielile de exploatare şi întreţinere a acestuia fiind suportate de către SC Retim Ecologic Service SA”, scria în referatul hotărârii de CL votate în decembrie 2014. Mașina, un Mercedes E350 BlueTec, de culoare gri metalizat, în valoare de câteva zeci de mii bune de euro, a stârnit mari discuții la vremea respectivă, existând destule voci care au considerat contractul de comodat un fel de „ungere” mascată a bunăvoinței conducerii PMT, în raport cu societatea de salubrizare. Din 4 august, Retim nu va mai asigura curățenia stradală în Timișoara. Contractul cu PMT expiră după 12 ani, iar compania a decis să nu participe la licitația organizată de municipalitate. „Neparticiparea e o decizie managerială și ține strict de un cadru economic. Dacă cifrele ne lăsau să participăm la licitatie, participam. Dacă am fi participat, am fi participat cu niște cifre în care am fi lucrat în pierdere”, a declarat Cătălin Olteanu, directorul Retim.
Chiar dacă societatea nu va mai avea relații contractuale cu PMT, mașina Mercedes rămâne în continuare autoturismul de serviciu al primarului Nicolae Robu. „Mașina respectivă este dată către acționar, către Consiliul Local Timișoara, în baza unei hotărâri AGA care a atribuit fiecărui acționar câte o mașină. Nu are legătură cu contractele, nu are legătură cu altceva, e o legătură cu acționariatul firmei Retim. Indiferent ce se întâmplă, rămân cei doi acționari. CL Timișoara și grupul RER sunt acționari 50% – 50% în Retim. Conducerea este la acționarul german, care are un membru în plus în consiliul de administrație (…) Mașina nu are legătură cu vreun contract. Decizia acționarilor nu a fost legată de un contract cu Municipiul Timișoara. Mașina a fost dată acționarului”, a explicat Radu Urzică, președintele CA al societății. „Participarea la beneficii și la pierderi (a celor doi acționari – n.r.) este în proporții egale. Până acum, a fost, mai mult sau mai puțin, participare la beneficii. De acum înainte, să vedem”, a completat acesta.
Comentarii prin facebook