După ce, timp de mai mulți ani, malurile canalului Bega au arătat dezolant, reabilitarea acestora este, în sfârșit, gata. Reprezentanții ABAB au anunțat finalizarea lucrării, iar la evenimentul de prezentare a participat și președintele CJ Timiș, Titu Bojin, fost director la Ape. Impresionat de transformarea canalului, Bojin mai are un vis.
Lucrarea pentru refacerea consolidării canalului Bega în Timișoara a fost finalizată. Chiar dacă reparațiile au început cu o întârziere de câteva luni, într-un an, ABAB și firma care s-a ocupat de reabilitare au reușit să finalizeze proiectul. Malurile au fost transformate, iar o parte din vegetația stufoasă Bega a fost îndepărtată. Reabilitarea a fost împărțită pe trei sectoare, pe o lungime de 8.9 kilometri. Au fost avute în vedere, de asemenea, consolidările de mal și sistematizarea și amenajarea bazinului de întoarcere. Valoarea proiectului este de peste 19 milioane de lei, banii fiind în proporție de 90% din fonduri europene.
„Lucrările sunt foarte bine executate, dar s-a lucrat destul de greu pentru că lucrările au trebuit să fie realizate de pe apă, de pe barje. Dacă la început aveam îndoieli că vom termina acest proiect, în prezent putem spune că este realizat 100%. (…) Nivelul apei este scăzut în prezent, tocmai pentru ca și Comisia de recepție să poată vedea tipul de piatră folosit. În paralel, am semnat ordinul de începere a execuției la reparare nod hidrotehnic Topolovăț, deci nivelul o să-l avem scăzut pentru încă minimum 55 de zile”, explică Luci Ervin, directorul ABAB. La fel de încântat a fost și președintele Consiliului Județean Timiș, Titu Bojin, fost director la Ape. „Eu mă bucur că a ieșit o lucrare frumoasă. Lucrarea s-a derulat de câțiva ani buni și de multe ori ne-am întrebat de ce nu vin vaporașele, de ce nu putem să încheiem această lucrare care, în unele momente, chiar arăta urât în Timișoara. Uite că ea prinde contur și ieșim încet înspre zona aval, înspre ieșirea din Timișoara. Suntem bucuroși că sunt lucrurile puse la punct. Așteptăm cu interes lucrarea colegilor la Primăria Timișoara, amenajările care se încearcă pe maluri, pentru a putea avea cele șapte debarcadere pentru a putea urca și coborî de pe vaporașe, pentru a avea, cel puțin din punct de vedere turistic, posibilitatea de a ne căra pe Bega. Rămâne un singur semn de întrebare la ora actuală, și anume nodul hidrotehnic de la Sânmihai”, a declarat Bojin.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook