Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a anunțat câștigătorii licitatiilor organizate pentru loturile din tronsoanele de autostrada Nădlac-Arad, Timișoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orăștie-Sibiu.
Pe lista câștigătorilor se afla Grupul Romstrade, controlat de afaceristul Nelu Iordache, Spedition UMB și Tehnostrade, societăți ale lui Dorinel Umbrărescu, unul dintre „regii asfaltului”, Strabag, companie care a încheiat numeroase afaceri cu statul și care are deja încheiat contract pentru construcția unui alt tronson de autostradă din Coridorul IV Paneuropean, și Astaldi , în aceeași situație. Pentru proiectarea şi execuţia autostrada Nădlac-Arad, Lotul 1 și „Drumul de legătură km 0+000 – 22+218” (valoare estimată 486,9 milioane de lei), câştigător este Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, iar oferta câştigătoare este în valoare de 382,9 milioane de lei. Pentru Lotul 2 „Proiectare și execuție autostrada Nădlac – Arad şi Drum de legătură km 22+218 – 38+882” (valoare estimată 506,6 milioane de lei), câştigător desemnat este Alpine Bau GmbH, iar oferta câștigătoare este în valoare de 411,4 milioane de lei. Pentru proiectarea şi execuţia autostrăzii Timişoara-Lugoj, Lotul 1 km 44+500 – km 54+000 (valoare estimată 266,5 milioane de lei), câştigătorul licitației este Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni, cu o ofertă de 210,3 milioane de lei. Pentru Lotul 2 „Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj km 54+000 – km 79+625” ( valoare estimată 611,8 milioane de lei), câştigător este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA, iar oferta este de 445,6 milioane de lei. Pentru proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva, „Lotul 1 km 0 + 000 – km 27 + 400” (valoare estimată 1,118 miliarde de lei), câştigătorul anunțat este Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, cu o ofertă de 681,04 milioane. Ofertanții au la dispoziție zece zile pentru a contesta rezultatele licitaţiilor. Legat de criteriile de atribuire, prețul a avut o pondere de doar 30%, în timp ce propunerea tehnică a avut 70%. Despre câștigători se cunosc unele lucruri. De exemplu, Grupul Romstrade, lider în consorțiul format cu Monteadriano Engenharia e Construcao și Donep Construct, este controlat de omul de afaceri Nelu Iordache, care a încheiat numeroase contracte cu statul pentru întreținerea și reabilitarea drumurilor naționale și autostrăzilor. Alpine Bau GmbHa a efectuat în România lucrări de lărgiri și de consolidări de drumuri naționale. Acum are contract pentru extinderea la patru benzi a centurii rutiere a Bucureștiului pe sectorul cuprins între DN1A și DN 1 și pentru continuarea centurii rutiere existente cu pasaj superior peste calea ferată, la Otopeni. Compania se ocupă, în afara țării, de un proiect de cooperare internaționala pentru construcția tunelului Gothard din Elveția. Spedition UMB și Tehnostrade sunt ale lui Dorinel Umbrărescu, Spedition UMB participă și la lucrările la tronsonul Moara Vlăsiei-Ploiești de pe autostrada București-Ploiești, care sunt în mare întârziere, cu termen inițial de finalizare 2010 prelungit până la 15 decembrie 2011. S-a realizat doar 50% din tronson. Tirrena Scavi SpA, lider în consorțiul format cu Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA și Cossi Costruzioni, o companie italiană. S-a ocupat de lucrările de modernizare a străzilor din Cluj-Napoca, dar publicațiile locale scriau că a fost penalizată de Primăria Cluj pentru probleme la drumurile aflate în garanție.
Comentarii prin facebook