Cererea pentru vacanțe în stațiuni balneare a adus, în 2017, vânzări mai mari cu 20% decât în anul precedent. Urmează stațiunile montane și Delta Dunării, în timp ce litoralul românesc a fost mai puțin căutat.
Investițiile realizate în structuri de cazare din zonele balneare, dar și în parcuri acvatice și centre de relaxare și tratament i-au făcut pe români să realizeze că zona balneo nu este destinată numai persoanelor cu diferite afecțiuni. Din datele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, principalii clienți în acest an au fost familiile cu copii, care au preferat pentru vacanța lor hoteluri cu aqua park, bazine termale și centre spa. Cele mai solicitate stațiuni au fost Băile Felix, Băile Herculane, Sovata, Covasna, Vatra Dornei, Călimănești-Căciulata și Băile Olănești. Durata mediu a unui sejur a fost de 7,5 nopți.
Pe de altă parte, numărul de turiști care a preferat, în vara lui 2017, litoralul românesc a fost în scădere față de anul trecut. De vină, spun specialiștii în turism, au fost atât vremea capricioasă și tarifele mai mari în medie cu 10% față de anul trecut, dar și ofertele pentru destinații externe, la prețuri mai mici. Mamaia a fost, în continuare, în topul preferințelor românilor, urmată de Eforie, Venus, Jupiter și Neptun. Sejurul mediu pe litoral a fost de 5,5 zile. „Pe litoral a fost un sezon cu multe provocări, care a început fulminant, cu vânzări foarte mari pe pachetele de «Înscrieri Timpurii», vânzări care s-au mai atenuat spre mijlocul verii, și din cauza vremii, care a fost capricioasă, și din cauza faptului că destinații externe precum Antalya au atras mai mulți români anul acesta”, a explicat Adrian Voican, prim-vicepreședinte ANAT.
Valoarea sejururilor cumpărate cu vouchere de vacanță a fost de numai 10,3 milioane de euro, până la finalul lunii iulie, acestea fiind acordate, în prezent, numai în sistemul privat. „Ne-am așteptat ca și angajații din sistemul public, 1,2 milioane de persoane, să primească vouchere de vacanță în acest an și piața să crească. Între timp, în cazul bugetarilor, valoarea lor a fost stabilită la 1.450 de lei/persoană, iar rectificarea bugetară, în urma căreia și instituțiile publice să poată acorda vouchere de vacanță, s-a făcut la finalul verii”, mai spune Voican. ANAT este asociația patronală agențiilor de turism din România și are ca membri activi 500 de agenții de turism, care cumulează peste 85% din vânzările pachetelor de turism și călătorie, estimate la aproape un miliard de euro anual.
Comentarii prin facebook