Vă întrebați cum de un funcționar public ajunge să-și cumpere apartament în Tenerife și Lexus din leafa de la stat? Camera de Conturi Timiș a găsit o explicație: pui ban pe ban, mai ales dacă primești salariu când, de fapt, nu ești la serviciu! I s-a „întâmplat” șefei Serviciului Resurse Umane al PMT, Rodica Aurelian.
Un control al Camerei de Conturi Timiș făcut în 2017 la Primăria Timișoara a descoperit mai multe nereguli la diverse structuri, rezultând un prejudiciu de peste 10 milioane de lei. O mică parte este în dreptul celebrei Rodica Aurelian, șefa Serviciului Resurse Umane al PMT. Conform inspectorilor de la Camera de Conturi, aceasta a fost plătită pentru munca desfășurată în primărie, deși, în perioada respectivă, lucra pentru propriul buzunar, ca formator de cursuri! „Au fost efectuate plăți nelegale pentru cheltuieli de personal pentru un număr de 208 ore care nu au fost lucrate efectiv de către șefa Serviciului Resurse Umane, în condițiile în care aceasta nu era în unitate, având în vedere că desfășura activități de formator cursuri în interes personal”, se arată în constatarea inspectorilor. Practic, Aurelian a încasat 13.000 de lei de la PMT, deși nici măcar nu era la serviciu!
Nu e prima dată când Camera de Conturi constată că șefa SRU a primit bani care nu i se cuveneau. În 2010, un control vorbea despre „stabilirea întinderii prejudiciului estimat la valoarea de 22.199 lei și luarea măsurilor de recuperare a acestuia, reprezentând plăți fără temei legal în perioada 1 decembrie 2006 – 31 decembrie 2009, prin încadrarea în funcția de șef serviciu și respectiv în funcția de consilier I gradul superior, treapta I, a Rodicăi Aurelian, șef Serviciu Resurse Umane”. Raportul CC a fost contestat de Primăria Timișoara, care a avut câștig de cauză la Tribunalul Timiș, darr dosarul a ajuns ulterior la Curtea de Apel Timișoara, care, în ianuarie 2014, a desființat sentința tribunalului pe această speță. Conform ultimei declarații de avere, Aurelian are un Lexus și un apartament în Tenerife. Nu e ca și cum ar deține proprietăți în insule exclusiviste, dar pentru un funcționar public obișnut sunt achiziții la care acesta nu poate decât să viseze.
Același control al Camerei de Conturi arată și că Primăria Timișoara a făcut, în 2016, plăți fără facturi la hoteluri de patru stele la care au stat funcționarii trimiși la perfecționare. „Au fost efectuate plăți fără documente justificative pentru servicii de cazare la unități hoteliere clasificate cu 4 stele, cu ocazia participării personalului entității la cursuri de pregătire, pe seama bugetului local, acceptate integral la plată fără a se proceda la decontarea a 50% a costurilor cu cazarea”, scriu inspectorii CC. Suma nu e uriașă, 108.000 lei, dar arată cam cum se fac lucrurile în PMT. În 2016, anul analizat de cei de la Camera de Conturi, 366 angajați ai primăriei au mers la cursuri de formare profesională, care au costat 349.520 de lei. Cazarea și transportul au scos de la bugetul locale ale 1.14 milioane de lei. În total, 1,49 milioane de lei, bani publici.
Comentarii prin facebook