Lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva ar putea fi reziliat, după ce reprezentanții CNAIR au făcut o vizită și au constatat o mobilizare slabă a constructorilor. CNAIR susține că pe Lotul 3 există și niște lucrări neconforme, însă este contrazisă de Asociația Pro Infrastructură. Cei de la API avertizează că o reziliere „ar fi dezastruoasă”.
„Vizita «inopinată» și poziția extrem de dură, în special la adresa constructorului de pe lotul 3 (Comsa), denotă rea-voință, lipsă de înțelegere față de un partener comercial și duplicitate, cei din CNAIR înțelegând până la urmă motivele activității slabe, însă doar pentru antreprenorul de pe lotul 4 (UMB), probabil dorind să găsească motive pentru rezilierea contractului cu spaniolii de la Comsa”, susțin cei de la Asociația Pro Infrastructura (API). Eventuala reziliere vizată de reprezentanții CNAIR nu ar aduce nimic bun, în condițiile în care lucrarea este realizată în proporție de 80%. Dacă ar trebui reluată procedura de licitație, deschiderea autostrăzii ar fi amânată cu ani buni. „O astfel de reziliere în acest stadiu ar fi dezastruoasă, atât din punct de vedere al deschiderii circulației, care ar fi amânată cu câțiva ani, dar și din punct de vedere al revendicărilor financiare ale antreprenorului general care ar fi cerute din cauza gestionării complet greșite a contractului de către CNAIR”, spune API.
„Dacă pe lotul 4 lucrările la autostradă au fost sistate complet, pe lotul 3 chiar s-a muncit și s-a avansat în aceste zile! În imaginile surprinse în zonă de unul dintre pasionații de infrastructură chiar ieri (marți, 3 aprilie – n.r.), cei de la Comsa erau prezenți pe tot șantierul și executau lucrări de asfaltare, umpluturi, turnare beton, taluzare și construcție parcări. În plus, problemele invocate de cei din CNAIR pentru lotul 3 sunt fie afirmații mincinoase, fie dezinformări! Soluția tehnică pentru stabilitatea terasamentelor la kilometrul 76 (zona nodului rutier de la Ilia) a fost prezentată de constructor și aprobată de consultantul lucrării. Mobilizarea este una suficientă pentru ca lucrările din contract să fie finalizate în acest an dacă se rezolvă situația contractuală și disputele, așa cum afirmă și consultantul de pe acest proiect”, explică reprezentanții ONG-ului.
Cei de la CNAIR anunțau, marți, exact contrariul. „La controlul inopinat efectuat de echipa CNAIR pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva s-a constatat o slabă mobilizare insuficientă pentru realizarea proiectului în parametri normali și la timp. De asemenea, au fost evidențiate și o serie de probleme nerezolvate pentru care se așteaptă soluții viabile. Pe acest lot, constructorul nu a remediat problemele de stabilitate a terasamentelor, nu a prezentat încă o soluție tehnică pentru pasajul de la km 76 și nu a rezolvat problema sistemului de evacuare a apelor pluviale (…) De multe ori, antreprenorul a executat lucrări fără a înștiința consultantul și pe care de multe ori nici nu l-a convocat la punctele cheie în execuția lucrărilor”, au postat, pe Facebook, reprezentanții companiei de drumuri. (foto: https://www.facebook.com/proinfrastructura/)
Comentarii prin facebook