La Liceul Special Iris a fost amenajată o cameră de stimulare polisenzorială, de care vor beneficia elevii cu deficiențe de vedere care învață aici și nu numai ei.
Sala va fi inaugurată luni, 15 octombrie. Reprezentanții școlii au fost sprijiniți material și financiar de CJTimiș, APECA (Asociația Pentru Educație, Cultură și Antreprenoriat), Rotary Cetate Timișoara, Asociația pentru educație și cultură Wendy și două societăți comerciale. „Această sală va fi foarte utilă celor 217 elevi ai instituției noastre prin faptul că oferă un mediu stimulativ pentru realizarea terapiilor recuperator-compensatorii. În acest cadru se vor desfășura activități de stimulare polisenzorială, activități de stimulare cognitivă, precum și activități de integrare senzorială”, a spus Elena Rein, directorul Liceului Special Iris din Timişoara.
Camera de relaxare polisenzorială este deosebit de importantă pentru elevii şcolii noastre, dat fiind specificul deficienţelor lor, această putând fi, nu doar un spaţiu de relaxare ci mai ales, unul terapeutic.
Ileana Lazsadi, director adjunct al Liceului Teoretic Iris
Elevii de la Liceul Iris sunt cu nevoi speciale și de multe ori, prezintă o toleranță scăzută la frustrare, un nivel ridicat de stres și o capacitate mai diminuată de integrare în cadrul cerințelor școlare, cauzate de deficiențe ale sistemului nervos. Acest lucru impune posibilitatea de atenuare a stresului școlar prin terapii de relaxare corporală, care necesită echipament adecvat, preluat după modelul care se practică în țările vest-europene. O altă categorie de elevi din cadrul școlii prezintă multiple deficiențe senzoriale / polisenzoriale, în special de natură vizuală (cecitate, ambliopie), precum și tulburări din spectrul autist.
Unii elevi prezintă și deficit auditiv. Pentru acești copii se impun terapii specifice de stimulare polisenzorială, ca o formă de educație senzorială și cognitive în scopul compensării dizabilităților lor. Persoanele cu deficienţe de vedere au nevoie de experienţe senzoriale vaste pentru a-şi dezvolta capacitatea de orientare şi pentru a ajunge la un grad ridicat de independenţă, iar prin intermediul activităţilor de stimulare-relaxare poliszenzoriala, la care participă elevii din şcoală, se încearcă recuperarea, atât cât este posibil, deficienţelor pe care aceştia le prezintă.
Comentarii prin facebook