STPT caută șoferi în toată țara. Operațiunea de recrutare a început în sudul țării și va continua și în alte zone unde rata șomajului este foarte mare. Între timp, primarul Nicolae Robu anunță că vrea să cumpere și 30 de troleibuze cu bani de la UE. Proiectul pentru tramvaie încă nu a fost depus.
Timișoara are cel mai grozav parc auto al unei societăți de transport public în România. Este convins de asta primarul Nicolae Robu, care spune că sunt toate șansele ca timișorenii să fie convinși să-și lase mașinile acasă. Mai durează un pic însă. „Avem un parc auto deja bun și avem cu ce să ne mândrim, n-o să găsiți nici într-un oraș unul mai bun decât al nostru, la ora actuală, cu 50 de troleibuze, 30 de autobuze, 20 de minibuze, 7 vaporașe, 440 de biciclete, 30 de tramvaie Armonia (…) Este un parc auto uriaș, niciodată n-a avut Timișoara un asemenea parc auto. În momentul în care vom avea și suficienți șoferi și vatmani, transportul în comun în Timișoara o să funcționeze excelent. Vrem ca asta să se întâmple până în 2021. Dacă transportul public merge bine, un număr mare de cetățeni n-o să mai meargă cu mașina personală oriunde”, susține edilul.
Problema este aceeași de mai mult timp: nu prea vrea nimeni să se angajeze la STPT. Robu spune că societatea și-a extins strategia de recrutare. „De aici, din Timișoara, este foarte greu să găsim. Deja este lansată căutarea de șoferi în județele Hunedoara și Caraș-Severin, dar vom face și în județe foarte îndepărtate, inclusiv în Moldova, unde știm că șomajul este extrem de ridicat. Oamenii se mișcă mai greu dacă știu că au de plătit o chirie importantă pentru locuință. Încercăm să venim cu o ofertă de locuințe de serviciu, dar nu detaliez acum (…) De interes imediat va fi perioada imediat următoare, dar cetățenii vor fi interesați cu certitudine și să conteze pe stabilitatea sistemului de transport public, pe faptul că și pe termen mediu și lung STPT va funcționa bine”, a explicat edilul șef.
Sperăm să rezolvăm problema cu șoferii. Este prematur să vorbesc acum despre subiect, pentru că nu aș putea să-l acopăr cu lucruri complete, dar avem o idee pe care încercăm să o materializăm prin care să atragem șoferi și vatmani la STPT (…) Cu niște facilități, dar sunt variante de oferire a acelor facilități suplimentare pe lângă salariu, sunt mai multe, un complex locativ în primul rând.
Primarul Nicolae Robu
Altfel, primarul are planuri mari și vrea să iasă din nou „la cumpărături”. „Avem o oportunitate să mai luăm pe fonduri europene, pe alte fonduri decât cele repartizate regiunii noastre pe POR, troleibuze noi. Vom aplica pentru 15 troleibuze articulate și 15 simple. Este pe o axă specială, nu știu exact numărul, dar promovează soluții verzi în general. Domnul director Chiș Culiță mi-a spus, așa la repezeală, nu am apucat să detaliez, că 100% suntem eligibili cu acest proiect, deci nu trebuie decât să depunem documentația și vom primi finanțare”, susține Robu.
Primăria Timișoara a publicat pe SEAP anunțul de licitație pentru achiziționarea a 16 tramvaie noi. Suma pe care o pune la bătaie municipalitatea este de cel mult 220,02 milioane de lei, cu TVA, adică 47,1 milioane de euro. Firmele interesate pot depune oferte până pe 19 noiembrie, la ora 15, când vor fi și deschise. Până la 31 decembrie, municipalitate trebuie să depună și proiectul pentru finanțarea, pe bani de la UE, a cumpărării acestor garnituri. În urmă cu o săptămână, PMT a depus la Agenția Regională de Dezvoltare proiectul proiectul „Servicii de reparaţie generală cu reconstrucţie şi modernizare a vagoanelor de tramvai tip GT4” și a cheltuielilor legate de proiect. Suma vizată: aproape 9 milioane de euro, pe Axa Retro. Între timp, primăriile din Arad și Oradea au semnat contractele de finanțare pentru achiziționare de noi tramvaie.
Comentarii prin facebook