32 de milioane de euro pentru Calea Bogdăneștilor. Cu linii de tramvai cu iarbă, dar cu 10 milioane mai scumpă decât în 2009

32 de milioane de euro. Atât costă reabilitarea Căii Bogdăneștilor, cu refacerea tramei stradalei și linii de tramvai „înierbate”. Consilierii locali au de votat actualizarea SF-ului din 2009, în vederea depunerii proiectului la finanțare pe POR – Axa 4. Suma reprezintă mai mult de jumătate din toți banii pe care îi la dispoziție PMT.
calea bogdăneștilor
Consilierii locali trebuie să voteze actualizarea studiului de fezabilitate pentru mult discutata lucrare de „reabilitare linii de tramvai şi modernizare trame stradale pe Calea Bogdăneştilor – Timişoara”. Acesta datează din anul 2009, când fosta administrație Ciuhandu pregătea și ea documentația pentru depunerea proiectului la finanțare europeană.

În 2009, lucrarea de pe Calea Bogdăneștilor era estimată să coste 94,6 milioane de lei, cu tot cu TVA, și un termen de execuție de 11 luni. Ea includea reabilitarea liniei duble de tramvai pe o distanță de 2,3 kilometri, carosabil refăcut pe o suprafață de 36.300 metri pătrați, trotuare – 11.500 mp, spații verzi – 8.230 mp și arbori plantați – 100 bucăți. „Traseul care urmează a fi modernizat (…) este: pe Calea Bogdăneştilor: traseul este prevăzut cu linie cale dublă în platformă proprie amplasat central pe stradă, cu stâlpii reţelei de contact amplasaţi în mijloc între linii; tronsonul cuprins între Bd. Cetăţii şi str. Dan Căpitan va păstra structura existentă pe relaţia E-V, executându-se un drum nou pe relaţia V-E, amenajându-se intersecţiile în dreptul străzilor Grigore Alexandrescu şi Agricultorilor”, scrie în referatul proiectului din 2009, semnat de Culiță Chiș.

Vom amenaja Calea Bogdăneștilor ca unul dintre frumoase bulevarde ale Timișoarei. Vom prelungi Calea Bogdăneștilor cu linie de tramvai cu tot prin subpasajul Solventul, se va merge inclusiv cu liniile de tramvai pe strada Gării până în fața Gării de Nord și acolo se va face racordul acestor linii de tramvai cu rețeaua actuală. Din giratoriu se va merge înspre canalul Bega la viitorul pod peste Bega și va mai fi încă o cale de acces din giratoriu, care va duce în partea cealaltă a orașului printr-o nouă stradă pe care o vom amenaja.
Primarul Nicolae Robu, toamna 2018

Lucrurile s-au schimbat însă, potrivit specialiștilor din direcția coordonată și acum de același Culiță Chiș. „Din anul 2009 şi până în prezent au intervenit mai multe situaţii care determină actualizarea Studiului de fezabilitate, cum ar fi rata inflaţiei, modificarea cotei TVA și modificările legislative. În vederea lansării procedurilor de accesare a fondurilor nerambursabile, respectiv întocmirea cererii de finanţare şi a contractului de execuţie lucrări este necesară adoptarea unei noi hotărâri de consiliu local (…) Investiţia vizează modernizarea întregului ansamblu rutier şi a liniilor de tramvai, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite: intersecţia Calea Bogdăneştilor cu Bd. Cetăţii (inclusiv) şi intersecţia cu str. Casian Muntean (buclă de întoarcere Ronaţ).

Prin proiect se vor realiza următoarele: linia cale tramvai va fi cale dublă şi se va amplasa în axul străzii, în platformă proprie; reţeaua contact se va realiza în variantă dublă, într-o soluţie de compensare totală; se vor înlocui cablurile de alimentare a reţelei contact (600 Vcc); se va moderniza substaţia de transformare-redresare care va alimenta cu energie electrică linia cale modernizată; lărgirea la 2 benzi pe sens a străzii; realizarea de piste pentru biciclete; realizarea de trotuare; spaţii verzi, atât în platforma proprie a linie de tramvai, cât şi în zona de siguranţă a străzii semaforizarea intersecţiilor şi supravegherea video, integrate în sistemul de management al traficului”, este notat în referatul actualului proiect.

Valoarea investiției de pe Calea Bogdăneștilor a ajuns acum la 149,4 milioane de lei, iar la finalul ei vom avea linie cale dublă tramvai – 2,1 km, linie cale simplă tramvai (buclă întoarcere) – 0,2 km, suprafaţă carosabil modernizată – 35.900 mp, 7 stații de tramvai, suprafaţă trotuare – 12.220 mp, piste pentru biciclete – 4.000 m. „Pentru reducerea zgomotului şi vibraţiilor se va utiliza suplimentar înierbarea liniilor de tramvai”, mai scrie Culiță Chiș. Termenul de execuție, în noua variantă, este de 28 de luni. Studiul de fezabilitate inițial a fost făcut de Iprotim, iar actualizarea, de Baicons Impex SRL.

Lucrarea ar urma să fie finanțată în proporție de 80,35% din fonduri europene, cu o contribuție a bugetului de stat de 17,65%, iar cea a bugetului local, de 2%. Costurile totale estimate prin SF sunt de aproximativ 32 de milioane de euro. Pe POR – Axa prioritară 4, Primăria Timișoara are la dispoziție 54 de milioane de euro, pentru care nu concurează cu nimeni, ci trebuie doar să depună, până la 31 decembrie, proiecte eligibile. Prin același program de finanțare municipalitatea vrea să cumpere și tramvaie, în valoare de aproximativ 40 de milioane de euro, potrivit declarațiilor primarului Nicolae Robu.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Anda a spus: (noiembrie 28th, 2018 at 18:34 )

Ce gluma buna daca n-ar fi proasta!
De 15 ani aud de Bogdanestilor.
Vai de Primaria Timisoarei si primarii ei???

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Robu si Gaita

Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz

În urmă cu cinci ani, proaspătul preşedinte al PNL Timişora, Ionuţ Gaiţă, încerca să blocheze preluarea mandatului de către Dominic Fritz, printr-o metodă mai originală. Nu prin instanţă, ci direct prin secretarul general al primăriei, căruia îi cerea să nu-l valideze pe noul primar. În perioada celor două mandate de primar ale lui Nicolae Robu,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cum încerca actualul preşedinte al PNL Timişoara, Ionuţ Gaiţă, să blocheze preluarea mandatului de primar de către Dominic Fritz
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

Șoc în C7! Antrenorul Alex Pelici s-a despărțit de liderul seriei, Unirea Alba Iulia

Cea mai bună echipă din C7 a rămas fără antrenor… Vrând/nevrând este o veste bună și pentru Poli! Timișoreanul Alex Pelici nu va mai continua la Unirea Alba Iulia, echipă pe care a condus-o în mai multe mandate pe durata a mai bine de două decenii și pe care o lasă pe primul loc în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Șoc în C7! Antrenorul Alex Pelici s-a despărțit de liderul seriei, Unirea Alba Iulia

Social vezi arhiva Social

Fidelity by Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

Bilanț pe plus la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în 2025

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș a avut un nou an bun. 2025 a însemnat creșterea Forumului Internațional de Afaceri Timișoara, numeroase programe finanțate din fonduri europene și destinate mediului de afaceri local, cursuri de pregătire pentru angajați, numeroase expoziții de specialitate, dar și implicarea în mai multe programe ale societății, mai ales în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanț pe plus la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în 2025

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș a avut un nou an bun. 2025 a însemnat creșterea Forumului Internațional de Afaceri Timișoara, numeroase programe finanțate din fonduri europene și destinate mediului de afaceri local, cursuri de pregătire pentru angajați, numeroase expoziții de specialitate, dar și implicarea în mai multe programe ale societății, mai ales în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanț pe plus la Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, în 2025
Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest (ADR Vest) a publicat în consultare publică Ghidul solicitantului pentru Intervenția Regională – „Consolidarea cooperării pentru inovare cu parteneri interni sau externi – EIT Mobilitate urbană”, cu o alocare totală de 800.000 euro la nivel regional. Aceasta este etapa a doua dintr-un mecanism construit deja în Regiunea Vest, Acceleratorul inVest...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Prin ADR Vest sunt oferite 800.000 de euro pentru dezvoltarea mobilității urbane
Prin Pasajul Solventul vom circula cu automobilul peste o săptămână, dar aceasta doar în regim de șantier, a anunțat, de pe șantier, viceprimarul Ruben Lațcău. Aceasta va reduce mult din presiunea existentă de la pasajul Jiul, într-o perioadă a anului în care traficul rutier din oraș crește semnificativ. În aceste zile acolo se toarnă straturile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mai avem doar o săptămână până vom putea circula prin Pasajul Solventul/VIDEO
Începând de astăzi, Muzeul Național de Artă Timișoara și Consiliul Județean Timiș invită publicul la deschiderea expoziției „Când Lumea Se Frânge. Grafica Miturilor Ultimului Ceas / When the World Breaks. Drawings of Last-Hour Myths”. Expoziția va putea fi vizitată până pe 15 februarie 2026, iar accesul publicului la vernisaj este gratuit. Evenimentul expozițional, rodul unui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bandă desenată realizată de studenții de la Grafică, în expoziție la Muzeul Național de Artă Timișoara
Joi, 18 decembrie, Consiliul Local se întruneşte într-o şedinţă de plen extraordinară, unul dintre punctele care urmează să fie dezbătute fiind desfiinţarea Direcției Proiecte și Lucrări Municipale pentru Sport și Transport Feroviar (PLMSTF). Şef al acestei direcţii este celebrul Culiţă Chiş, cel mai important director din primărie în timpul administraţiei Robu. Într-o scrisoare deschisă adresată...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se desfiinţează oficial Direcţia PLMSTF din Primăria Timişoara. Celebrul Culiţă Chiş rămâne fără slujbă, dar promite că „se va întoarce într-o zi”
Anul 2025 a fost unul de excepție pentru Politehnica Timișoara, care se numără printre cele mai performante cluburi universitare din România. Sportivii alb-violeți au câștigat 123 de medalii naționale și internaționale, reprezentând orașul de pe Bega la competiții de talie mondială, într-un an în care CSU Poli a marcat 104 ani de la înființare. Clubul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 123 de medalii pe 2025 pentru CSU Politehnica Timișoara
Episodul 2 din seria „De ce nu funcționează România” În România, incompetența nu este o eroare administrativă accidentală. Este un rezultat sistemic. Nu este excepție, ci procedură tolerată. De la ministere până la ghișeu, statul a ajuns să funcționeze cu oameni care nu știu, dar execută, și cu oameni care știu, dar sunt marginalizați. Într-un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Incompetenţa structurală. Cum se distruge profesionalismul din interior
Cu exact 36 de ani în urmă, la Timișoara mureau primii oameni pe altarul libertăţii.  Pe 17 decembrie 1989, Nicolae Ceauşescu a convocat şedinţa Comitetului Politic Executiv, toţi cei prezenţi fiind de acord să se folosească muniţie împotriva timişorenilor care protestează. Au murit în acea zi 62 de oameni, iar 188 de persoane au fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 17 decembrie 1989. Ziua în care Timişoara a dat primele jertfe pe altarul libertăţii
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.