Traficul în zona Michelangelo a fost deschis oficial sâmbătă, imediat după prânz. De acum, traversarea orașului pe ruta nord-sud va fi mai ușoară. Va fi reluată, de asemenea, și circulația mijloacelor de transport în comun și, în plus, va fi înființată o nouă linie de troleibuz. Lucrarea, cu tot cu subpasajul propriu-zis, trebuie terminată până pe 29 septembrie
După aproape un an de la închiderea totală a circulației în interecția de la Michelangelo, timp în care șoferii au fost nevoiți să urmeze rute ocolitoare și să stea zeci de minute în mașini, ca să ajungă dintr-o parte într-alta, sâmbătă la prânz s-a revenit oficial pe traseul normal. De acum se poate trece peste pod în ambele sensuri, pe ruta definitivă nord-sud: pe strada Cluj, înspre Spitalul Județean, respective pe Aleea Studenților, înspre Banca Națională. „Sunt foarte bucuros și cred că și timișorenii vor fi foarte bucuroși că deschidem circulația, intersecția Michelangelo, pe noua amenajare, și o deschidem definitiv. Am fi putut să dăm drumul la trafic înainte de alegeri, dar am considerat că e mai rațională o asemenea decizie, de a amâna deschiderea pentru momentul în care amenajarea va fi completă pe axa sud-nord. Ne-am dorit foarte mult să se circule pe aici, pentru că fără această intersecție Timișoara are mari probleme în trafic”, a declarat primarul Nicolae Robu, care, cu această ocazie, și-a condus mașina de serviciu, lăsându-l în dreapta pe șoferul său oficial, Vasile Paraschiv. Edilul a explicat că lucrarea a fost foarte dificilă, deoarece în această zonă se intersectează toate magistralele de utilități ale orașului.
Acesta susține că lucrarea este în grafic și nu există niciun fel de întârzieri. „Termenul normal este 29 septembrie. Avem toate premisele să îl respectăm. Valoarea totală a acestei lucrări este de aproape 50 milioane de lei. Până în momentul de față, am primit deja rambursate de la UE peste 20 de milioane de lei. Sunt lucrări efectuate, care au fost verificate, la care și documentațiile îndeplinesc toate cerințele și, prin urmare, au putut fi rambursați banii”, afirmă primarul. Robu a ținut să le explice cum s-a lucrat și cârcotașilor care spuneau că sunt prea puțini muncitori pe șantier. „S-a lucrat aici cum nu s-a lucrat de mulți ani în Timișoara, s-a lucrat și ziua, și noaptea o bună bucată de vreme, s-a lucrat și sâmbăta, și duminica. Uneori s-a creat impresia că lucrurile nu merg, pentru că sunt prea puțini muncitori. Erau puțini, pentru că se folosea o tehnologie foarte avansată, care nu avea nevoie de manoperă prea multă”, a explicat Robu.
Lucrarea este marcată integral, pe pod și pe stâlpi au fost amplasate ghivece cu petunii, iar sensul giratoriu propriu-zis a fost „înverzit” cu covoare de iarbă, udate în permanență de aspersoare. Semafoarele vor rămâne momentan în poziția „intermitent” și mai trebuie marcate pistele de biciclete pe trotuare, respectiv pod. De sâmbătă după-amiază își vor relua traseul obișnuit și troleibuzele de pe liniile 15 și 16, respectiv autobuzul Expres 2. Stațiile I. C. Brătianu, Pod Mitropolit Andrei Șaguna, UPT, Traian Lalescu și V. Babeș vor fi anulate. Primarul Nicolae Robu a mai anunțat că va fi înființată o nouă linie de troleibuz, care să facă legătura între Bd. Mihai Viteazul și zona Michelangelo, detaliile urmând să fie stabilite în perioada următoare.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook