Navigatie pe Bega si cel mai mare festival medieval din Romania! Pentru ce ar putea cere bani europeni CJ Timis

O nouă dezbatere publică aproape în secret a avut loc luni la CJ Timiș. „Ascunsă” pe site-ul oficial, aceasta a vizat Strategia si Programul Strategic Multianual de Dezvoltare Economico-Socială a județului Timiș pe perioada 2015 – 2023. Printre proiectele acestea se numără noi piste de biciclete, drumuri județene, un punct de frontieră pe Bega și cel mai mare festival medieval din România.

pista biciclete

La Consiliul Județean Timiș a avut loc o dezbatere publică pe tema „Strategia si Programul Strategic Multianual de Dezvoltare Economico-Socială a județului Timiș pe perioada 2015 – 2023”. E prima discuție de acest tip, urmând ca la mijlocul lunii noiembrie să aibă loc încă una, la care să fie invitați și primarii din orașele și comunele timișene. „Analiza ne-a permis să facem o actualizare a strategiei socio-economică a județului Timiș, suntem în fața unei nou perioade de programare și s-au schimbat coordonatele de selecție, promovare, proiecte de investiții, în special pe fonduri europene. (…) Pe lângă strategie avem un program multianual pentru dezvoltare socio-economică a județului Timiș care vizează perioada 2015 – 2023. (…) Încercăm să atragem atenția actorilor locali din județul Timiș, privați, publici, nu doar CJ Timiș, spre investițiile care produc valoare adăugată mare, pentru că trebuie să concentrăm resursele”, spune Sergiu Bălașa, directorul ADETIM. Conform acestuia, există anumite sectoare cheie, în care statisticile arată că se produce valoare adăugată mare: automotive – construcție mașini, IT, telecomunicații, transport gaze etc.

Bălașa spune că există deja mai multe proiecte, din care unele ar putea fi implementate chiar la anul. „Pe Programul Operațional Regional sunt proiectele de infrastructură județeană, cum ar fi avem două proiecte care vizează interconectarea autostrăzii A1 cu drumurile județene la care în proiectul mare nu s-au prevăzut descărcări de circulație, sunt bretele de circulație prevăzute suplimentar la Șanovița, Bethausen și Recaș. Avem planificat, la vestul municipiului Timișoara, un drum care să interconecteze Comloșu Mare și acces la autostradă în Arad pe podul peste Mureș, proiect care interconectează și drumul făcut în ciclul curent de programare Sânnicolau Mare – Periam. Mai avem un proiect în sudul Timișoarei, conectarea punctului de trecere frontieră Foeni cu Timișoara, pe drum județean. În estul județului există un drum care să pună în valoare potențialul turistic al zonei, de la Tomești – Luncanii de Jos – Luncanii de Sus – traversare Culme și coborât la Voislova, în Caraș-Severin. Proiectele sunt în stadiu avansat în pregătire. Există de asemenea și proiecte care vizează infrastructură rutieră pe programe transfrontaliere cum este România – Ungaria. Am dori să facem împreună cu județul Arad un pod de mai mici dimensiuni peste Mureș. Pe România – Serbia avem planificat ca proiect strategic refacerea structurii de navigație pe canalul Bega cu port, inclusiv pentru ambarcațiunile de agrement, cu refuncționalizarea ecluzei de la Sânmihaiu Român și înființarea unui nou punct de trecere a frontierei pe Bega, la frontiera cu Serbia. Dorim să continuăm programul de piste de biciclete”, a mai spus Bălașa. Printre proiectele propuse se numără și… cel mai mare festival medieval din România. „O primă ediție ar fi în 2017, deci ne luăm un an de pregătire și de promovare, proiect pe care vrem să-l realizăm împreună cu partenerii din Serbia. Ideea e că vrem să dezvoltăm un proiect de marcă, care să pună Timișoara pe harta și agenda evenimentelor internaționale”, a mai explicat directorul ADETIM.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

rebreanu

Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani

Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Studenţii români ar putea testa cum e să înveți, pentru o anumită perioadă, într-o altă universitate din țară, iar apoi cursurile şi notele obţinute să le fie recunoscute şi la universităţile de la care provin. Sistemul este funcţional la nivel european, prin intermediul Programului Erasmus, iar Universitatea de Vest susține introducerea lui în România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc
Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Legenda spune că numai copiii neastâmpărați primesc nuiele în seara de Moș Nicolae, însă, în zilele noastre, bețele sunt atât de amuzante, încât nu pot privite ca o pedeapsă. Primii comercianți au ieșit pe strada Mărășești, iar oferta este colorată și diversă. Sunt multe motive populare, dar și linguri de lemn!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mos Nicolae vine… cu lingura de lemn! / FOTO
Primăria Timișoara pune în aplicare un plan mai vechi, început anul trecut. Este vorba despre transformarea în străzi pietonale, cu acces interzis pentru mașini, a două artere. Prima dintre ele, pe care mașinile nu au voie de ceva timp, a intrat deja în lucru, iar cealaltă urmează. Alte locuri de parcare vor dispărea cu această ocazie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inca doua strazi pietonale in centrul Timisoarei / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top