1. Ia ritmul
Bătând din picior să ne aducem aminte că 80% din succes constă în expunere. Expunerea este produsul efectiv al procesului de advertising (macheta, spotul etc)
Acest cuvânt militar a venit la un dans de salsa cu bocancii lustruiți. Planurile de atac se fac în urma unor furtuni de creiere semețe ce au sorbit zdravăn din cafea. Pentru oamenii creativi, experiența face diferența și îi recomandă mai departe. De multe ori intrăm pe un teren necunoscut. Ținta e uneori undeva în ceață, dar aplicând niște tehnici combatante, prin învăluire, ajungem să o zărim semeață pe metereze.
2. Găsește-ți pașii
Cunosc îndeaproape acești pași premergători, dar absolut necesari pentru a-ți păstra echilibrul. Ipoteza este simplă: compania X aplică o strategie Y asupra unui eșantion de consumatori Z.
Dar drumul până la eternul Zet este pavat cu multe intenții bune, probe și mereu mici retușuri. Formula ce trebuie aplicată ar fi Propunere+Plan de bătaie=Z , același Z pe care îl întâlnim și în contabilitatea primară. Sunt 100 de drumuri până la un dans superb, dar niciunul nu va fi precum o plimbare în parc. Eforturile tuturor trebuie îndreptate către același țel și să urmeze un brief bine argumentat din capul locului.
3. Fii grațios
Cu creierul obișnuit să gândească pozitiv poți aduce arsenalul de argumente pro și contra. Cu alte cuvinte, acolo unde există idei, există speranță. Sunt și alții care au făcut asta și de aceea e recomandat să ținem cont de rezultatele lor. După o sănătoasă documentare se fac propuneri, de multe ori îndrăznețe sau cel puțin așa gândesc eu. Cât timp imiți vei rămâne șters și lipsit de identitate. Afirmă-ți fără menajamente personalitatea și ține capul sus! Odată aleasă calea de a comunica cu clienții, dozează toate eforturile spre desăvârșirea acestei căi. Oricât de idilic sună, acest proces necesită timp și în special creativitate.
4. Experiența face diferența
În funcție de direcția aleasă, se triază sectorul de vârstă sau pătură socială. Targetul trebuie să își dorească acel produs, să se identifice cu el. Să nu uităm totuși că absurd nu înseamnă neapărat rău, la fel trebuie percepute și ideile noi. Chiar dacă vor trebui săpate tranșee, șlefuite vechi valori sau îmbunătățite, efortul trebuie bine dozat.
5. Oferă-le celorlalți un adevărat spectacol
Vorba aceea: toți pentru o idee, multe creioane pentru toți. Curajul este un atu care stă la baza unui rezultat viabil. Cu cât mai sincer și transparent, cu atât mai bine pentru toată lumea. Până la urmă, un lucru bine făcut te reprezintă oricând.
Comentarii prin facebook