Primarul Nicolae Robu nu poate estima câte dintre proiectele de pe lista „celor 36” ar putea fi gata până la finele mandatului său, în 2016. Ce va fi după rămâne de văzut, în eventualitatea că liberalul își mai dorește… încă un mandat. Până atunci, un pod și un subpasaj, din fonduri proprii ale municipalității, ar putea începe în acest an. Cele două costă peste 13 milioane de euro.
Cele 36 de proiecte ale Timișoara prezentate de primarul Nicolae Robu acoperă o plajă foarte largă. De la reabilitarea integrală a celor 20 de cartiere ale orașului, la cumpărarea a 100 de tramvaie, deschiderea unui aqua park și inaugurarea faimoasei instalații de lumină și muzică de pe Bega, nimic nu a fost lăsat pe dinafară. Suma totală e fabuloasă – aproximativ cinci miliarde de euro – dar Robu nu e speriat. „Trebuie să avem viziune, să avem capacitatea de a spune că acestea sunt lucrurile care trebuie făcute”, explică edilul. Robu nu știe însă câte dintre proiectele lui ar putea deveni realitate în doi ani. „Nu pot răspunde acum câte vor fi gata, pentru că nu știu ce se finanțează din bani europeni. Nu m-am gândit la cine va implementa proiectele, acestea sunt nevoile Timișoarei în abordarea mea. Ce va după 2016 vom vedea – dacă mai vreau să fiu primar, dacă mă mai vor timișorenii”, spune liberalul.
În 2014, Robu anunță că, din fonduri proprii, primăria va începe construcția unuia din cele trei subpasaje – Jiul, Solventul și Popa Șapcă, dar și a unui nou pod. Cel mai ieftin subpasaj, cel din zona Jiul, costă peste opt milioane de euro, iar prețul unui pod este de cinci milioane de euro. „Sunt nemulțumit că guvernul nu ne dă bani, dar nu stau să mă lamentez. Timișoara poate finanța proiecte, dacă nu lasă robineți deschiși. Eu am gestionat corect banul public până acum și s-a văzut la capitalul realizări de până acum”, a conchis primarul Timișoarei.
Comentarii prin facebook