Centura de sud a Timișoarei nu face obiectul Masterplanului General de Transport al României! La această concluzie a ajuns președintele CJ Timiș, Titu Bojin. El știe exact de ce nu apare centura în acest document, dar nu poate spune cât costă și când vor începe lucrările, pentru care, chipurile, există finanțare!
Masterplanul General pe Transport al României, documentul pe baza căruia se vor realiza lucrările mari de infrastructură până în 2030, a născut mari nemulțumiri la Timișoara, după ce unul dintre proiectele importante, centura de sud, a fost trecută total cu vederea. După ce parlamentarii local au recunoscut unii că n-au văzut masterplanul, alții că nu cred că Timișoara a fost lăsată pe dinafară, președintele CJ și al PSD Timiș face confuzia și mai mare. Marți, după ce informația că Timișoara e sărită din schemă a fost criticată de opoziție, PSD Timiș a trimis un comunicat care începe triumfător: „Guvernul Ponta a alocat bani pentru lucrările centurii de sud”. „Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş şi al Organizaţiei Judeţene a Partidului Social Democrat, Titu Bojin, a avut în această dimineaţă, la Bucureşti, o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Ioan Rus, în cadrul căreia s-a stabilit ca Guvernul Ponta să asigure partea de cofinanţare pentru centura de sud, care leagă Calea Şagului de Calea Lugojului (…) Centura de sud este parte a unei investiţii din fonduri europene, iar guvernul va asigura partea de cofinanţare”, se precizează în același comunicat. Titu Bojin nu a prezentat însă nici până acum un act oficial cu semnătura ministrului Ioan Rus, care să garanteze alocarea vreunui leu pentru realizarea centurii de sud.
Joi, președintele CJ a găsit și o explicație absolut neașteptată pentru lipsa centurii din masterplan. „Document nu s-a semnat nici pentru masterplan și centura de sud a Timișoarei nu mai intră în noul masterplan, care prevede lucrările care nu au fost aprobate, nu lucrările care vor fi. Masterplanul va fi peste un an probabil aprobat și de Uniunea Europeană. În condițiile astea, nu se pune problema lucrărilor care au fost deja aprobate. Lucrarea noastră de Centură Sud e prinsă, de anul trecut sau acum doi ani, a fost finanțată proiectarea pentru ciclul 2007 – 2013 și execuția e prinsă pentru 2014 – 2020. Deci nu mai face obiectul masterplanului viitor”, ne-a declarat Bojin.
Lucrurile au devenit și mai interesante în momentul în care președintele CJ a fost întrebat exact câți bani va aloca guvernul pentru această lucrare. Bojin a dat-o la întors. „Finanțarea e pe fonduri europene, pe transport, pe programul 2014-2020. (…) Masterplanul discută mai mult de traseele internaționale nu neapărat de cele locale. Am participat la dezbaterea publică și am întrebat direct dacă centura de sud e pusă sub semnul întrebării. Am primit răspuns că nu intră în discuția masterplanului și e aprobată. Are proiectul finanțat și trebuie făcută numai licitația pentru execuție”, a mai spus președintele CJ Timiș. Acesta nu ne-a putut preciza cât costă efectiv lucrarea și nici când ar putea începe construcția propriu-zisă. Dar… bine că Guvernul Ponta a alocat bani!
Comentarii prin facebook