Tramvaie noi și reabilitări de zeci de kilometri de linii – așa sună planurile primarului Nicolae Robu, dar nu pentru viitorul prea apropiat. În prima fază, la Timișoara vor ajunge cele două garnituri reabilitate, dar municipalitatea vrea să cumpere câteva zeci de tramvaie nou-nouțe. Achiziția s-ar putea face însă exclusiv pe fonduri europene.
La Timișoara ar trebui să ajungă, în câteva săptămâni, primul tramvai reabilitat. Primarul Nicolae Robu susține că lucrările merg foarte bine și că directorul RATT merge în fiecare săptămână să vadă care este stadiul acestora. „Vreau să vă spun că am avut o discuție cu directorul RATT și l-am întrebat care este stadiul celor două tramvaie. M-a informat că îmi va trimite niște poze, pentru că i-am cerut fotografii ca să vedem progresul. Pe lângă faptul că avem acest proiect de reabilitare, a celor 30 de tramvaie, suntem pregătiți ca, pe noile fonduri europene, să achiziționăm un număr mare de tramvaie noi, probabil vreo 50…”, a declarat edilul.
Robu are planuri și în ceea ce privește reabilitarea linilor de tramvai, care ar putea merge la pachet cu reabilitarea străzilor. „Avem SF și PT pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe strada Stan Vidrighin, tronsonul 2. Tronsonul 1 este pe Ștefan cel Mare și îl vom finaliza în curând, (…) cel de-al doilea tronson este de la intersecția cu 1 Decembrie, de la Banatul, până la sensul giratoriu de la AEM (…) La fel este valabil și pentru tronsonul 3, care vizează Calea Buziașului, de la AEM încolo, apoi SF plus PT pentru reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Timișoara, traseul 4 – Bd Cetății. Pentru traseul 5, Calea Bogdăneștilor. Aici avem în vedere să facem ceva foarte frumos, cu liniile de tramvai pe mijloc, cu două benzi pe-o parte și pe alta, cu locuri de parcare pe o parte și pe alta, trotuare, piste de biciclete. Apoi avem tronsonul 6, pe strada Avram Imbroane, între această și strada Gheorghe Adam. La fel este și tronsonul 7, care cuprinde străzile Ana Ipătescu, Victor Hugo, Aluniș si Drubeta. Urmează tronsonul 8, care cuprinde strada Ardealul, o lucrare mult așteptată de locuitorii din Freidorf. Va fi tot la fel, cu reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramei stradale. Mai avem tronsonul 9, pentru străzile Ioan Slavici și Polonă”, a declarat edilul.
Finanțarea pentru aceste lucrări va veni exclusiv din fonduri europene, iar Robu recunoaște că va dura ani buni până vor fi finalizate. „Când am prezentat la un moment dat un portofoliu de proiecte, estimările erau ca nevoile Timișoarei, ca să fie orașul într-adevăr pus la punct la toate capitolele, s-ar ridica la investiții de circa cinci miliarde de euro. Idei avem, vom vedea câți bani vom reuși să atragem. Nu se pune problema să avem asemenea sume în câțiva ani, dar trebuie să gândim vizionar, să nu lăsăm orașul să se dezvolte la voia întâmplării și să fim în permanență în plan teoretic cu lucrurile bine gândite și pregătiți cu proiecte, încât să exploatăm toate oportunitățile de finanțare care se vor ivi”, a concluzionat edilul.
Comentarii prin facebook