De ce nu merg timișorenii cu autobuzul și preferă să stea zeci de minute în trafic sau căutând loc de parcare? Autoritățile locale spun că totul ține de mentalitate, dar admit, pe de altă parte, că starea sistemului de transport în comun nu este cea mai fericită. Primăria dă în acest an 35 de milioane de lei subvenții pentru transportul public.
Consilierul local Ștefan Sandu i-a cerut primarului Nicolae Robu o explicație pentru faptul că timișorenii nu se înghesuie să meargă cu autobuzul la serviciu. „Mi-au sărit în ochi subvenţiile pe care le acordăm pentru transportul public, circa 35 de milioane de lei pe an. Poate ar trebui să facem nişte studii în privinţa transportului în comun, să vedem ce anume îi face pe timişoreni să prefere în continuare maşinile personale. Având în vedere că oricum costurile de utilizare a unei maşini personale sunt destul de mari, nu cred că un abonament îi face pe timişoreni să nu se urce în mijloacele de transport, altele sunt cauzele. Trebuie să vedem care sunt aceste cauze, astfel încât să-i determinăm să prefere transportul în comun în detrimentul maşinii personale”, a spus Sandu, la dezbaterea despre buget.
Primarul Nicolae Robu are un fel de explicație. „Transportul în comun cred că este şi o chestiune de mentalitate, dar este, fără îndoială, şi o chestiune de stare a sistemului de transport în comun din Timişoara. Avem autobuze bune, avem troleibuze bune, dar la capitolul tramvaie stăm foarte slab. De aceea ne şi preocupăm să le schimbăm, respectiv pe o parte din ele să le facem ca noi prin reabilitare. Faptul că nici autobuzele, nici troleibuzele, deşi sunt bune, nu sunt folosite aşa cum ar putea fi mă face să spun că este şi o chestiune de mentalitate. Coroborând starea bună a acestor mijloace cu subvenţia pe care o asigurăm, ar trebui să fie mai tentante. Vom vedea…”, a spus edilul. Robu propunea, la un moment dat, introducerea gratuităților generale pe transportul în comun din Timișoara, dar a renunțat între timp la idee.
Comentarii prin facebook