Situație ireală pentru secolul XXI în Timiș: un oraș aflat la doar câteva zeci de kilometri de Timișoara nu are legătură directă cu reședința de județ, nici pe calea ferată și nici pe șosea. Primarul din Jimbolia spune că n-a reușit să primească un răspuns clar nici de la CJ, nici de la prefectură, nici de la CFR.
De trei săptămâni, în jur de 230 de navetiști de la Jimbolia ajung numai ei știu cum la și de la Timișoara. Situația e aberantă: din 19 aprilie, pe traseul Jimbolia – Timișoara și retur nu mai circulă niciun tren. „Am încercat să contactăm regionala CFR, CJ și Prefectura Timiș. Am fost rugați de Regionala CFR să sunam la Regio Trans, am sunat, ne-au spus să nu-i mai deranjăm, deoarece au solicitat rezilierea contractului între CFR si Regio Trans, și să ne adresăm ministerului. Aceleași îndrumări le-am primit și de la prefectură, și de la CJ, am trimis adrese și la Ministerul Transporturilor Nu am primit un răspuns în scris”, spune primarul Darius Postelnicu.
Ca să ajute cumva oamenii, primăria a contractat, cu ajutorul sponsorizărilor de la firmele din localitate, un autocar de 60 de locuri. Acesta nu ajunge însă și, oricum, edilii locali nu-și permit pe termen lung o astfel de cheltuială. Ca și cum nu ar fi de ajuns, pe șosea, ruta a fost concesionată de CJ Timiș către Autotim, însă autobuzele nu ajung la Jimbolia. Motivul: nu e rentabil financiar. „Autotim se oprește undeva la Cărpiniș, dacă nu mă înșel. Spuneau că nu le rentează să ajungă până la Jimbolia, nu știu exact datele contractuale. Pentru o săptămână, autocarul ne-a costat 4.000 de lei. Nu ne putem permite o astfel de cheltuială, mai cu seamă că bugetul nostru a fost vitregit anul acesta”, mai spune Postelnicu. Momentan, primăria se folosește de un microbuz cu 19 locuri, dar evident acesta este mult prea mic. „Toată lumea ne-a îndrumat să sunăm la minister. Vorbim despre dascăli, despre medici, despre elevi, despre studenți…”, a mai afirmat Darius Postelnicu. Culmea este că primăria nici nu poate contracta un alt operator rutier, pentru că ar putea fi amendată, în condițiile în care ruta este deja concesionată. Până pe 19 aprilie, pe ruta Timișoara-Jimbolia și retur circulau zilnic patru trenuri.
Comentarii prin facebook