Aproape trei ore – atât a durat dezbaterea publică organizată de Primăria Timișoara pe tema reorganizării serviciilor de asistență socială. Proiectul a fost retras de pe ordinea de zi a ultimului plen și va trebui refăcut, fiindcă nu are aviz de la Agenția Națională a Funcționarilor Publici. Au fost mulți nervi, voci ridicate și o promisiune a executivului: nimeni nu va fi dat afară.
Reorganizarea serviciilor sociale, vizată de conducerea primăriei, a stârnit o adevărată furtună printre angajații diverselor structuri care asigură, în prezent, astfel de servicii. Proiectul inițial a fost retras în ultimul moment de pe ordinea de zi a plenului de la începutul lunii aprilie, iar între timp a venit și un punct de vedere al ANFP, care anunță primăria că funcționarii publici nu pot deveni personal contractual, așa cum prevedea inițiativa. Sala de Consiliu a PMT a fost plină la dezbaterea publică organizată pe această temă. „Concluzia la care am ajuns este că structura cu care am operat până acum este inadecvată, cu risipă de bani publici, şi acest lucru trebuie să înceteze. Nu ne-am propus să disponibilizăm nicio persoană, ne-am propus doar să reaşezăm oamenii în cadrul noii structuri mult mai rațional și mult mai eficient. În ceea ce privește funcțiile de conducere, este excesiv să lucrăm cu trei directori, colaborarea între structuri nici ea nu funcționa cum trebuie. O să mergem mai departe cu această organizare, conformându-ne observației făcute de ANFP. Cine va fi șef în final se va vedea când structura va fi adoptată. Ulterior va fi organizat concurs”, le-a spus primarul Nicolae Robu celor prezenți.
Discuția s-a mutat apoi în jurul numelor centrelor sociale. Consilierul local Adrian Orza, un opozant declarat al reorganizării, a vrut să știe de ce s-au adăugat nume de sfinţi. „S-au unit unele structuri. Nimeni n-a vrut să înlocuiască niște sfinți cu alții. Din două centre care au avut nume de sfinți fie renunțam la toți, fie optam pentru una dintre denumiri. Nimeni nu cred că are nicio preocupare să schimbe niște sfinți cu alții. Hai să fim oameni serioşi”, i-a replicat Robu, care a părăsit dezbaterea după aproximativ 20 de minute. „Când s-a întocmit proiectul, am înțeles că s-ar fi purtat discuții și ANFP agrea în principiu. Când s-a ajuns la detalii și s-a văzut că, dincolo de organigrama care e mult mai judicioasă, se vizează și schimbarea statutului pentru unii angajați, ANFP a anunțat nu că respinge demersul nostru, ci că nu poate acorda avizul în aceste condiții. Vom reveni cu documentația, lăsând angajații pe poziția pe care au fost, și nu cred că vor mai fi probleme”, a explicat, pentru deBanat.ro, primarul Timișoarei.
Reprezentanţii centrelor vizate de reorganizare au susținut că, prin această schimbare, pot fi pierdute proiecte cu finanţare europeană şi contracte cu diverși furnizori de servicii, dar s-ar putea ajunge chiar la blocarea activității, pentru că noile bugete de funcționare ar trebui aprobate de actualul CL, aflat pe ultima sută de metri. Viceprimarul Dan Diaconu spune însă că nu se pune problema ca activitatea să fie afectată. Ba chiar, afirmă acesta, dacă nu se face reorganizarea, s-ar putea ajunge la suspendarea anumitor activități. „Lumea a putut să-și exprime punctul de vedere verbal și scris, urmând ca aparatul executiv să îmbunătățească proiectul. Acesta trebuie modificat în așa fel încât să obțină, ca și organigramă, avizul ANFP. Nu e vorba despre reduceri de personal. Din punctul de vedere al numărului de posturi nu se schimbă nimic. Direcția de Asistență Socială este singura licențiată, în momentul de față, de către Ministerul Muncii, pentru prestarea de astfel de servicii, dar nu este singura instituție socială pe care primăria o are. Centrul de Urgență de pe str. Telegrafului, în organigramă de același nivel cu Direcția de Asistență Socială, nu beneficiază de licențiere în momentul de față și va trebui integrat în cadrul acesteia. Ca atare, doar pentru funcționarea serviciilor sociale, este nevoie de o altă organigramă. Lipsa licenței înseamnă amendă și poate chiar închiderea unor servicii sociale”, a spus, pentru deBanat.ro, Diaconu. Dezbaterea s-a încheiat după aproape trei ore, urmând ca proiectul să fie refăcut în conformitate cu recomandările ANFP. Propunerea inițială poate fi consultată aici. La bursa zvonurilor, favorită pentru ocuparea postului de director al noii direcții reorganizate ar fi Rodica Cojan, soția șefului Poliției Locale. Aceasta a avut, în timpul dezbaterii, un schimb aprins de replici cu Adrian Orza, după ce a susținut că primăria nu are, de foarte multă vreme, o strategie coerentă în ceea ce privește asistența socială.
Comentarii prin facebook