Ministerul Transporturilor nu renunță la Aeroportul Internațional Timișoara! Ba mai mult, vrea să-l fuzioneze cu aeroportul din Arad, nefolosit de un an și jumătate! Președintele CJ Timiș, Sorin Grindeanu, crede că o astfel de decizie trebuie luată pe criterii tehnocrate, nu politice, în timp ce liberalii nu se pronunță până nu văd proiectul.
În aprilie 2014, plenul CJ Timiș vota, în unanimitate, un proiect care prevedea preluarea pachetului majoritar de acțiuni de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara. În decembrie 2014, Comisia pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor aviza favorabil preluarea cu titlu gratuit a unui pachet de 80% din acțiunile AIT de către CJ Timiș, dar nici până acum nu s-a întâmplat nimic concret. În urmă cu două săptămâni, președintele CJ Timiș, Sorin Grindeanu, anunța că va continua demersurile pentru preluarea AIT. Și totuși, Ministerul Transporturilor nu pare să aibă nici cea mai mică intenție de a renunța la administrarea aeroportului timișorean! Ba chiar mai mult, are planuri de creare a unei structuri regionale, care să includă și aeroportul aproape neutilizat de la Arad.
Primul pas: preluarea aerogării de la actualul proprietar, CJ Arad. „Aeroportul din Arad este o investiție foarte frumoasă, care nu este valorificată. Vom prelua acest aeroport (de la CJ – n.r.) la minister și vom realiza o sinergie cu aeroportul din Timișoara”, a declarat, joi seară, la Arad, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe. Informația a fost completată de primarul Gheorghe Falcă. „Pentru Aeroportul Arad s-a decis începerea procedurilor de fuziune cu Aeroportul Timișoara pentru dezvoltarea unui aeroport regional în subordinea Ministerului Transporturilor”, a spus Falcă, citat de news.ro. Aeroportul din Arad a înghițit două milioane de euro pentru modernizare, dar din primavara anului 2015 nu mai există zboruri de aici. Primarul Nicolae Robu și președintele PNL, Alina Gorghiu, susțin că acest subiect nu a fost discutat la întâlnirea de vineri dimineață cu ministrul Transporturilor. „Ca să ne putem pronunța trebuie să știm despre ce este vorba (…) Vom analiza sub toate aspectele orice idee și ne vom poziționa în interesul public. Vom vedea ecuația în plenitudinea ei și ne vom pronunța. Dacă există vreun proiect care este bine gândit și care poate fi în beneficiul Timișoarei și al Aradului deopotrivă, avem motive să spunem «nu» din principiu? Dacă se va veni cu un proiect care are puncte slabe, vom fi împotriva lui. Vom vorbi despre acest subiect extrem de important, care nu poate fi trecut cu vederea, când vom avea toate datele”, a declarat Robu.
Președintele CJ Timiș, Sorin Grindeanu, e convins că un astfel de proiect nu se poate face pe genunchi, eventual la presiunile politice ale administrației arădene. „Constat că PDL, actualul PNL, revine, după șapte ani, la această temă, a unificării celor două aeroporturi. Cred că ministrul Transporturilor trebuie să ia decizii tehnocrate, nu decizii politice. Avem un aeroport, Timișoara, într-o dezvoltare vizibilă și accentuată, cu noi operatori și noi rute, și avem un aeroport, Arad, care nu are pasageri de un an și jumătate, dar în care autoritățile locale au făcut, și trebuie văzut pe ce criterii, investiții importante. Ministrul Transporturilor ar trebui să se informeze exact asupra situației celor două aeroporturi, înainte de a lua astfel de decizii. Altfel, vom ajunge în situația de a avea ceva care merge foarte bine și ceva care merge foarte prost și care, împreună, s-ar putea îndrepta spre un eșec”, a declarat, pentru deBanat.ro, Grindeanu. O fuziune între aeroporturile din Arad și Timișoara s-a încercat și în 2009, pe vremea guvernării PDL. Compania ar fi urmat să aibă sediul la Arad, însă s-a renunțat la idee, după protestele susținute ale oamenilor de afaceri, dar și ale partidelor din Timiș.
Comentarii prin facebook