Proprietarii de clădiri istorice primesc o păsuire până în 2018, an din care vor fi obligați să achite taxa pe paragină. Pentru a nu spune cumva că n-au știut că sunt pasibili de această „amendă”, ei vor fi notificați, unul câte unul, de Primăria Timișoara. Întâi trebuie terminat inventarul de ruine cu pretenții.
Proprietarii de clădiri degradate din Timișoara nu plătesc în acest an mult discutata taxă pe paragină. Asta se va întâmpla doar din 2018, după ce fiecare dintre ei va primi o notificare prin care va fi anunțat care îi sunt obligațiile care îi revin pentru că deține un astfel de imobil și ce se poate întâmpla dacă îl lasă în paragină. Primarul Nicolae Robu a anunțat că Direcția de Urbanism a finalizat modelul de notificare care urmează să fie trimis celor care dețin clădiri istorice. Aceștia trebuie să obțină aviz de construcție, să tocmească o firmă care să execute lucrările și apoi să facă recepția. Notificarea le reamintește proprietarilor și care sunt facilitățile pe care le oferă municipalitatea, dar și care sunt amenzile pe care le vor primi, în cazul în care se constată că lucrările de reabilitare nu sunt executate corespunzător. Acesta este modelul de notificare.
Pe de altă parte, unul dintre cei mai importanți deținători de clădiri istorice este Primăria Timișoara. În toamna lui 2016, chiar de pe imobilul de pe CD Loga 1 au căzut elemente de decor, astfel că au fost chemați să intervină pompierii, ca să dea jos tot ce părea în pericol de prăbușire. De amendă pentru neîntreținerea proprietății nu s-a pus, desigur, problema. Primarul Robu explică de ce și susține, în același timp, că municipalitatea se va ocupa mai mult de clădirile sale. „Nu vom cădea într-un asemenea absurd, încât să ne amendam pe noi, pentru că banii pe care îi plătim tot la noi vin. Ar fi chiar ridicol. Suntem o instituție responsabilă, care își demarează proiectele așa cum cere legea pentru reabilitarea tuturor clădirilor cu probleme. Toate imobilele din proprietatea noastră intră în atenția noastră”, a declarat edilul.
Practic, în 2017, municipalitatea, prin Direcția de Urbanism, va face un „inventar” al clădirilor cu probleme, ai căror proprietari vor fi anunțați că au obligația să intervină. Apoi, pe baza unor criterii stabilite de CL, se va face un punctaj, se va vedea care imobile sunt neîngrijite și va fi emisă o hotărâre de consiliu local, iar impozitul majorat va fi aplicat de la 1 ianuarie 2018.
Comentarii prin facebook