Ne-au scos „cucii din cap”, de-am ajuns in urma Ugandei si Burundi

„Am venit aici să vă scot din cap cucii cu autostrăzile!”, îi atenționa, în urmă cu aproape două decenii, ministrul de atunci al Transporturilor, Traian Băsescu, pe liderii administrației din Timiș și în special pe Viorel Coifan, la acea vreme președinte al consiliului județean. Se întâmpla la Hotel Continental, iar Băsescu descindea dintr-o mașină a fraților Cristescu, venind dinspre Arad, unde tăiase o panglică la un drum, în timp ce Coifan tot vorbea de necesitatea unei autostrăzi pe Culoarul IV. Ca și mica întâmplare, este important și acest detaliu cu mașina, fiindcă el dezvăluie ce s-a întâmplat în România post-revoluționară: vechile fabrici au ajuns pe zero lei la noi afaceriști care le-au transformat apoi în afaceri imobiliare. Cu marea îngăduință din partea statului și în absența unei DNA sau a unor procurori adevărați.

Așadar, asta era părerea celui mai important politician român al ultimilor 28 de ani, fie și dacă luăm în considerare funcțiile avute (zece ani președinte, două mandate ministru al Transporturilor, primar al Capitalei) față de un domeniu atât de important pentru economie cum este infrastructura rutieră și autostrăzile. Ne lăudăm că suntem urmașii Romei, dar romanii în urmă cu mai bine de două milenii conștientizau importanța drumurilor, iar România e codașă mondială în acest domeniu. În timp ce toate țările europene și nu numai realizau că o economie puternică n-are cum să se dezvolte fără autostrăzi, în România, cel mai mare politician scotea „cucii din cap” celor care vorbeau despre acest lucru. Într-o Europă interconectată la nivel rutier, România a rămas tot mai izolată din cauza lipsei autostrăzilor și a drumurilor execrabile. De aici și o economie tot mai înapoiată, în pofida unor bogății naturale la care alte țări visează doar. Numai cine n-a umblat dincolo nu poate observa ce prăpastie adâncă ne desparte de lumea civilizată.

Chiar și atunci când s-a mai făcut câte o autostradă, în România un kilometru la șes costa cât în Croația patru kilometri la munte. De ce? Fiindcă și construcția de autostrăzi s-a transformat în imense „tunuri” în favoarea unor rechini imobiliari. Uneori stai și te întrebi dacă nu cumva și puținii kilometri de autostradă s-au făcut în interesul acestor rechini, de la care statul a cumpărat terenuri și cu milioane de euro hectarul. (E drept, cu intensificarea luptei anticorupție, aceste practici s-au diluat mult în ultimii ani.) Consecința acestor politici în care s-a împletit hoția organizată cu incompetența crasă? Un ultim raport al Forumului Economic Mondial plasează România pe locul 120 în lume în privința calității infrastructurii rutiere. România se află în urma unor țări pe care le considerăm bananiere precum Gambia, Ghana, Zambia, Mali, Tanzania, Uganda, Etiopia, Cambodgia, Sierra Leone, Mongolia, Bangladesh, Liberia, Burundi, Nepal, Zimbabwe. Atenție, în unele dintre aceste state încă se mai duc războaie inter-tribale!

Același raport arată că din cauza drumurilor proaste, competivitatea economică a României are foarte mult de suferit. Da, e un truism, dar pentru cei care au condus România în ultimii 28 de ani nu pare. Chiar și în al 12-lea ceas vedem vreo aplecare a guvernului spre acest subiect? Deloc, atâta timp cât la rectificarea bugetară s-au tăiat 60% din banii pentru infrastructura rutieră. Un domeniu vital pentru economie este din nou lăsat la o parte. În schimb, de aproape un an, marile probleme ale actualei puteri sunt amnistierea și grațierea infractorilor, desființarea luptei anticorupție, subordonarea Justiției de către politicieni. De ce? Fiindcă în ultimii ani DNA a ajuns și la cei care au dus România pe locul 120 în lume la capitolul infrastructură. Politicieni care, în schimb, deși au lucrat toată viața la stat, sunt putred de bogați. Printre ei, și personjul cu „cucii din cap”, astăzi unul dintre cei mai mari adversari ai DNA. De parcă DNA ne-a dus în urma Burundi, Mali sau Uganda.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Andrei a spus: (octombrie 4th, 2017 at 07:25 )

D-le Ino, citez „E drept, cu intensificarea luptei anticorupție, aceste practici s-au diluat mult în ultimii ani”. Zau, chiar asa?! Am vazut vreun dosar Bechtel? Doar asa, ca sa vorbim de un singur caz…spala-te pe cap cu DNA lui peste! Intocmesc dosare de rahat iar marile probleme si furturi ale tarii raman nelucrate prin sertare. Vezi IKEA, Schweighofer si multe altele…In fapt, le putem gasi usor dupa ambasadele care au medaliat-o pe Luluta…Halal DNA!
Cand naiba o sa renunti, d-le Ino?! Chiar ai ochelari de cal ca ai lui Iohanis si nu vezi ce se intampla?!

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole

Aeroportul International Timisoara - 700px

Administratie vezi arhiva Administratie

Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

„Goța” Corojor își apără echipa şi pe “antrenorul lui Robu”/video

Scandalul din timpul meciului de Liga 5 dintre Galaxy și Gătaia a escaladat rapid. Era și normal, atâta timp cât partida s-a încheiat practic în minutul 82 cu o bătaie generală. Atunci, Bălace a intervenit aprinzând „fitilul” în loc să liniștească apele la discuțiile aprinse dintre susţinătorii echipei din Gătaia și jucătorii echipei gazdă. Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Goța” Corojor își apără echipa şi pe “antrenorul lui Robu”/video

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Cea mai nouă problemă în calea deschiderii lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva: găuri în gardurile de împrejmuire

Se deschide sau nu lotul 3 din autostrada spre Deva? Se pare că această enigmă nu poate fi rezolvată, momentan, nici măcar de Compania de Drumuri, care spune că … s-ar putea circula, în anumite condiţii, dar nu şi când se va întâmpla aceasta, oferind noi motive pentru menţinerea enigmei. Acum, ultimul motiv găsit de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cea mai nouă problemă în calea deschiderii lotului 3 din autostrada Lugoj-Deva: găuri în gardurile de împrejmuire

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Scandalul din timpul meciului de Liga 5 dintre Galaxy și Gătaia a escaladat rapid. Era și normal, atâta timp cât partida s-a încheiat practic în minutul 82 cu o bătaie generală. Atunci, Bălace a intervenit aprinzând „fitilul” în loc să liniștească apele la discuțiile aprinse dintre susţinătorii echipei din Gătaia și jucătorii echipei gazdă. Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Goța” Corojor își apără echipa şi pe “antrenorul lui Robu”/video
Potrivit unor măsurători, Timişoara a ajuns mai poluată decât Beijingul, arată cei din USR Timiş. Acest lucru se întâmplă din două mari cauze, spun USR-iştii care-i cer primarului Nicolae Robu doar să scoată capul pe geam pentru a vedea această realitate. Ei îl mai întreabă pe primar dacă are o strategie pentru a face Timişoara respirabilă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul “Dle Robu scoateţi capul pe geam!”. USR Timiş avertizează: Timișoara a ajuns mai poluată decât Beijingul
În mijlocul toamnei se va alerga din nou pe malurile bătrânei Bega și pe străzile Timișoarei, pentru a marca intrarea prințului Eugeniu de Savoya în cetate și, totodată, eliberarea orașului de sub dominația otomană. Cea de-a treia ediție a Timișoara City Marathon va avea loc în 27 octombrie. Evenimentul pune în valoare istoria orașului, iar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timisoara City Marathon, la un nou start
Expoziția Bienalei Art Encounters 2019, care a debutat în 20 septembrie și s-a desfășurat timp de cinci săptămâni la Timișoara, se apropie de final. Anul acesta, evenimentul care a pus Timișoara din nou pe harta artei contemporane, a reunit peste 30 de spații expoziționale, din care zece în spațiul public, mai mult de 60 de artiști și 23 de lucrări noi, special concepute în relație cu orașul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul O ultimă săptămână în forță a Bienalei Art Encounters 2019
Etapa a doua din Liga 1 de baschet a adus față în față, într-un joc deja clasic din sezonul trecut SCM Timișoara și SCM U Craiova. Oltenii erau favoriți, după ce în prima rundă învingeau acasă vicecampioana din Sibiu, în timp ce bănățenii pierdeau pe teren propriu cu Piteștiul. Dar niciun meci nu seamănă cu altul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Leii din Banat, mai buni de cât Leii din Bănie!
Top
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com