Pasajul Solventul, tinut in loc de niste ipoteci. Robu: Daca trebuie, schimbam putin traseul

Viitoarea amenajare din zona Solventul ar putea fi un pic altfel decât au stabilit deja cei de la Primăria Timișoara. Din cauza unei ipoteci pe niște clădiri care, susține primarul Nicolae Robu, nu există, municipalitatea nu poate primi un teren care să-i permită să se apuce de șantier. Totul depinde de Ministerul de Finanțe.

Pasajul Solventul este în discuție de mai multă vreme, însă, pentru a putea fi realizat, este nevoie ca primăria să dețină tot terenul necesar. Proprietarul parcelelor din zonă e dispus să facă o donație, dar, anunța primarul Nicolae Robu, în luna octombrie, ar fi nevoie de un aviz de la Ministerul Finanțelor. Conform unor declarații anterioare ale lui Robu, donația către primărie ar fi de aproape două hectare. Lucrurile sunt foarte complicate, pentru că, susține edilul, este vorba despre o ipotecă pe niște clădiri care, practic, nu există. „O parte din teren nu e al Primăriei Timișoara, ci al proprietarului privat al ceea ce numim domeniul Solventul. Ne-am înțeles cu proprietarul, dar pentru ca acesta să ne poată permite să intrăm pe terenul său, ar trebui ca el să fie liber de sarcini. Sunt niște clădiri care sunt sub ipoteca statului român, dar, de facto, ele nu sunt, Dumnezeu știe de câți ani (…) Ministerul Finanțelor trebuie să rezolve problema. ANAF Timiș a transmis documentele la București, iar Ministerul Finanțelor ar trebui să ia la cunoștință că are o obligație pe niște clădiri care nu există”, explică acum primarul Timișoarei.

Pasajul va fi unul mare, acolo avem nouă linii de cale ferată, va fi și cel mai larg (…) Vom avea trei benzi pe sens, iar benzile din mijloc vor avea și linii de tramvai. Vom amenaja la gară un sens giratoriu, care va avea o ieșire înspre gară. Inclusiv linia de tramvai va fi dusă acolo, pentru a se racorda cu cea existentă, iar o altă ieșire va duce la viitorul nou pod peste Bega din zona Solventul. Va fi încă o ieșire, care va deveni utilă când se va face un nou drum înspre partea de vest.
Primarul Nicolae Robu, despre viitorul pasaj Solventul, în varianta actuală

Evident că nu există un termen până la care s-ar putea face corecțiile necesare. „Poate fi mâine, putea fi acum un an, nu știm. Din partea guvernului României nu am primit decât contre”, spune Robu. Edilul susține că, în ultimă instanță, deși nu este de dorit așa ceva, s-ar putea recurge și la o modificare a traseului. „Dacă nu se rezolvă problema, putem să schimbăm puțin traseul. Dar nu e păcat când faci un astfel de obiectiv să nu-l faci optim? Vrem să-l facem așa cum e cel mai bine să fie făcut. Putem să ne abatem un pic de la acel optim, dar tot îl vom face, pentru că este extrem de important pentru oraș. Vrem să lansăm licitația pentru execuție până la finele lui 2018. Ne pregătim și pentru altă variantă. Văd că nu funcționează relația cu acest guvern, care nu vrea să fie guvernul României, ci guvernul PSD”, a mai declarat Nicolae Robu. (sursa foto: www.youtube.com/zyraxes1)

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad

Euroregiunea Dunăre – Criș – Mureș – Tisa (DKMT) a împlinit 20 de ani și a marcat aniversarea printr-un eveniment organizat la Novi Sad. Ea grupează cinci milioane de oameni, trei județe din Ungaria, patru din România și provincia autonomă Voivodina din Serbia. Unul dintre subiecte a fost reluarea discuțiilor legate de autostrada Timișoara - Belgrad.
Citeşte tot articolul Citeste articolul DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Doar jumatate din firmele din Timis vor compensa sigur scaderea veniturilor angajatilor

Jumătate din firmele din Timişoara sunt hotărâte să compenseze scăderea salariului brut de la 1 ianuarie, pentru a acoperi trecerea contribuţiilor sociale exclusiv asupra angajaţilor, arată un sondaj derulat de una dintre companiile de consultanţă în domeniul resurselor umane, prezentă pe piaţa locală.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Doar jumatate din firmele din Timis vor compensa sigur scaderea  veniturilor angajatilor

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Euroregiunea Dunăre – Criș – Mureș – Tisa (DKMT) a împlinit 20 de ani și a marcat aniversarea printr-un eveniment organizat la Novi Sad. Ea grupează cinci milioane de oameni, trei județe din Ungaria, patru din România și provincia autonomă Voivodina din Serbia. Unul dintre subiecte a fost reluarea discuțiilor legate de autostrada Timișoara - Belgrad.
Citeşte tot articolul Citeste articolul DKMT a facut 20 de ani. Dobra: Reiau discutia privind autostrada Timisoara – Belgrad
Posturile din consiliul de administrație de la SDM se împart, evident pe baza competenței, între meritocrații de partid. Sunt, probabil, singurii care se încumetă să depună dosare în vederea evaluării, pentru că, nu-i așa, responsabilitatea este uriașă, la o societate care are monopol pe tot ce înseamnă drumuri în Timișoara.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la paduri la drumuri. Adam Craciunescu, cap de lista intre candidatii pentru un post in CA de la SDM
Două timișorence și 10 firme sparg gheața către suprataxa pe paragină, instituită de Primăria Timișoara. În plenul de marți după-amiază, consilierii locali trebuie să aprobe 12 proiecte de majorare a impozitului pe teren, între 250 și 500%, pentru proprietarii care au ignorat avertismentele repetate ale Poliției Locale.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Taxa pe paragina devine realitate la Timisoara. Primii proprietari care platesc impozite majorate cu 500%
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top