A murit Regele Mihai

Ultimul rege al României a părăsit această lume, discret, așa cum a și trăit cea mai mare parte din viață. Mihai de România s-a stins, la 96 de ani, la locuința sa de la Aubonne, în Elveția.

Regele Mihai I s-a născut la 25 octombrie 1921, la Sinaia, fiind fiul Regelui Carol al II-lea și al Reginei-Mamă Elena. În 1927, după moartea Regelului Ferdinand și pentru că Principele Carol renunțase la statutul de Principe Moștenitor, Mihai a fost proclamat Rege. Fiind minor, s-a instituit o Regență, compusă din Principele Nicolae, Patriarhul Miron Cristea și președintele Înaltei Curți de Casație, Gh. Buzdugan. La 8 iunie 1930, Principele Carol a revenit în țară și a preluat tronul. Mihai I a primit titlul de Mare Voievod de Alba Iulia. Din iunie 1930, după plecarea în exil a mamei sale, Mihai a rămas în grija tatălui său. A urmat cursurile unei școli organizate la palat, alături de copii din toate colțurile țării și din toate categoriile sociale. Micul prinț a devenit însă din ce în ce mai închis în sine și singurele clipe fericite erau cele petrecute la Florența, la mama sa. În adolescență, a urmat cursuri de sport și a început pregătirea militară, iar la 16 ani a devenit sublocotenent în armata română.

În timpul războiului, nu a fost de acord cu depășirea liniei Nistrului și, în ciuda refuzului Mareșalului Antonescu, la 23 august 1944, Regele Mihai a hotărât ca România să treacă alături de aliații săi tradiționali. Acest act a scurtat războiul cu 6 luni și a cruțat vietile a sute de mii de oameni. Din 1944, Majestatea Sa Regele s-a opus din toate puterile instaurării autorității comuniste, dar a fost silit să abdice la 30 decembrie 1947. În 1948, a cunoscut-o, la Londra, pe Ana de Bourbon-Parma. După o săptămână i-a cerut mâna. Cei doi s-au căsătorit pe 10 iunie 1948, la Atena.Au locuit până la sfârștul anului 1948 la Florența, la vila Sparta, locuința Reginei-mame Elena. Din 1949, Regele Mihai și Regina Ana s-au mutat la Lausanne și apoi în Anglia, unde au locuit până în 1956. Pentru a-și câștiga existența, Regele și Regina au construit o fermă de pui și un mic atelier de tâmplărie.

În 1956, Regele Mihai a semnat un contract cu compania aeriană Lear Jeats and Co, la Geneva. Familia s-a mutat la Versoix, un orășel pe malul lacului Léman, la câțiva kilometri de Geneva. În 1959, Regele Mihai a înființat o companie de electronică și de mecanisme automate, denumită Metravel, pe care a vândut-o în 1964. Regele Mihai și Regina Ana au avut cinci fiice: Margareta (n. 1949), Elena (n. 1950), Irina (n. 1953), Sofia (n. 1957) și Maria (n. 1964).

Regele Mihai, Regina Ana și Principesa Margareta au aterizat pe Aeroportul Otopeni în după-amiaza zilei de 25 decembrie 1990. Regele revede Bucureștiul și apoi pleacă, alături de apropiați, spre mănăstirea Curtea de Argeş, acolo unde sunt înmormântaţi străbunii săi. Pe autostrada Bucureşti-Piteşti, maşinile familiei regale sunt oprite de militari. În ciuda parlamentărilor care au durat două ore, regele şi însoţitorii săi sunt întorşi la Otopeni și expulzați din România. La 23 aprilie 1992, Regele Mihai a revenit cu ocazia Paştelui în România, cu acordul guvernului român. Aproximativ un milion de bucureşteni au ieșit în stradă să-l vadă. Încă persona non grata în România, Regele Mihai îşi anunţă dorinţa de a veni în tară la 9 noiembrie 1993, dar Ministerul de Externe refuză să-i acorde viza de intrare, deoarece pe paşaportul Regelui Mihai şi pe cel al Reginei Ana scrie „Majestate Regală”. Abia pe 21 februarie 1997 s-a revocat Decizia Consiliului de Miniștri din 22 mai 1948, Mihai I devenind cetățean român.

Regele Mihai I a semnat pe 30 decembrie 2007, la castelul Săvârșin, în cadrul unei ceremonii private, noul Statut Dinastic al Familiei Regale a României, prin care a desemnat-o pe Principesa Margareta drept succesoare dinastică și moștenitor la Șefia Casei Regale a României. Regele Mihai I a anunțat, la 10 mai 2011, că, începând cu această dată, toate legăturile dinastice dintre Casa Regală a României și Casa Princiară de Hohenzollern iau sfârșit, schimbând totodată numele familiei sale în „al (a) României„. Mihai I declara că, în conformitate cu dorințele regelui Ferdinand I și cu decizia sa din anul 1921, familia regală a României și membrii săi au purtat și poartă numele de „al (a) României”. Începând cu 10 mai 2011, Casa Regală a României nu mai poartă numele de Hohenzollern-Sigmaringen. În ultimii ani, Regele Mihai, cel din urmă șef de stat din cel de-al doilea război mondial, a trăit retras, la Aubonne, în Elveția. În vara lui 2016, Regina Ana, cea care i-a fost alături aproape 70 de ani s-a stins din viață. A fost înmormântată la Curtea de Argeș, însă Regele îndurerat și suferind nu a participat la funeralii. Mihai de România a închis pentru totdeauna ochii pe 5 decembrie.
Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


landscape-aerotim-1

Administratie vezi arhiva Administratie

Aconnect - Digitalizam Romania

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Emil Nestor Cupa Resita

Emil Nestor câștigă și la Reșița și reușește dubla la viteză în coastă

Două zile pline de adrenalină pe cel mai greu circuit de viteză în coastă din țară. Două zile de competiție adevărată, cu răsturnări de situație, dar și cu adevărați profesioniști ai volanului puși în situații dificile și în luptă continuă cu timpul. Două zile de concurs în peisaje superbe. Așa s-a desfășurat, pe scurt, Cupa...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Emil Nestor câștigă și la Reșița și reușește dubla la viteză în coastă
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului
Bucuria_Shoppingului_PO_728x90

Economic vezi arhiva Economic

Oficialii de la Transporturi au elucidat misterul licitaţiei drumului de legătură cu autostrada A1: ANAP a întârziat documentaţia

Acuzată că întârzie nepermis licitaţia pentru stabilirea unui constructor al noului drum de legătură dintre Timişoara şi autostrada A1, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii din România ripostează şi spune că nu compania e de vină, ci că documentaţia a fost blocată de autorităţile din domeniul licitaţiei. Dar, operaţiunea merge înainte şi se finalizează la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Oficialii de la Transporturi au elucidat misterul licitaţiei drumului de legătură cu autostrada A1: ANAP a întârziat documentaţia

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cercetările arheologice efectuate în sit-ul arheologic din Freidorf din Timişoara le-au adus specialiştilor arheologi descoperiri importante. Dar ceea ce a atras şi mai mult atenţia este scoaterea la suprafaţă a două cranii deformate artifical. Această practică, de deformare craniană artificială, este un obicei dificil de înțeles în contextul social actual, dar care a fost practicat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Descoperire importantă arheologică în cartierul Freidorf. Două cranii de gepizi, deformate artificial, scoase la suprafaţă de specialişti
O persoană a murit în Timiş, din cauza coronavirusului, în ultimele 24 de ore, iar altele patru s-au infectat cu COVID-19. La nivel naţional, numărul infectărilor a scăzut, faţă de zilele precedente, dar şi numărul de teste a fost foarte mic. Respectiv, au fost raportate 250 de infectări la 4.600 de teste efectuate. Până astăzi,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Patru infectări cu coronavirus şi un deces în Timiş, în ultimele 24 de ore! 18 decese şi 250 de îmbolnăviri, la nivel naţional
Lucrările de reabilitare a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român avansează. Au fost finalizate noi porţiuni ale lucrării, iar albia râului, din acea zonă, a fost curăţată. Administrația Bazinală de Apă Banat (ABA Banat) a anunţat că în cursul lunii iunie, prin proiectul de reabilitare a barajului stăvilar de la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Avans semnificativ pentru lucrările de reabilitare a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român
Preşedintele USR Timiş, Cristian Moş, candidat la funcţia de preşedinte al Consiliului Judeţean, alături de mai mulţi colegi candidaţi la CJT, au fost duminică în judeţ, pentru a discuta cu cetăţenii care le pot da voturile. Din discuţiile avute, Cristian Moş a aflat că oamenii îşi doresc o schimbare. Cristian Moş a dialogat cu cetăţenii,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liderii USR au plecat la discuţii pe teren cu timişenii. La Giroc sunt multe probleme nerezolvate
Disputa de la distanţă între actualul ministru al Transporturilor, Lucian Bode, şi deputatul USR de Timiş, Cătălin Drulă, pe tema proiectelor de infrastructură din judeţ se înteţeşte. Cel din urmă contestă afirmaţiile ministrului liberal şi arată că proiectele pentru lotul cu tuneluri de pe autostrada Lugoj – Deva, respectiv drumul de legătură Timişoara – A1,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cătălin Drulă desfiinţează promisiunile ministrului Transporturilor pentru infrastructura din Timiş. Robu, numit încurcă-lume al infrastructurii
Contestațiile au adus promovarea Bacalaureatului pentru încă 65 de candidați din Timiș, după ce lucrările lor au fost recorectate. După contestații, în Timiș, alți 65 de candidați au luat examenul. În cel mai vestic județ al țării a crescut procentul de promovare cu 1,38 la sută, în urma rezolvării contestațiilor, acesta ajungând la 62,40 la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul BAC „reușit” pentru încă 65 de candidați din Timiș, după contestații
Acuzată că întârzie nepermis licitaţia pentru stabilirea unui constructor al noului drum de legătură dintre Timişoara şi autostrada A1, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii din România ripostează şi spune că nu compania e de vină, ci că documentaţia a fost blocată de autorităţile din domeniul licitaţiei. Dar, operaţiunea merge înainte şi se finalizează la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Oficialii de la Transporturi au elucidat misterul licitaţiei drumului de legătură cu autostrada A1: ANAP a întârziat documentaţia
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș lansează înscrierile pentru cursul de calificare (nivel 2) pentru postul de  Lucrător în comerț. Acesta are loc în cadrul Proiectului “Vestul Calificat”, finanțat prin Programul Operațional Capital Uman. Pregătirea are 360 ore, din care 120 ore teorie și 240 ore practică). Cursurile se adresează angajaților cu contract individual...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se organizează cursuri gratuite pentru lucrători în comerţ
Reprezentanții Centrului Regional de Transfuzie Sanguină Timișoara au transmis că au nevoie de sânge. Haideți să donați la centrul situat lângă Spitalul Județean Timișoara! „Avem nevoie de donatori A, B, AB, 0. Vă rugăm să veniți la donare‼! Există bolnavi care au nevoie de sânge indiferent de contextul epidemiologic în care ne aflăm!”, au transmis...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Donați sânge, la Timișoara. „Avem nevoie de donatori”
Top