Cea mai bună piesă a anului la concursul de dramaturgie inițiat de Teatrul Național Timișoara este „Cercurile încrederii”, de Radu Popescu. Au fost inițial 40 de propuneri, din care patru au fost dezvoltate în atelierele de dramaturgie ale FEST-FDR.
Tema propusă participanților la această ediție a CND, concurs organizat de Teatrul Național din Timișoara, a fost identitatea. Din cele 40 de propuneri, juriul a selectat următoarele proiecte: „Cercurile încrederii”, de Radu Popescu, „Brent”, de Adrian Jivan, „Ana de hârtie”, de Crista Bilciu, „Act de identitate: TU. EU suntem NOI…”, de Edith Negulici, și „Ultima iubire a lui Cezar”, de Horia Gârbea, text retras ulterior din concurs. Acestea au fost dezvoltate în ateliere de dramaturgie în cadrul FEST-FDR2017, la care au participat autorii împreună cu regizori și actori. În urma atelierelor, dramaturgii au avut libertatea de a dezvolta piesele finale. În luna noiembrie, ele au fost prezentate în lectură publică, în coordonarea regizorilor Mihaela Lichiardopol (Cercurile încrederii), Ion-Ardeal Ieremia (Brent), Ștefan Iordănescu (Ana de hârtie) și Sabin Popescu (Act de identitate: TU. EU suntem NOI…) și lectura actorilor Teatrului Național. Juriul alcătuit din prof. univ. dr. Nicolae Mandea, rectorul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică, dramaturgul și teatrologul Mihaela Michailov, actrița Claudia Ieremia, criticul de teatru Ion Cocora și teatrologul Dan Marius Zarafescu a apreciat parcursul proiectelor de la idee la text și, ulterior, parcursul pieselor de la literatură la text dramatic. În cele din urmă, „Cercurile încrederii” a fost piesa care, în lucrul cu actorii, a susținut și a dezvoltat cel mai bine din punct de vedere scenic temele și forma abordată. Textul lui Radu Popescu va fi prelucrat în continuare în dimensiunea practicii de scenă, proiectul urmând să fie finalizat în 2018 printr-un eveniment teatral produs de Teatrul Național din Timișoara.
Foto: Adrian Pîclișan / TNTm
Comentarii prin facebook