Consiliul Județean Timiș are în vistierie, la finele anului, aproximativ 170 de milioane de lei. Asta, în condițiile în care bugetul pe 2017 a fost de 677 milioane de lei și multe dintre investițiile anunțate la începutul anului nu au fost făcute. De cealaltă parte, Primăria Timișoara are conturile goale și are de făcut plăți importante până la 31 decembrie.
CJ Timiș a rămas cu o mulțime de bani necheltuiți în anul 2017. Mai exact, este vorba despre aproximativ 170 milioane lei. De ce sunt încă atâția bani în conturile instituției conduse de Călin Dobra? „Am depus proiecte pe finanțare europeană, dar și pe fonduri guvernamentale, iar unde nu putem obține acest lucru intervenim din bugetul propriu. Excedentul bugetar este de aproximativ 170 milioane lei. Așteptăm aprobarea legii bugetului de stat și a procedurilor care vor fi puse în aplicare și atunci vom afla exact dacă se va lua în calcul diminuarea excedentului, dacă va trebui acoperită finanțarea privind cheltuielile de funcționalitate sau va rămâne, la fel ca și anii trecuți, la latitudinea consiliului județean, pentru lista de investiții”, explică șeful CJ. Bugetul instituției, votat în martie 2017, a fost de 677,25 milioane de lei, din care pentru funcționare 449 milioane, respectiv 226 milioane, pentru dezvoltare.
Dacă tragem linie, niciuna dintre investițiile importante prevăzute în acest buget nu a fost realizată. Este vorba, printre altele, de mutarea Clinicii de Psihiatrie a Spitalului Județean, de pe str. Văcărescu, în fosta unitate militară de la Giroc – 7,2 milioane de lei, recondiționarea fațadei și amenajări exterioare la Palatul Administrativ – 6 milioane de lei, centru de colectare pentru legume-fructe – 4,5 milioane, pista de canotaj de pe Lacul Surduc – 9 milioane. Nu s-a reparat nici sediul din Piața Libertății al Bibliotecii Județene „Sorin Titel”, care avea alocată suma de 1,125 milioane, și nu s-a construit nici punctul muzeal de la Cornești, bugetat cu 2 milioane de lei. S-au cumpărat totuși 4 ambulanțe, pentru care s-a plătit în jur de 2 milioane de lei, și au fost făcute achiziții importante pentru Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Banat”, care a primit două autosanitare – 1,068 milioane și o autospecială salvare și intervenție de la înălțimi mai mari de 70 m – 6,2 milioane. CJ Timiș a semnat, pe de altă parte, 10 contracte de reabilitări de drumuri prin PNDL II, lucrări care vor începe anul viitor. Valoarea acestora este de aproximativ 150 de milioane de leu.
De cealaltă parte, Primăria Timișoara a avut un buget de 976 milioane de lei, din care 27% a fost alocat investițiilor. Acum, la final de an, vistieria este complet goală. „În fiecare dimineață iau decizia ce plătim în fiecare zi. De cinci ani și jumătate am putut face munca asta relaxat, plătind toți colaboratorii, toți prestatorii pentru primărie (…) Acum avem probleme și mă bucur că am avut înțelegerea partenerilor (…) Nu am putut să fac o parte din plăți și ele vor fi făcute în ianuarie. În loc să ne intre 34 de milioane de lei, cât ne așteptam noi, în 10 decembrie au intrat 26 de milioane și ulterior încă un milion. Or, să ai mai puțin cu 7 milioane decât ai presupus că o să ai înseamnă o perturbare foarte mare”, declara, zilele trecute, primarul Nicolae Robu. De altfel, problemele cu banii ale PMT l-au făcut pe șeful CJ să acuze municipalitatea că pune bețe în roate proiectului de extindere la patru benzi a drumului din Dumbrăvița, acceptat la finanțare europeană. Contractul nu poate semnat până când Primăria Timișoara, partener în acest proiect, nu va achita o corecție financiară de un milion de lei. Robu a declarat însă că va face plata în ianuarie și proiectul de la Dumbrăvița va primi finanțarea mult așteptată.
Comentarii prin facebook