A treia oară a fost cu noroc, dar nu fără scandal. Consilierii locali au aprobat, în ultimul plen din acest an, tarifele pentru serviciul de întreținere a sistemului de management al traficului, prestat de SDM. Proiectul căzuse de două ori anterior. Oricum, după această a treia încercare, s-a demonstrat din nou că unii consilieri locali nu știu ce votează.
Societatea Drumuri Municipale este, din aprilie 2017, „stăpâna” absolută a străzilor, aleilor, trotuarelor, podurilor, pasajelor, pasarelelor din Timișoara. Consilierii locali au votat un contract pe patru ani, la o valoare anuală de aproximativ 9 milioane de euro. SDM are și contractul pentru întreținerea străzile de piatră spartă din Timișoara, valabil pe patru ani, cu o valoare de 2,5 milioane de euro, gestionează sistemul de parcare al orașului și se ocupă, până în 2021, de curățenia Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia și a WC-urilor publice. De asemenea, din 2016, societatea cu acționar unic CL Timișoara se ocupă, prin delegare de gestiune, de semnalizarea și întreținerea semnalizării rutiere din oraș, pe o perioadă de 15 ani. Executivul Primăriei Timişoara a propus, la jumătatea lunii octombrie, tarifele pentru contractului de mentenanţă al sistemului de trafic management. Pe 18 octombrie proiectul a picat prima dată, iar pe 31 octombrie, a doua oară. El a trecut, în cele din urmă, miercuri, 20 decembrie, „dintr-a treia”, dar numai după ce vechiul proiect a fost împărțit în două.
S-a lăsat însă din nou cu discuții aprinse, pentru că unii consilieri locali au cerut explicații pentru delegarea serviciului de întreținere a semafoarelor și semnalizării rutiere către SDM. Asta, deși proiectul pe care îl aveau pe ordinea de zi se referea la „aprobarea tarifelor aferente lucrărilor de mentenanţă/întreţinere şi extindere a sistemului «Trafic Management şi supraveghere video», activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016”. Altfel spus, aleșii locali au votat delegarea de gestiune acum un an și jumătate! Proiectul a trecut, deși procedura de vot a stârnit nemulțumiri în rândul consilierilor PSD. Următoarea propunere de pe ordinea de zi, care presupunea unele modificări ale HCL 162/2016, a căzut însă.
Proiectul de management al traficului a prevăzut semaforizarea a 44 de noi intersecții, modernizarea semaforizărilor în alte 90 de intersecții, montarea a 13 radare de informare și 7 de viteză, dar și a 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. El a fost realizat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA. și a costat 19,9 milioane de lei, fără TVA. La La aceasta suma s-au adaugat alte aproximativ 6,5 milioane de lei, cheltuieli neprevazute.
Primarul Nicolae Robu spune că, după ce sistemul de management al traficului va fi în grija SDM, pentru că până acum el a fost întreținute de specialiști agreați de Swarco, șoferii din Timișoara vor avea o viață mai ușoară în trafic. „Important era să stabilim tarife, pentru a face operantă hotărârea de consiliu anterioară, prin care s-a făcut delegarea. Abia am așteptat să intre sub controlul nostru mentenanța acestui sistem, ca să putem promova politica pe care o vrem noi și pentru care noi răspundem. Nu este normal ca unii să facă ceva, iar alții să răspundă. Eu vreau undă verde pe cât mai multe străzi, v-am spus că specialiștii care se ocupau până acum erau adepții controlului adaptiv, control care, chiar dacă aduce un plus de eficiență, nu unul major, aduce disconfort pentru cetățean. Or, noi trebuie să-i dăm utilizatorului un confort psihic, când e la volan el trebuie să fie mulțumit că, după ce a trecut de un semafor, trece de un întreg lanț. Estimez că din aprilie va fi mult mai bine”, ne-a declarat edilul.
Comentarii prin facebook