Nu stie cand e gata A1, dar Tudose promite o noua autostrada de la Bucuresti la Timisoara

Cu 24 kilometri de autostradă recepționați în 2017, premierul Mihai Tudose anunță planuri mărețe pentru șoferii din România. Inclusiv o autostradă care să plece de la București și să ajungă la Timișoara, prin Caraș-Severin. Între timp, nu se știe exact când se va putea merge șnur de la Timișoara la Deva, pe A1.

Primul ministru Mihai Tudose anunță mai multe autostrăzi, pentru „a scoate România din zona în care a fost în ultimii 27 de ani”. Iată mărețele planuri prezentate într-o emisiune televizată: „O autostradă de la Ungheni-Iaşi pe Valea Oituzului până la Braşov şi de acolo să se conecteze cu restul, să putem ieşi din ţară pe acel traseu sau să ajungem la Bucureşti. Un drum rapid, în primă fază, sau o autostradă, să vedem cum închidem negocierile, care să plece din nordul ţării, de la Suceava, să ajungă la Focşani şi de acolo să se ducă spre Buzău şi Bucureşti. O parte. Şi o parte de la Focşani spre Constanţa şi Tulcea pe noul pod de la Brăila-Măcin”. Premierul a vorbit și de o nouă autostradă care să lege Bucureștiul de vestul României, dar care să traverseze sudul țării, pe la Craiova și, ulterior, prin Caraș-Severin. „O autostradă despre care nu s-a vorbit şi pe care noi vrem s-o facem, care să plece din Bucureşti, să meargă prin sud, prin Craiova, pe la Caraş, şi să se închidă spre Timişoara, fiindcă şi la sud de Carpaţi, ghiciţi ce e, tot ţara noastră este”, a declarat Tudose.

Când se vor și întâmpla toate astea? Evident, nu se știe. „Toate acestea sunt discutate cu BERD, cu Banca Mondială şi ne apucăm de treabă. Am vorbit şi la Bruxelles, au fost colegii mei, au vorbit, o să mergem şi noi să vorbim cu domnul preşedinte Juncker şi să ne apucăm să le implementăm. Este vorba de 10 miliarde. Între timp să continue şi să începem anul acesta efectiv Braşov-Bucureşti, să fie gata adică şi Braşov-Ploieşti, legat de ce avem acum şi terminarea capătului acesta de autostradă de la Bucureşti la Ploieşti. Asta în domeniul infrastructurii şi vorbesc numai de infrastructură rutieră”, a completat premierul României.

Cândva, în planurile administrației centrale figura așa-numita Autostradă Sud A6. Aceasta a fost propusă încă din 2004, pe traseul București – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj, pentru joncțiunea cu Autostrada A1, pe traseul Lugoj – Timișoara – Arad – Nădlac. Au fost făcuți exact 11 kilometri, care asigură legătura între centura Lugojului și A1, după care s-a renunțat la proiect, autostrada transformându-se în drum expres și apărând ca atare în Masterplanul General de Transporturi. Această șosea, estimată la un cost de 1,3 miliarde de euro și care ar urma să traverseze Munții Banatului, avea un orizont de realizare anii 2025-2032.

În 2017, CNAIR a recepţionat exact 24 kilometri de autostradă. „În 2018 pot fi finalizați 83,587 km (21,15 km sunt, de fapt, gata din acest an) din care, realist vorbind, putem folosi doar 63 km, restul fiind «muzee» (…) Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR a căutat nod în papură constructorului și, invocând noul Regulament de Recepție, nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie. La 01.11.2017 s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km) și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit, pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (…) La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, sperăm să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata (…) Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă acesta este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct, pentru care s-au emis autorizații de construire (…) În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt «muzeu», pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est)”, au inventariat cei de la Pro Infrastructură situația reală din teren. În rest, pe premierul Mihai Tudose nu-l doare gura să promită.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Cristi Nemilosul a spus: (ianuarie 11th, 2018 at 10:52 )

Pai e autostrada Timisoara – Bucuresti aproape gata.
Timisoara Budapesta Belgrad Skopie Salonik Istanbul Varna Constanta Bucuresti

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

ISHO

Sport vezi arhiva Sport

În fine, SCM Poli la adevărata valoare, chiar dacă a întâlnit un adversar modest

Al șaptelea meci de campionat pentru handbaliștii de la SCM Poli a însemnat a cincea victorie, una la scor, pe terenul Universității Cluj, după un meci dominat de la început până la sfârși, 34-27! După 12 minute, gruparea violetă conducea în Ardeal cu 8-1, primele cinci goluri ale echipei fiind marcate de Manojlovic, aflat în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În fine, SCM Poli la adevărata valoare, chiar dacă a întâlnit un adversar modest
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Iulius Mall

Economic vezi arhiva Economic

Universitatea de Vest este partener principal, alături de alte instituții de cercetare, în proiectul DANUBIUS-RO-2

Universitatea de Vest Timișoara este parte a proiectului „DANUBIUS-RO-2 – Suport pentru dezvoltarea și consolidarea DANUBIUS-RO”, unul dintre cele mai importante demersuri de cercetare din România, derulat în parteneriat de către nouă institute naționale de cercetare și universități. Universitatea timișoreană este partener în consorțiul național al proiectului, UVT contribuie activ prin infrastructura sa de cercetare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest este partener principal, alături de alte instituții de cercetare, în proiectul DANUBIUS-RO-2

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

România se întoarce din nou pe podiumul mondial. Smartfit și Clubul Sportiv Martin Sports Timișoara anunță o nouă reușită remarcabilă pentru palmaresul sportiv al municipiului Timișoara – cucerirea unei medalii de bronz la Campionatul Mondial de Fitness IFBB 2025, desfășurat zilele acestea la Santa Susanna, Spania. În vârstă de 22 de ani, Mădălina Stanca, convocată...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O medalie mondială de bronz pentru palmaresul Timișoarei sportive
Derbiul antepenultimei runde a sezonului regulat în Superliga feminină s-a desfășurat la malul mării, unde campioana Farul Constanța a întâlnit nou-promovata Politehnica Timișoara. În tur, alb-violetele reușeau un senzațional 2-0, ceea ce însemna singurul eșec pentru alb-albastre în mai bine de un an și jumătate. Dar niciun meci nu seamănă cu altul. Chiar dacă au...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Doar șase minute au fost decisive pentru a stabili învingătoarea. Poli Femina pierde la Constanța
Compania locală de Termoficare a Timișoarei a pregătit două milioane de lei pentru rezolvarea unei probleme apărute la depozitul de cenușă pe care îl deține la Utvin. La unul dintre compartimente au fost descoperite, încă din 2022, scurgeri de cenușă care ar putea produce și alte probleme, se spune în caietul de sarcini. Licitația a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Colterm a scos, pentru două milioane de lei, contractul de reparații pentru unul dintre compartimentele depozitului de cenușă de la Utvin
La pas, în trei seturi simetrice. Prim-divizionara de volei feminin a câștigat fără emoții disputa de la Tg. Mureș, cu Medicina. Bănățencele nu le-au lăsat niciun set gazdelor, câștigând toate manșele la punctul la același scor. A fost 3-0 (25-16, 25-16, 25-16). Yensy Kindela Iznaga 17 puncte și Carmea Massip 12 au fost principalele realizatoare...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au avut antidotul potrivit pentru Medicina din Tg. Mureș. Victorie clară pentru CSM Lugoj
În mijlocul naturii, în satul Cralovăţ, există un loc care respiră speranță, liniște și începuturi noi. Acolo s-a născut Asociația Bucuria Copiilor – o comunitate în care oamenii au ales să investească timp, suflet și credință în generațiile care vin. Într-o lume în care copilăria este tot mai des răpită de griji și lipsuri, această...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asociația Bucuria Copiilor – acolo unde se construiește viitorul tinerei generatii
Incredibil, dar adevărat. Runda a 13-a a fost cu ghinion pentru Ghiroda, care a jucat pe terenul echipei Mecanica Șugag, o formație obișnuită să primească goluri pe bandă rulantă, chiar și Șag marcând acolo de 7 ori. Echipa bănățeană a condus de două ori, dar meciul s-a termninat la egalitate… CSL Hidro Mecanica Șugag a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ghiroda pierde puncte importante pe un teren unde doar Poli a mai „reușit” această performanță
Universitatea Politehnica Timișoara reconfirmă, și în 2025, tradiția sa de peste un secol de inovare în educație, prin rezultatele remarcabile obținute de cadrele sale didactice la Gala Burselor ANIS pentru inovație în predare, aflată anul acesta la cea de-a opta ediție. Evenimentul, găzduit la Iași în 12 noiembrie 2025, a reunit comunitatea academică și industria...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Recunoaștere! Tinere cadre didactice ale UPT, premiate la Gala Burselor ANIS 2025
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.