Cu 24 kilometri de autostradă recepționați în 2017, premierul Mihai Tudose anunță planuri mărețe pentru șoferii din România. Inclusiv o autostradă care să plece de la București și să ajungă la Timișoara, prin Caraș-Severin. Între timp, nu se știe exact când se va putea merge șnur de la Timișoara la Deva, pe A1.
Primul ministru Mihai Tudose anunță mai multe autostrăzi, pentru „a scoate România din zona în care a fost în ultimii 27 de ani”. Iată mărețele planuri prezentate într-o emisiune televizată: „O autostradă de la Ungheni-Iaşi pe Valea Oituzului până la Braşov şi de acolo să se conecteze cu restul, să putem ieşi din ţară pe acel traseu sau să ajungem la Bucureşti. Un drum rapid, în primă fază, sau o autostradă, să vedem cum închidem negocierile, care să plece din nordul ţării, de la Suceava, să ajungă la Focşani şi de acolo să se ducă spre Buzău şi Bucureşti. O parte. Şi o parte de la Focşani spre Constanţa şi Tulcea pe noul pod de la Brăila-Măcin”. Premierul a vorbit și de o nouă autostradă care să lege Bucureștiul de vestul României, dar care să traverseze sudul țării, pe la Craiova și, ulterior, prin Caraș-Severin. „O autostradă despre care nu s-a vorbit şi pe care noi vrem s-o facem, care să plece din Bucureşti, să meargă prin sud, prin Craiova, pe la Caraş, şi să se închidă spre Timişoara, fiindcă şi la sud de Carpaţi, ghiciţi ce e, tot ţara noastră este”, a declarat Tudose.
Când se vor și întâmpla toate astea? Evident, nu se știe. „Toate acestea sunt discutate cu BERD, cu Banca Mondială şi ne apucăm de treabă. Am vorbit şi la Bruxelles, au fost colegii mei, au vorbit, o să mergem şi noi să vorbim cu domnul preşedinte Juncker şi să ne apucăm să le implementăm. Este vorba de 10 miliarde. Între timp să continue şi să începem anul acesta efectiv Braşov-Bucureşti, să fie gata adică şi Braşov-Ploieşti, legat de ce avem acum şi terminarea capătului acesta de autostradă de la Bucureşti la Ploieşti. Asta în domeniul infrastructurii şi vorbesc numai de infrastructură rutieră”, a completat premierul României.
Cândva, în planurile administrației centrale figura așa-numita Autostradă Sud A6. Aceasta a fost propusă încă din 2004, pe traseul București – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj, pentru joncțiunea cu Autostrada A1, pe traseul Lugoj – Timișoara – Arad – Nădlac. Au fost făcuți exact 11 kilometri, care asigură legătura între centura Lugojului și A1, după care s-a renunțat la proiect, autostrada transformându-se în drum expres și apărând ca atare în Masterplanul General de Transporturi. Această șosea, estimată la un cost de 1,3 miliarde de euro și care ar urma să traverseze Munții Banatului, avea un orizont de realizare anii 2025-2032.
În 2017, CNAIR a recepţionat exact 24 kilometri de autostradă. „În 2018 pot fi finalizați 83,587 km (21,15 km sunt, de fapt, gata din acest an) din care, realist vorbind, putem folosi doar 63 km, restul fiind «muzee» (…) Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR a căutat nod în papură constructorului și, invocând noul Regulament de Recepție, nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie. La 01.11.2017 s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km) și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit, pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (…) La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, sperăm să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata (…) Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă acesta este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct, pentru care s-au emis autorizații de construire (…) În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt «muzeu», pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est)”, au inventariat cei de la Pro Infrastructură situația reală din teren. În rest, pe premierul Mihai Tudose nu-l doare gura să promită.
Comentarii prin facebook