A consuma timp cu deplasările înseamnă risipă de viață: de ce nu pedalează Robu și de ce sunt foarte importante mașinile

Biciclete, fotbal, garaje, șantiere. Toate au făcut parte, miercuri după-amiază, din „arsenalul” audienței online susținute de primarul Nicolae Robu și dedicate, cel puțin teoretic, amatorilor de pedalat. Edilul a promis, fără termen de realizare, o rețea de piste de biciclete cum nu există în România, a explicat de ce nu pedalează spre serviciu, dar și de ce nu va lua niciodată măsuri care să reducă traficul auto.

A doua audiență online din acest an a primarului Nicolae Robu a fost dedicată, cel puțin la nivel declarativ, problemelor comunității pe două roți din Timișoara. Practic, a fost o oră și jumătate de… de toate, pentru că edilul a vorbit despre șantiere, garaje, cerșetori, fotbal, bezna de pe străzi și, desigur, despre biciclete și mașini. „Cred că suntem de departe pe primul loc în țară în ceea ce privește utilizarea bicicletelor. Avem 35 de stații VeloTM, cu 440 de biciclete, avem 22.000 de utilizatori, cu o medie de 660 de utilizatori pe zi, în trei ani”, a anunțat Robu. Între timp, cei care au urmărit audiența au avut solicitări și idei dintre cele mai diverse: de la desființarea de garaje între blocuri, schimbarea de becuri prin cartiere, transport în comun sau amenajarea de piste de biciclete. Una dintre problemele ridicate nu e deloc nouă, fiind cunoscută de multă vreme la nivelul municipalității. Vorbim despre bordurile prea înalte, un adevărat coșmar pentru bicicliști. „Așa este, sunt prea multe borduri cu diferență de nivel mare între trotuare și carosabil. Am dat dispoziții SDM ca, atunci când are intervenții, să nu se mai facă așa ceva și nu se mai face așa ceva. (…) Am cerut să se intervină și acolo unde trotuarul și carosabilul sunt în regulă pur și simplu doar pentru a se remedia această deficiență de concepție”, a răspuns Robu.

Edilul a promis și o rețea de piste de biciclete care să lege Timișoara de localitățile din jur. Nu e prima dată când Robu spune așa ceva, dar nici de această dată el nu oferă un termen concret de punere în practică a unui astfel de proiect. Robu spune totuși „în curând”, însă, în același timp, admite că abia se lucrează la documentația pentru care se încearcă obținerea de bani europeni. „Așa ar fi normal, să avem cât mai multe legături și cu comunele periurbane și să putem traversa orașul. Ne preocupă să facem asta (…) Vom face o rețea regională de piste de biciclete. Vă veți bucura în curând de ea, o să o realizăm pe fonduri europene, acum se lucrează la proiect, la cererea de finanțare, și vom aplica în timp util”, a precizat Robu.

Cei care încă mai sperau că în Timișoara ar putea apărea mai multe piste de biciclete pe carosabil au fost dezamăgiți. Nici vorbă ca acest lucru să se întâmple, fiindcă sunt prea multe mașini și oricum șoferii nu vor renunța la volan, în favoarea pedalatului. Mai mult, intervine aici și factorul… alegeri. „Nu avem cum să sacrificăm din benzile auto, că ne sufocăm cu mașinile. Dacă își închipuie cineva că, dacă îi șicanăm pe cei care folosesc mașina, ei vor trece de la mașină la bicicletă, se înșală (…) la alegerile viitoare vor fi votați cei care vor promite că vor face să se circule ușor. Nu sunt populist, nu mint pe nimeni, vreau să creăm condiții cât mai bune pentru folosirea bicicletei, dar mă preocupă în egală măsură să îmbunătățesc fluența traficului auto. Am făcut trei pasaje în șase ani, facem în continuare alte șase pasaje, poduri peste Bega, lărgiri de străzi, facem tot ce putem să avem un trafic cât mai fluent. Facem tot ce putem ca să avem un trafic mai fluent (…) „Câtă vreme voi fi eu primar, nu voi implementa măsuri anti-mașini. Suntem într-o eră a vitezei și a mobilității în același timp, a consuma mult timp cu deplasările înseamnă risipă de viață. (…) Dacă traficul este fluent, și poluarea scade foarte mult, pentru că toate acestea sunt intensificate când se accelerează și se frânează. (…) Putem fi negativi, atât am putut face, n-am putut mai mult de atât, eu zic să ne bucurăm că le avem așa cum s-au putut ele face”, a explicat primarul.

Ce planuri mai sunt? Creșterea numărului de biciclete de închiriat, astfel încât să fie 1.000, piste pe Stan Vidrighin, înspre platforma industrială, un proiect pe Bd. Liviu Rebreanu și rastele suplimentare în Complexul Studențesc. „Eu cred că s-a văzut că ne-am străduit să avem continuitate în ceea ce privește traseele. Soluții magice nu avem, ne gândim și la soluții spectaculoase. Chiar cu colaboratorii cei mai apropiați am organizat un brainstorming, așteptăm sugestii de la oricine, pentru a face să avem condiții cât mai bune pentru folosirea bicicletei în orașul nostru. Mi-ar plăcea să facem ceva spectaculos, ceva ce nu s-a mai făcut în România, și la acest capitol. Așteptăm idei, noi avem câte ceva, și idei proprii, și preluate din ce am mai văzut pe la alții”, a mai declarat Robu.

Întrebat de ce nu vine cu bicicleta la serviciu, măcar din timp în timp, ca să vadă cu ce probleme se confruntă timișorenii care au optat pentru acest mijloc de deplasare, primarul a spus că nu-și poate permite să facă asta. „Dacă bugetul de timp mi-ar permite, mi-ar plăcea să folosesc mai mult bicicleta. Știu care sunt problemele, și la transportul în comun, și în ce privește folosirea bicicletei. Ar pierde orașul dacă eu mi-aș reduce timpul pe care-l dedic orașului”, a susținut Nicolae Robu. În urmă cu câteva săptămâni, edilul a oferit o explicație similară și când a fost întrebat de ce nu merge la lucru cu troleibuzul.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Compania timișoreană de termoficare Colterm a reușit scăderea consumului de cărbune folosit la producția agentului termic, aceasta după ce a avut la dispoziție cel mai bun cărbune folosit în ultimii ani. Acesta aduce un randament crescut la CET Sud, în plus, acum acolo se produce și energie electrică. Cele două cazane aflate în funcție la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Colterm a devenit mai eficientă. Cărbunele de calitate a crescut randamentul cazanelor de căldură
Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Inspectoratul Școlar Județean Timiș a fost informat, în cadrul unei discuții desfășurate la sediul instituției, despre existența unor indicii serioase privind o posibilă relație inadecvată între o elevă minoră și un cadru didactic dintr-o unitate de învățământ din Timișoara. Potrivit informațiilor primite, situația ar fi fost semnalată conducerii școlii de către personalul de specialitate, respectiv...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Relație interzisă sau viol la un liceu din Timiș? Cadrul didactic și-a dat demisia, cazul a ajuns la procurori
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.