SDM se descurcă cu banii pe care îi încasează din parcări și, oficial, face și investiții, așa că tarifele Timpark rămân în 2019 la fel ca în 2013. La anul, societatea ar trebui să înceapă construirea a două parcări mari, din care una subterană. În vară, SDM a rămas fără 80% din profitul de anul trecut, după ce CL și-a încasat dividendele.
Consilierii locali vor avea pe ordinea de zi a plenului de marți, 30 octombrie, proiectul de hotărâre privind tarifele aplicate pentru parcarea pe raza municipiului Timișoara. „SDM solicită promovarea unui proiect de hotărâre prin care să fie aprobate tarifele de parcare valabile pentru anul 2019, în sensul menținerii acelorași tarife ca și în anii precedenți.
SDM, care a încorporat prin absorbție societatea Administrarea Domeniului Public SA, administrează sistemul Timpark de gestionare a parcărilor din municipiu. Aceasta a realizat mai multe investiții (locuri de parcare) din fondurile obținute din exploatarea sistemului Timpark în zonele date în concesiune (…) propunem aprobarea tarifelor aplicate pentru parcarea pe raza municipiului Timișoara pentru anul 2019, care vor fi aceleași cu cele stabilite pentru anul 2013”, scrie în referatul proiectului, semnat de Culiță Chiș, șeful Direcției Edilitare a PMT.
Practic, șoferii vor plăti la fel pentru că-și vor putea lăsa mașinile pe străzile incluse în sistemul Timpark. Timișoara are câte o zonă tarifară roșie, galbenă și albastră, dar și una verde, care include fostele parcări cu barieră din centrul orașului și alte două parcări de lângă Piața 700.
Iată care sunt tarifele
- Zona verde: 3 lei/oră prin vouchere și 0,75 euro/oră + TVA prin SMS
- Zona roșie – 1,5 lei/oră prin vouchere și 0,50 euro/oră prin SMS
- Zona galbenă – 1 leu/oră prin vouchere și 0,35 euro/oră prin SMS
- Zona albastră – 0,50 lei/oră prin vouchere și 0,25 euro/oră prin SMS
În această vară, CL Timișoara decis să-și ia profitul înregistrat anul trecut de cele trei societăți pe plus la care este acționar unic. Dividendele colectate de la Horticultura SA, Piețe SA și SDM au adunat puțin peste 3,5 milioane de lei, bani care nu vor fi reinvestiți în dezvoltarea celor trei societăți, ci au mers către vistieria aproape goală a PMT. Cea mai mare parte a banilor a venit de la SDM, care a avut, în 2017, un profit net de 2,99 milioane de lei. Acționarul unic CL Timișoara a primit dividende de 2,4 milioane de lei, adică 80% din sumă. Acești bani ar fi trebuit investiți, eventual, în „mai multe investiții (locuri de parcare) din fondurile obținute din exploatarea sistemului Timpark în zonele date în concesiune”.
Potrivit datelor oficiale ale SDM, în 2017, societatea a încasat, din Timpark, 7,43 milioane de lei și a realizat, pe fonduri proprii, o singură parcare: cea de pe strada Martir Nicoară Elena, cu 178 locuri, care a costat 836.000 lei. SDM avea în curs de avizare și proiectele tehnice pentru 5 parcări pe diverse străzi, cu aproape 400 de locuri.
La începutul lunii octombrie 2018, primarul Nicolae Robu a anunțat că SDM trebuie să facă un proiect pentru o parcare subterană cu 2 niveluri, în fața Hotelului Central. „SDM va găsi modalitatea de finanțare și este posibil să intre în parteneriate cu investitori care fac pe banii lor. Dacă după analizele care se vor face vor ajunge la concluzia că își pot permite să facă cu resurse proprii, este și libertatea aceasta. Pe noi ne interesează doar să existe parcări”, a mai declarat edilul. Tot SDM trebuie se ocupe și de un proiect pentru o parcare supraterană cu 500 de locuri la Casa Tineretului. Vă reamintim, la începutul anului, timișorenilor din zona Girocului li s-a promis o parcare supraetajată între blocuri. De ea ar fi trebuit să se ocupe tot SDM. Lucrările nu au început încă.
Comentarii prin facebook