Cu salarii crescute și anunțuri de angajare în județe aflate de sute bune de kilometri de Timișoara: așa va rezolva STPT problema cronică a lipsei de șoferi. E obligată să facă asta, pentru că, de la anul, parcul de mijloace de transport în comun se va mări considerabil. Cel puțin acestea sunt intențiile.
Timișorenii reclamă de multă vreme slaba frecvență cu care ajung în stații autobuzele, troleibuzele și tramvaiele. Problema, spun atât cei de la primărie, cât și cei de la STPT, este că nu sunt destui șoferi și vatmani. Cei cu această calificare preferau să se angajeze în privat, unde salariile erau mai mari și, foarte important, veneau la timp.
Conducerea STPT a decis să se „extindă” și a publicat, în ultimele săptămâni, anunțuri de angajare în publicații din alte județe, unele la sute bune de kilometri de Timișoara.Oferta, pe lângă salariile crescute, include și cazare. Iar rezultatele, spune Nicu Bitea, directorul societății de transport, încep să apară.
„Încadrarea brută, pentru șoferi, începe de la 3.250 de lei. Sporul de fidelizare este 10% la angajare. Cei mai vechi au și spor de vechime, se primesc și bonuri de masă în valoare de 15 lei tichetul. Cei care vin din alte județe primesc cazare la centrul nostru social, avem un complex sportiv unde avem o clădire cu camere pe care le amenajăm pentru locuințe”, afirmă Bitea. Se plătesc, de asemenea, și ore suplimentare, astfel că se poate ajunge la sume frumoase. „Salariul maxim obținut de un șofer, cu ore suplimentare și weekenduri, a fost de 7.000 de lei net. În condițiile în care șoferii fac ore suplimentare și lucrează și în weekenduri, când orele sunt plătite dublu, pot ajunge la 4.500 de lei, relativ decent”, mai spune șeful STPT.
În ultimele luni au fost angajați zece șoferi și vatmani. Oamenii vin de la Lugoj, Caransebeș sau Oțelu Robu, dar și-au exprimat interesul și șoferi din Maramureș sau București. „Sunt încă 12 care trebuie să aduce actele.Avem, de asemenea, patru vatmani la școală și trei șoferi categoria D pentru autobuz”, a mai explicat Nicu Bitea.
STPT are în parcul auto 60 de tramvaie disponibile, din care 26 recondiționate, 98 de autobuze, din care 20 de minibuze, dar și 50 de troleibuze. Au fost suplimentate mai multe linii: tramvaiele 4, 5, 6 și 7, troleibuzele 15 și 16 și autobuzul 33. Potrivit declarațiilor primarului Nicolae Robu, din 2019, la Timișoara ar trebui să ajungă mijloace noi de transport în comun. Municipalitatea se pregătește să depună un proiect pentru cumpărarea, pe fonduri europene, a cel puțin 16 tramvaie. De la Ministerul Dezvoltării vor veni 44 de autobuze electrice, iar printr-un proiect care va fi finanțat de Ministerul Mediului, prin Fondul de Mediu, vor fi cumpărate între 40 și 50 de troleibuze.
Comentarii prin facebook